2020-03-18, 11:48
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Viruset kommer inte dö ut, precis som influensan inte dör ut.

Nej, ursäkta, men pandemien dör ut. Vi köper oss tid, viktig tid.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Börjar det inte bli klart att detta inte alls är så farligt som många trodde i början? Det hela börjar kännas rätt fånigt. Vi har haft 8 döda varav alla redan hade 1 1/2 fot cementerad i graven. Detta kommer gå till historien som mänsklighetens största överreaktion någonsin.

Skulle inte förvåna mig om man drar igång alla sport evenemang inom 1 månad och fotbolls EM spelas som det var tänkt.

Haha kom igen nu. Jag tycker att JAG är optimistisk men du kan ju inte tro på det där själv.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Lite komiskt är ju att dom enda jag ser ute när jag tränar är pensionärer. Skulle inte dom vara hemma och skyddas
Ha, ha sitter hemma och jobbar och då ringer min 80+ granne och komma över och "fråga några saker". Jag sa att det kanske inte är en så bra idé då jag känner mig lite hängig, hostar lite etc. De har väl tråkigt helt enkelt och det kan man förstå.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Som alla farsoter varierar dödligheten med ett antal faktorer. I Sverige dog 37000 av sex miljoner, eller 2% av infekterade. Den siffra 3-6% du anger är andelen döda i världen.

Covid-19 är helt jämbördig med spanska sjukan, eller till och med värre, givet att vi numera vet vad virus är, har lungmaskiner och annan avancerad sjukvård. För spanskan tillämpade man till och med åderlåtning i ett desperat försök att ge bot.

Hade covid-19 etablerats 1918 skulle dödligheten ligga runt 5-10%.

I modern tid och i Sverige kan vi räkna med 0.6% i dödlighet och 60% penetration, vilket ger 36000 döda. Men det beror också på att sjukvården pallar trycket och på övriga åtgärder vi sätter in. Social distancing är alltså tänkt att minska den siffran ned till några tusen.
Helt rätt Covid, fattar inte vad användare som Ovunquit tror sig vinna med att presentera falska eller överdrivna "fakta" gång på gång.

Visst att man kan vara nuvarande regering men vissa saker blir så löjliga, man måste tvunget gå i kinesernas spår med sin kampanj.
Citera
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Inte om du väger in deras redan befintliga åkommor innan de blev smittade av corona.
Den kinesiske läkaren som alamerade först kring viruset och som nu är död. Hade han också åkommor eller blev han eliminerad av kinesiska staten?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Good one
Är det något mer vi borde göra och i så fall varför?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Det finns inget normalt i coronatider. Folk köper väl om de vill? Sjukt larvigt att ens anmärka på det hela. Sossar göder sig konstant på skattepengar.

Som politiker finns det klart svårigheter att profitera på människors oro i orostider, och i synnerhet när man har ett namn känt hos andra.
Även om den breda massan skiter i vad han sysslar med är det ett korkat agerande helt enkelt. En åsna hade kommit på något smartare.
Han är inte ensam om att agera åsna bland politiker, men det tar ju inte bort hans agerande för det.
Senast redigerad av M.J.A 2020-03-18 kl. 11:53.
Citera
2020-03-18, 11:49
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ska man gå t jobbet om man har ont i halsen och rinnande näsa?

Var jobbar du?
Citera
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Så du vil ofre 10% av de over 60, for at du skal få penger til ny bil og semester ?

Så vi ska offra alla under 65 år för att rädda multisjuka 85-åringar?

VILL DU SE EKONOMISK DEPRESSION? VILL DU VARA ANSVARIG FÖR SAMHÄLLSKOLLAPS?

Fortsätter vi så här så har vi förstört livet för 100x fler människor i decennier framåt. Varje månad med lock-down är 1 år av produktion så går.

Antalet mord, självmord, rån, våldsbrott, psykisk ohälsa, depression och 1000 andra variabler kommer att öka.

IDIOT
Citera
Medlem
EddieGeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Den kinesiske läkaren som alamerade först kring viruset och som nu är död. Hade han också åkommor eller blev han eliminerad av kinesiska staten?
Han var förmodligen fullkomligt slutkörd och hade gått in i vägen vid det laget han blev smittad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
I Italien kanske, ingen annanstans. Men inte ens där.

Källa på det?

Det jag hittar så ÄR dödligheten runt 4% https://coronavirus.jhu.edu/map.html

Det är FAKTA för den som besitter mattekunskaper

Samt i Italien ligger dödligheten på nästan 8%

Kina 4%
Iran 6%
Spanien 4,5%
Tyskland 0,2% än så länge
Korea 0,1%
Frankrike 0,2%
USA 2%
Schweiz 1%
UK 4%

Så än så länge finns det länder med låg dödlighet men de är också nya i det har fallet så 1-2veckor visar nog vart det kommer att be men än så länge är dödligheten på runt 4% i snittet

7956 döda i världen genom 199258 bekräftade fall i världen ger 4%
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Färöarna har 10 ggr fler konstaterat smittade per capita än sverige. (worldometers)
Troligtvis prioriterar de testning och har extremt mycket bättre resurser än vi att testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in