Citat:
Ursprungligen postat av
LennyMacKenzie
Nä det är sant man vet inte så mycket om detta virus egentligen. Forskare och andra vetenskapsmän kan bara göra mer eller mindre kvalificerade gissningar och de har en stark tro på att folk blir immuna när de haft den här sjukdomen. Om det trots allt skulle visa sig att det inte förhåller sig på det viset är det jävligt illa kort sagt. För då vet vi verkligen inte hur vi ska bli av med det eller hur allt slutar. Men vi kan i så fall inte göra något åt det så lika bra att hoppas och tro på det bästa tills motsatsen bevisats.
Tänker så jag med. Inser allvaret men är långt ifrån panikslagen trotts att jag har nära anhöriga som sitter i karantän i Norge.
Treåringen mår förhållandesvis bra, vad jag vet.
I början tänkte jag äsch ett vanligt virus likt alla influensor åren runt där en halv miljon dör varenda år, och var också aggressivt inställd, ungefär som låt det gå åt helvetet så får skitstövlarna i eliten gå på knäna.
Nu tycker jag mer att det är så luddigt. Man ser skräcken, skyddsmunderingar, gränser som stängs mm samtidigt som man i Sverige lullar på och " tvätta era händer och sprita dem" , det är inte så farligt. Håll dig hemma. Ja men hur länge då och när skall man ta beslutet. Jag håller mig hemma. Ska ringa chefen i morn och diskutera om jag skall komma till mötet på Torsdag eller inte.
Jag har en hemsk torrhosta, kliar i halsen, och täppt i luftrören. Det tycks aldrig gå över. Haft det sedan December. Går i vågor.
Har dock innan haft lite problem med luftrören och har medicin mot det. Blivit värre.
Känns så jäkla dubbelt allt. Ingen panik, ta det lugnt men man visar panik.
Tänker ibland att media är duktiga på att skapa panik men samtidigt måste de informera.
Tycker också ibland att det verkar som man mörkar mycket.