Citat:
Ursprungligen postat av
Ducadream
Det vi borde vara mer rädd för är effekterna av COVID-19 på ekonomin och samhällen än hur många som blir smittade. Sanningen är att majoriteten kommer bli smittade. Det går inte att komma undan.
Mitt första inlägg sedan juni 2019 förresten.

Jag skulle säga tvärt om. De ekonomiska effekterna av viruset går inte att komma ifrån. Det är många som har inbillat sig att man liksom bara kan strunta i viruset och rädda ekonomin, men det har visat sig vara omöjligt.
Däremot tror jag inte det är omöjligt att få stopp på spridningen. Flera länder har lyckats få en dramatisk minskning av spridningen redan. Jag tror det går att i stort sett komma ner till noll.
Jag tror också att samhällsimmunitet är det vi måste satsa på i framtiden. Att varenda människa på jorden skall få immunitet mot alla sjukdomar tror jag inte på, men däremot kan vi bli mycket bättre på att hantera spridning av sjukdomar. Detta virus har lärt oss väldigt mycket och det har begåtts enorma misstag från början. Hade man hanterat detta rätt innan det hade spridits utanför Kina så hade allt varit frid och fröjd dag.