2020-03-19, 13:21
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hensson
Ica-handlarna säljer bättre än jul och midsommar tillsammans nu, tomma hyllor beror bara på att de blev tagna lite på sängen och inte klarade av att skala upp sitt varuflöde snabbt nog. Varor finns. Dock tror jag kulmen är nådd nu och folk fattar att dom inte behöver hamstra som idioter. Men shit vilken försäljningsökning dom haft, många nya sportbilar kommer rulla i sommar med Ica-handlare i.

Sant! Men detta gäller frukt/grönt, bröd. Färskvaror. Dock är det nog bara i inledningsfasen.
Citera
2020-03-19, 13:29
Medlem
Jimmie83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnoringBulldog
Just det fast det beror ju mest på ett ökat utbud från Saudi-Arabien

Ja största orsaken är väll det men kommer lite rapporter att Corona har en liten del i det hela
Citera
2020-03-19, 13:30
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnoringBulldog
Restaurangerna har låg beläggning men en dagens lunch kostar fortfarande 120 kr i Stockholm. Priserna på hotell har gått ner men inte till några extrema nivåer trots att det sägs att 9 av 10 rum är lediga. Kapitalvaror har jag inte sett några prissänkningar på. Är det någon som har noterat någonting och tror ni att vi kommer få lägre priser och isf på var samt hur lång tid tror ni det tar innan effekterna sipprar ner till konsumenternas nytta?

Efter alla regering/riksdag/riksbanks m fl stödpaket till näringslivet tror jag inte att vi får se så mycket krispriser nedåt, snarare uppåt. Där man kan drar man istället ner på kapaciteten/utbudet. Gå gärna in på tex SAS:s hemsida. Där är resorna kust snarare högre än före Corona-krisen.

https://www.sas.se
Citera
2020-03-19, 14:36
Medlem
Tycker redan sport/klädesaffärer lockar med mer rabatt än vanligt.
Många kommer bli av med sina jobb så bara en tidsfråga innan konkursutförsäljningar är vardag.
Citera
2020-03-19, 14:40
Medlem
HVIT.s avatar
Tittat runt lite på hotel i min stad. Det är ju fan dyrare än vanligt? Märkligt!
Citera
2020-03-19, 16:12
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Tittat runt lite på hotel i min stad. Det är ju fan dyrare än vanligt? Märkligt!

Ingen vill bo på hotell just nu, och de få som gör det har kanske inte några andra alternativ. På så vis kan hotellen höja priset för att få en liten kompensation mot kundbortfallet.
Citera
2020-03-19, 17:56
Medlem
Jag kollar priserna när jag går förbi olika matställen , fast de nästan är tomma är det samma priser. Hade de sänkt till 50-70% hade jag kanske handlat. För jag har annars inte råd med tanke away varje dag.

Fast de kanske tänker att antalet gäster kommer vara lika många oavsett pris.

Jag tänker att nån gång måste de bli desperata??
Citera
2020-03-19, 18:09
Medlem
S.O.Stolps avatar
Jag tror det kommer bli stor corona-rea överallt snart. Framförallt på sånt som man inte beställer så mycket på nätet. Som det är nu har affärerna välfyllda hyllor och lager men kunderna uteblir och köplusten har fallit som en sten.

Den minskade köpkraften kommer nog leda till rea över hela linjen. Allt från elektronik och vitvaror till bilar och kläder.

(FB) Corona rea eller inte??
Citera
2020-03-19, 19:59
Medlem
mjohan84s avatar
Fan vad jag älskar dessa kristider , nu får låtsas-miljonärerna bekänna färg

Men för att komma till ts fråga : diesel samt billiga aktier
Citera
2020-03-19, 20:15
Medlem
mjohan84s avatar
Nu ska skf stänga fabriker dessutom
Citera
2020-03-19, 20:15
Medlem
RysktTrollkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hensson
många nya sportbilar kommer rulla i sommar med Ica-handlare i.

Japp, stämmer bra
Citera
2020-03-19, 20:33
Medlem
DVikings avatar
Förhoppningsvis kan man anställa en arbetslös kulturarbetare till att städa toaletten.

Ett evigt tjat på SVT om hur synd det är om just den sektorn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in