Citat:
Ursprungligen postat av
Hensson
Ica-handlarna säljer bättre än jul och midsommar tillsammans nu, tomma hyllor beror bara på att de blev tagna lite på sängen och inte klarade av att skala upp sitt varuflöde snabbt nog. Varor finns. Dock tror jag kulmen är nådd nu och folk fattar att dom inte behöver hamstra som idioter. Men shit vilken försäljningsökning dom haft, många nya sportbilar kommer rulla i sommar med Ica-handlare i.
Handlarnas totala vinst baseras ju inte på den tillfälliga uppgången som följs av en lång nedgång och det köps inte särskilt många sportbilar bara för att försäljningen skjuter i höjden ena veckan och slår i backen veckan efter...
De säljer extremt mycket på kort sikt ja, men det är för att folk fyller upp sina lager för att kunna isolera sig och sedan inte handla alls.
Nu är det olika från butik till butik och vissa delar av Sverige påverkas mer än andra. Men handeln i stort beräknas inte öka över huvud taget utan minska kraftigt.
Den enda sektor av dagligvaruhandeln som beräknas öka är näthandeln och det är långt ifrån alla handlare som erbjuder den tjänsten i nuläget.