2020-03-17, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Som jag förstår det pratar Malin om att pga att han höll sig undan den 15:e maj 2018, så var de tvungna till att ta insatsstyrkan i aug 2019. Erfarenhetsmässigt. Så nej, jag tror inte jag missförstod inlägget.

OK, läste inte hela eran dialog. Trodde ni pratade förbi varandra.
Citera
2020-03-17, 13:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Självklart vill du inte visa källa eftersom du medvetet ljuger. Av vilken anledning begriper jag inte.

15/5 kl 12.43: STEFAN DAVIDSSON EJ HEMMA BETESVÄGEN 14B, PTR HAR NÅTT HONOM PÅ TELEFON, HAN ÄR PÅ MÖTE. KOMMER KONTAKTA 23-4240 EFTER KLOCKAN 14.

15/5 kl 14.33:
I LÄNKAT HR FINNS UPPGIFTER OM FÖRHÖR MED STEFAN DAVIDSSON, HAN INKOMMER TILL POLISSTATIONEN OCH UL HAR FÅTT I UPPDRAG ATT HITTA EN JOURUTREDARE SOM KAN HÖRA HONOM.

Enligt ovanstående rapport får du intrycket att han hållit sig undan? De sökte honom hemma genom dörrknackning - ingen hemma. De sökte honom på telefon, han svarade.

Din trovärdighet var redan låg, men nu ligger den på botten.

Uppgifter hämtad ur aktbilaga 145, huvudprotokollet, sidan 179 resp 181. Varsågod. Du kanske skall BÖRJA anteckna när du läser, eftersom ditt minne eller sanningssägande haltar betänkligt.

Skärp dig lite nu.
De hämtade väl inte in honom med
insatsstyrka den 15/5 2018?
Citera
2020-03-17, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Skärp dig lite nu.
De hämtade väl inte in honom med
insatsstyrka den 15/5 2018?
Nej, det gjorde dom inte.
Läs igen.
Därmed lämnar jag diskussionen.
Citera
2020-03-17, 13:11
Bannlyst
Här kommer Bodelningen Mellan Hanna & Stefan.
Lite underhållande läsning om man gillar sånt.

Känns som att det gick lugnt och stilla till.

Ja ja, här har ni.

https://docdro.id/HSDUdqR
Citera
2020-03-17, 13:13
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, eftersom fotograferingen sker samtidigt som han uppvisar kontrollerande och hotfullt beteende så blir det en alldeles särskild betydelse.

Betydelsen är att jag ser dig, jag vet allt om dig och du kan inget göra. Du ska göra som jag vill.

Han skriver ju (A 161, sid 10): du ligger sked med en annan man, du behöver inte ljuga mer, samtidigt som han varken svarar utan bara skickar ytterliga andra bilder.

Eller när han skriver ungefär - detta är besök nummer fyra idag. Samtidigt som han skickar foton av henne när hon sitter i köket. Då är det bara två kvar.

Mycket hotfullt.

Ja det går ju inte bara att säga att LW inte ville släppa honom. Hon insåg hur destruktiv och sjuk deras relation var och jag tror att hon stundtals faktiskt ville lämna den men hon förmådde inte. Och samma gäller ju honom. Han växlade mellan att straffa henne och vara tyst och att smickra henne och att stalka henne. Sjukt obehagligt. Som utomstående svårt att förstå det - det är så lätt att tänka att det bara är att avsluta. Men det är ju inte det.
Citera
2020-03-17, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Pratar ni inte om TVÅ olika tillfällen? Malin pratar om när insatsstyrkan grep SD i höstas.

Ja precis. Pratar om hösten 2019.
Citera
2020-03-17, 13:17
Bannlyst
Då var det dags för lite Kvällstidningar till bevisen.

Tror det har med att göra att Stefan (o Hanna) pratade om att det var Lena dom hittat.
Gissar Jag.

https://docdro.id/ZN12UWl

https://docdro.id/ngwXxq1
Citera
2020-03-17, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Men, ursäkta jag lägger mig i. Pratar ni inte om två olika händelser? I Malins inlägg pratas om insatsstyrkan den var väl aldrig aktuell den 15/5, dagen efter försvinnandet.

Utan handlar inte Malins inlägg om det susta ingripandet, när han häktades i höstas?

Ja precis. Hösten-19.
Citera
2020-03-17, 13:18
Medlem
Citat:
Vad menar du med "anslutning" till mordplatsen? Det var massor med blodstänk i omgivningen runt LW. Han hade ju kläder på sig, och tyget på dessa suger in ev blod, han fått på sig, i fibrerna. Han tvättade sen på kvällen.

T.ex. blodiga fotspår / droppar som leder FRÅN brottsplatsen?
Hade han inte själv blivit skadad på benet? Ändå hittas inget blod från honom på brottsplatsen.
Kollade man hans trädgård? Där han förmodligen sköljt av sig / sina kläder innan de kom i tvättmaskinen?
Citera
2020-03-17, 13:20
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ja det går ju inte bara att säga att LW inte ville släppa honom. Hon insåg hur destruktiv och sjuk deras relation var och jag tror att hon stundtals faktiskt ville lämna den men hon förmådde inte. Och samma gäller ju honom. Han växlade mellan att straffa henne och vara tyst och att smickra henne och att stalka henne. Sjukt obehagligt. Som utomstående svårt att förstå det - det är så lätt att tänka att det bara är att avsluta. Men det är ju inte det.

Jag får helt klart intrycket av att LW och SD är sexuellt intresserad av varandra och att destruktivitet i relationen dem emellan drivs från bådas håll.
Det spelar absolut ingen roll om LW ville lämna eller ej, det är helt irrelevant här. Hon blev ihjälslagen och det är olagligt att slå ihjäl någon oavsett om offret "ville ha" gärningsmannen eller ej.
Citera
2020-03-17, 13:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Mycket hotfullt.
Du tar ju bara upp enstaka nonsenshändelser långt tillbaka i tiden som får åklagarens case mot SD att verka helt utsiktslöst. Om man i stället gör en sammanställning av bevisningen så får man en bättre helhetsbild. Kolla på den här intervjun där åklagaren svarar på journalisternas frågor om bevisningen:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-03-17, 13:24
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag får helt klart intrycket av att LW och SD är sexuellt intresserad av varandra och att destruktivitet i relationen dem emellan drivs från bådas håll.
Det spelar absolut ingen roll om LW ville lämna eller ej, det är helt irrelevant här. Hon blev ihjälslagen och det är olagligt att slå ihjäl någon oavsett om offret "ville ha" gärningsmannen eller ej.

Är helt med dig på den. Det verkar vara en falang här som målar ut brottsoffret som en kåt porrpastor som mer eller mindre fick vad hon förtjänade. Och som verkar se SD som en oskyldig vek familjefar. De gör det lätt för sig då tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in