2020-03-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Om alla andra skulle lyckas med att kväva ihjäl smittan kommer Sverige bli till ett pestens land där COVID-19 ännu inte blivit utrotat (doktor Tengeles experiment tar tid). Vi skulle bli utstötta och förlora på det ekonomiskt.
Jag tänker att smittan självdör i Sverige då alla blir immuna till sist.
Citera
2020-03-16, 22:32
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
SVT och TV4 visar sina sanna fula trynen, spyr på dessa regimtrogna medier. Nu stod en för mig helt okänd kvinna: Lottie Knutson, och pratade om att man inte ska lyssna på teorier och lyssna på vad myndigheterna säger (Svenska myndigheter alltså). Samma myndigheter som gör exakt tvärtom jämfört med alla andra myndigheter i Europa. Samma myndigheter som haft fel efter fel i sina bedömningar.

Sedan gör man en sökning på Lottie Knutson, visar sig vara gift med SVT's "expert" Mats Knutson som är ökänd för sina mellanmjölks analyser och neutrala inställning till den svenska regeringen trots alla snedsteg. Nepotismen genomsyrar inte bara svensk politik, median och eliten också. Man sprider sin propaganda helt obesvarat. Finns det ingen på TV4 eller SVT med civilkurage som kan slå näven i bordet och säga "NU FÅR DET FAN VARA NOG MED ALLA LÖGNER!".

Tyvärr har Juden infiltrerat de flesta svenska medier, och det är därför Judens agenda de propagerar för.

Du får vända dig till alternativmedia om du vill ha någon som slår näven i bordet och vågar säga sanningen. Som visar andra sidan på papperet.
Citera
2020-03-16, 22:33
Medlem
Det här var inte speciellt trevligt, men det är transparent i Finland.

https://www.friatider.se/i-finland-kommer-10000-do-har-forsager-sig-svts-utsande-i-direktsandning

10.000 döda räknar man med på en befolkning av 5.5 miljoner

Nu är det på riktigt, gränser stänger för att slippa upplopp och säkra befolkning.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Jag får för mig - och detta är ren spekulation från min sida - att FHM tror starkt på en andra våg i höst och vill förhindra en hårdare smäll då efter alla andra länder släpper på sin karantän och det slår till en gång till. Då vill de att Sverige ska ha utbredd flockimmunitet.

Ironiskt nog så kanske det är Sverige som startar vågen för vi inte testar och andra länder utrotar.

Tänk om andra länder helt isolerar Sverige från omvärlden tills de har ett vaccin haha
Citera
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Något positivt att läsa, kvotflyktingar kan inte komma in på obestämd tid.
Givet att vi inte satte befolkningen i karantän medans många andra länder gör det så lär parasiterna nog inte vilja komma tillbaka innan det finns ett vaccin & förhoppningsvis så finns det inte längre några bidrag att tillgå vid den tidpunkten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Nej. Varianter med bäst spridningsförmåga har evolutionär fördel. Man sprider sig inte bra om man dödar sin värd.

Enligt Björn Olsen finns det en möjlighet att viruset muteras och blir dödligare eller det kan också gå i motsatt riktning och bli mindre farligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Det är bara i Stockholm som vi har rejäl smittspridning (som vi vet om i alla fall). Om övriga landet sätter sig i karantän för tidigt då kommer flockimmuniteten att dra ut på tiden för mycket.

Det här är ett gasa och bromsa spel. Och just nu bromsar vi i Stockholm så att inte IVA kollapsar.
Ett spel som ingen har frågat om jag vill delta i. Vilken rätt har staten att leka med våra liv på det här sättet?
Citera
2020-03-16, 22:34
Medlem
kaminochos avatar
Citat:

Vänta bara tills äldreboendena börjar stå tomma efter viruset har härjat klart.

Den som väntar på något gott blir inte fet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Det här var vad alla alarmister ville.

Vi kommer se massarbetslöshet, skilsmässor, ökat antal självmord, mord, våldsbrott, grova rån, depression, social isolering osv osv.

Mortalietet och morbiditet från massarbetslöshet och ekonomisk depression kommer vara långt högre än detta virus någonsin kommer att uppnå.

Och en annan aspekt: ekonomisk depression drabbar ALLA. Vi kommer se 20-åringar ta sina liv pga att de har ingen framtid.

Viruset dödar multisjuka 85-åringar som levt ett långt liv.

Jag blir äcklad av alla alarmister.

Yes, och vad alarmisterna ännu inte insett är att de kommer drabbas hårdast. Personer som ängar massa tid åt att spy galla och hat på flashback tillhör inte de välbärgade i samhället, eller är i vart fall mycket ovanligt. De välbärgade klarar sig i de allra flesta fall någorlunda bra från kriser, både familjerna Wallenberg,Stenbeck, Lundin m.fl. klarade sig bra igenom både 90-talskrisen och finanskrisen, även om de givetvis initialt förlorade stora belopp. Däremot de med låga inkomster och osäkra anställningar, förlorade jobben, och det tog lång tid innan de fick något jobb igen, i vissa fall har de fortfarande inte fått jobb. Det var de som drabbades hårdast. Så kommer det bli nu också. Totalt bisarrt att många av dem skriker på flashback om en kris som det är uppenbart att de inte fasar. Givetvis gäller inte det alla, det finns de som skriver om en stor kris som formulerat sig nyanserat och där det varit uppenbart att de inte önskar någon kris, men tyvärr är de i minoritet.
Citera
Avslutad
Jag kan berätta att hustrun och jag insjuknade med relativt milda symtom i fredags. Ringde sjukhuset (ett länssjukhus) i lördags och frågade vilka grupper av patienter man tar prover på. Svaret blev endast inneliggande patienter samt vårdpersonal som uppvisar symtom.

Förklarade att jag är konsult på sjukhuset och valsat runt på varenda avdelning under hela inkubationstiden, och det kanske var av intresse att testa mig.

Fick rådet att fortsätta isolera mig i hemmet. Fick också frågan om jag varit i kontakt med någon som har känd smitta. Orkade inte förklara att smittan sprids i samhället nu.

Sanningen är att det på de flesta håll inte finns reagenser kvar för att analysera prover med. Siffrorna över antalet smittade är ren fantasi, om ni frågar mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ingen som säger att andras experter är sämre än våra svenska.
Det du inte förstår är att många fattade beslut i andra länder går emot experternas råd.

Så i alla andra länder har politikerna gått helt emot expertisen?
Och fattat i princip samma beslut världen över...

Du menar att det skulle vara i fantastiska Sverige som politiskt styrning saknas?😂
Tegnells jämnlikhetsanalys säger väl allt om den saken....

I andra länder sätter man kompetenta personer på viktiga poster, inte gamla avdankade typer med rätt partibok.

Det du inte ”fattar” är att inse att i de flesta andra i-länder hamnar man inte på ledande poster utan någon form av kompetens.

I Sverige hade vi en hårfrisörska som jusitieminster och en rikspolischef som inte var polis....

Finner det mer troligt att Sverige inte hade så mycket att välja på.
En vård i stabsläge redan innan Corona.

Man var helt oförberedd, saknade resurser och planering.
Hade helt fel i sina analyser.

Då blev detta ”skit i allt alla smittas ändå” - folkimmunitets väldigt lägligt.

Återigen, folkimmunitet är bra.
Men det är nödvändigt att bromsa smittan så mycket det går, speciellt i ett land Solna Sverige med pinsamt få ICU-sängar per capita.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:

Klart Sverige måste ta emot kvotflyktingar! Gränserna är ju öppna och smittan är snart borta! (Sarkastisk)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in