2020-03-17, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Då löser man det med fritidsverksamhet. Ute. För så många handlar det inte om. Barn i behov av barnpassning har föräldrar och fastrar och mostrar och allt annat i 30-40 års åldern.
De får ställa upp.
Mes-Sverige.

Tror de som gapar högst är livrädda för att de måste ta hand om sina barn plötsligt. Passar inte in i deras livsstil.
Jag håller med. Sverige är sista landet i Europa som stretar emot och håller skolorna öppna. Helt galet.
Citera
2020-03-17, 18:48
Medlem
HGs avatar
Det verkar gå supersnabbt nu med att få fram ett vaccin mot COVID-19. Kanske kunde Sverige lägga 100 miljarder på detta istället för att rädda Wallenbergs rikedomar. Det land som utvecklar ett vaccin mot COVID-19 kommer inte bara att få betydande inkomster, utan också kunna ge sin befolkning först av vaccinet. På så sätt räddar man inte bara liv utan får också först igång den ekonomiska återhämtningen.

"Recombinant COVID-19 vaccine developed by the team led by top PLA epidemiologist Chen Wei was approved to launch clinical trials in China on Monday"
Citera
2020-03-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är väl AB själva, som ligger bakom det..

(Fake news fabriken nr 1 i Sverige)

Jag har inte sett att nån tidning skrivit om det men kan så klart ha missat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
Jag hade i början av januari 39,9 graders feber i en hel vecka med torrhosta, yrsel, muskelvärk och allt vad influensa innebär. Inte tog jag ett enda piller (paracetamol, ibu). Sånt är för bögar.

Riktiga män rider ut skiten med sin kropps egna försvarssytem.
Ringa sjukvårdsupplysningen, eller en vän?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det verkar gå supersnabbt nu med att få fram ett vaccin mot COVID-19. Kanske kunde Sverige lägga 100 miljarder på detta istället för att rädda Wallenbergs rikedomar. Det land som utvecklar ett vaccin mot COVID-19 kommer inte bara att få betydande inkomster, utan också kunna ge sin befolkning först av vaccinet. På så sätt räddar man inte bara liv utan får också först igång den ekonomiska återhämtningen.

"Recombinant COVID-19 vaccine developed by the team led by top PLA epidemiologist Chen Wei was approved to launch clinical trials in China on Monday"

Vaccinet kommer innehålla förödande biverkningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Helt otroligt att det fortfarande finns människor som tror att det här är en vanlig influensa!!??
Tror ni på riktigt att hela världen håller på att stänga igen pga en vanlig influensa, och NEJ, det är inte bara gamla med underliggande sjukdomar som behöver intensivvård, googla hur det ser ut i bla Frankrike, Nederländerna....
Svenskar är fan dumma i huvudet....och jo, jag är tyvärr svensk också...

Jo men det är inte digerdöden heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Och du förstod inte varför folk reagerade på det?
Väx upp!

Äh, slappna av.

Jag gillar inte Trump men han har ju rätt.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Exakt! Trump twittrade om det i dag, blev livat här inne när jag sade att han hade rätt

För att fira 100 års jubileet så kanske Kina sjukan vara ett bättre namn.
Citera
2020-03-17, 18:50
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steppvargen
Står vi inför en ny Världsordning? Kommer det här djävla viruset att vara slutet på demokratin i väst så som vi känner den? Kommer det här viruset att skapa fullständig anarki till slut? Kommer vi hamna i samma situation som Sovjetunionen hamnade i då alla butiker hade slut på varor? Står vi inför ett fullständigt systemkollaps?

Det vet jag naturligtvis inte. Men herregud, vilken hysteri detta virus skapat. Vill absolut inte vara cynisk, men gamla och sjuka dör varje år av influensa. Vad står denna hysteri för? Jag vet inte, men misstänker att det ligger något ondskefullt och lurt bakom skiten.

Vill poängtera att jag följer alla rekommenderade riktlinjer av respekt för de utsatta grupperna.
Beror helt på vad man räknar på och hur man ser den normala dödligheten innan detta virus.
Italien har relativt stränga regler och smittan är inte lika hög i hela landet men hypotetiskt skulle deras siffror kunna implementeras på vilket land som helst.
Det dör 128 personer i Italien i cancer per dag.
Det dör ca 8 personer i vanlig influensa i Italien per dag.
Det dör drygt 300 personer om dagen i C-19. Med de åtgärder de har nu.

Så, vilka "wildfire"siffror vi skulle få om man bara lät detta bränna ut kan man teoretiskt beräkna om man känner för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Det skiter dessa hysteriska hamstrare i. För dom spelar bara deras eget liv roll. De kunde inte bry sig mindre om fattiga, men nu när de själva är i fara då låtsas de bry sig om andra och uppmana till att isolera sig för att "skydda de äldre" fast de egentligen menar att det är sig själva de vill skydda.

Ja det är klart. Alla av oss är egoister i pandemier
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Kineserna kommer billigt undan.

Håller med. Varenda jävla pandomi kommer från Kina. Alla som varit i Kina borde från och med nu sättas i karantän i 2 veckor för all framtid.
Citera
2020-03-17, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
För att fira 100 års jubileet så kanske Kina sjukan vara ett bättre namn.

Från Spanska sjukan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in