2020-03-17, 18:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför ska man äta Alvedon eller Panodil, det botar väl inte Covid-19?

Ju mer febernedsättande och inflammationsdämpande man trycker i dig desto sämre fungerar immunförsvaret som tar hand om viruset.

Lura inte folk att försämra sina chanser att tillfriskna, feber och inflammation är ingen sjukdom, det är symptom.

Min högst amatörmässiga erfarenhet är att de som ofta och slentrianmässigt trycker i sig medicin är de som ofta drabbas av influensa och förkylning, inte sällan långvarigt.
Håller med, hade hög feber i en dag i januari och hela min kropp sa åt mig att rida ut stormen, inte ta något mot febern.
Citera
2020-03-17, 18:45
Medlem
Borde döpas till Kina-virus för det var däriftån det kom.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Inte bara EU. Jag tror WHO har varit på Sverige ganska skarpt

Helt klart, även UK som jag tror jag de varit på hårdast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Bra Sverige som har öppna grundskolor nu?

Vilken tur i andra länder att personalen i vården inte har barn.

Då löser man det med fritidsverksamhet. Ute. För så många handlar det inte om. Barn i behov av barnpassning har föräldrar och fastrar och mostrar och allt annat i 30-40 års åldern.
De får ställa upp.
Mes-Sverige.

Tror de som gapar högst är livrädda för att de måste ta hand om sina barn plötsligt. Passar inte in i deras livsstil.
Citera
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Varför har Frankrike inte uppdaterat idag?
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Där ser du, du bunkrar också toapapper som alla andra. Har själv bunkrat tror jag för ett halvår så pappersindustrin kommer nu att få ett stort tillskott av pengar för tillverkning.

Jag hade 3 rullar kvar det räcker inte en vecka så vad gör man. Dyker det upp köper en ny packe av samma storlek man brukar. Ingen hamstring. Jag litar på handlarn.
Citera
2020-03-17, 18:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Södertälje Sjukhus går ut och dementerar

På sociala medier har det i flera dagar cirkulerat rykten om att tre svårt sjuka barn, smittade med coronavirus, ska vårdas på intensiven på Södertälje sjukhus. (Aftonbladet)

inte läst något om det här? Flashback brukar innehålla allt.

Det är väl AB själva, som ligger bakom det..

(Fake news fabriken nr 1 i Sverige)
Citera
2020-03-17, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Borde döpas till Kina-virus för det var däriftån det kom.

Exakt! Trump twittrade om det i dag, blev livat här inne när jag sade att han hade rätt
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Tror på gradvis nedstängning:
Först högstadiet (redan på måndag)

Därefter låg och mellan (innan påsklovet)och sist förskola.
Kan låta ”logiskt” att ta det i steg och meddela det undan för undan, men jag tror det bara blir rörigt i det stora hela. Ska folk behöva gissa vad nästa steg är och när det infaller?!? Går det att betta på det..?
För mycket strukturerad skrivbordsbyråkrati över det hela.
Tydlighet är A och O!
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Jag kanske är lite trött men jag fattar inte.. kan någon förklara lite enkelt vad som räknas i Italien, vad de har ändrat, och varför de inte kan räkna som vanligt bara?

"ITALY: Italian media are reporting the change in active cases (a lower number) rather than the change in total cases (a higher number), representing it as "newly infected" when, in fact, it represents the "change in active cases." Newly infected, meaning the number of people who have tested positive to the virus in the last day, is the number shown on the table above, which corresponds to the change in total cases in accordance with the international standards set by the WHO and followed by all countries. The change in active cases (what Italian media label as "newly infected") is the result of the following formula: (newly infected) - (new deaths) - (new recoveries). All data, including total cases ("casi totali") is available on Italy's Dipartimento della Protezione Civile official repository"

Och kan någon ta reda på vilka de riktiga siffrorna är?
Hittar inte sidan de hänvisar till heller.
Senast redigerad av Grollaren 2020-03-17 kl. 18:52.
Citera
2020-03-17, 18:48
Medlem
Citat:
Exakt! Trump twittrade om det i dag, blev livat här inne när jag sade att han hade rätt

Kineserna kommer billigt undan.
Citera
2020-03-17, 18:48
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Och du förstod inte varför folk reagerade på det?
Väx upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in