Att skolorna kommer stängas helt är inte pga att vara myndigheter eller regering vill eller föreslår detta. Klasser är knappt halvfulla, personal och barn är sjukskrivna. Och det är påtryckningar från EU.
MEN eftersom FHM har sagt att de har en tidslinje som de utgår ifrån så har de ryggen fri sen att säga att vi satte in åtgärder i rätt tid bla bla. I denna tidslinje tror jag inte ens ett förslag på att stänga alla skolor fanns med överhuvudtaget.
Inte bara EU. Jag tror WHO har varit på Sverige ganska skarpt
Är. Väldigt förvånad att ingen nämner att viruset angriper folk i alla åldrar och att medelåldern på de som behöver intensivvård sjunkit ganska drastiskt.
Visst, majoriteten som dör är äldre/och sjuka men pendeln har svängt där friska medelålders drabbats stenhårt och dött.
Varför ska man äta Alvedon eller Panodil, det botar väl inte Covid-19?
Ju mer febernedsättande och inflammationsdämpande man trycker i dig desto sämre fungerar immunförsvaret som tar hand om viruset.
Lura inte folk att försämra sina chanser att tillfriskna, feber och inflammation är ingen sjukdom, det är symptom.
Min högst amatörmässiga erfarenhet är att de som ofta och slentrianmässigt trycker i sig medicin är de som ofta drabbas av influensa och förkylning, inte sällan långvarigt.
Börjar febern krypa upp mot 41 grader eller nåt så är det nog jävligt bra om man tar en panodil. Tycker inte du.
Nettoökningen (födda-döda) av jordens befolkning är för denna dag hittills dryga 180 000 personer och kommer troligtvis att landa på det sedvanliga 250 000 personer.
Jag lägger med dessa siffror för att skapa lite perspektiv. Verkar inte som om "dödsviruset" ala Covid-19 hittills ännu skapat så hemskt stor obalans i befolkningsmängden.
Men det återstår att se hur virusets frammarsch utvecklas.
Sjukvården avvisar sjuka människor.
Jag nekades operation idag. Med motiveringen att jag kan bli sjuk. Och sen förtydligade dom det med att Du är sjuk. Och la till. Det är för din egen skull.
Nu älskar logiska resonemang. Men detta blev för svårt för mig.
Är. Väldigt förvånad att ingen nämner att viruset angriper folk i alla åldrar och att medelåldern på de som behöver intensivvård sjunkit ganska drastiskt.
Visst, majoriteten som dör är äldre/och sjuka men pendeln har svängt där friska medelålders drabbats stenhårt och dött.