2020-03-15, 14:07
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mbeki
Idiot! Corona tar inte leg vid dödsfall. Även personer under 80 smittas och dör

Hej Prinsessan- Life is a killer.

Ska vi stänga samhället för influenca också? Du må vara offentligt anställd som uttalar dig som en sosse. Det kommer vara värre för dom sjuka senare när inga skattepengar trillar in i ett redan havererat samhälle.
Citera
2020-03-15, 14:09
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Jökarna handlar uppenbarligen som om de vill att smittan sprids så att så många som möjligt svårt sjuka åldringar dör. Därigenom avlastas ju vården och effekterna av den ansvarslösa invandringspolitiken döljs.

Har också tänkt tanken men där är ju nästan ingen som dör.
Citera
2020-03-15, 14:17
Medlem
526s avatar
Var får man tag på Corona test?
Citera
2020-03-15, 14:18
Medlem
Jag är ganska säker på att jag har Corona. Är 21 år gammal, rökfri, dricker inte alkohol och är normalviktig. Inga underliggande sjukdomar förutom brist på vitamin D som skall fixas. Blir aldrig sjuk, aldrig fått eb influensa tror jag. Bor med min kille och hans familj så det är nog lite kört för dem isåfall...speciellt fadern som har astma.

Jag bor i UK, här får man inte testas om man inte har akut lunginflammation. Allt annat innebär att man skall isolerad i 7 dagar, vilket jag nu gjort så snart blir det fritt fram för mig att vistas ute.

Mina symptom är bara hosta som håller sig. Ibland kommer den ibland inte, oftast när jag pratar och andas. Luftvägarna irriteras, har lite slem i halsen och rösten låter som en häst. Feber har jag inte utan detta är det enda symptom jag har. Lite svårt att andas ibland men är 100% säker att det är ångest.
Senast redigerad av lexitp 2020-03-15 kl. 14:23.
Citera
2020-03-15, 14:30
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsgryta
Har många jag skulle vilja hosta i ansiktet men orkar inte köra hem till dem och ställa till med en scen.

Men annars ingen speciell person vad jag kan komma på just nu.

Hosta på ett papper och skicka på posten
Citera
2020-03-15, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Rätt skönt ändå att ha det avklarat, eller hur?

Se till och håll dig isolerad nu bara.
Avklarat? Du kan få tillbaka skitet som vilket annat virus som helst.
Citera
2020-03-15, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsgryta
Lite hosta, mest på natten, kan vissla lite i luftvägarna nattetid när jag andas in.

Inte särskilt orolig, inte den personen som är rädd för att dö om man säger så.

De bad mig att sätta mig själv i karantän, men jag rör mig som jag själva vill, men mestadels så sitter jag hemma och spelar Xbox och ser film, ganska introvert.
Idag var jag i affären och handlade godis som vanligt och plockade frukost bullar, enda åtgärden jag tillämpa var att plocka bullar och godis med tång och spade.

Orkar inte bry mig om andra blir smittade, inte mina problem.
[. Cynisk inställning, och obehaglig med tanke på att många är oroliga för just dem som är gamla eller har nåt kroppsligt. Du gillar inte människor kanske
Citera
2020-03-15, 14:46
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Avklarat? Du kan få tillbaka skitet som vilket annat virus som helst.

Det tycks inte helt klarlagt ännu hur väl och hur länge man blir immun när man haft sjukdomen. Men att det ger någon form av immunitet är nog ganska säkert. Men inte helt säkert. Du kan ha rätt.
Citera
2020-03-15, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Tvärtom. Så många människor som möjligt måste få smittan för att förhindra framtida utbrott.
Det där är ju ett helt bisarrt resonemang. Tänk om man skulle resonera likadant angående HIV och ebola.
Citera
2020-03-15, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Tvärtom. Så många människor som möjligt måste få smittan för att förhindra framtida utbrott.
U
Tänker du inte på barnen? Var har du din moral?

Inget land har ens lyckats med den bedriften att få 60% smittade.

Det kommer gå åt helvete.
Citera
2020-03-15, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabiansthlm
Jag har haft liknande i 5 dgr, ingen feber.
Täppt i näsan med några nysningar, trött och lite influensa-Light känsla.
Ingen hosta alls.
Skulle gissa på förkylning men lik de flesta nojjar man lite extra i dessa tider.

Att nojja ökar stress i kroppen vilket gör immunförsvaret sämre, bäst att bara vila, ta en paus från internet tills du blir frisk om du känner för.
Citera
2020-03-15, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det tycks inte helt klarlagt ännu hur väl och hur länge man blir immun när man haft sjukdomen. Men att det ger någon form av immunitet är nog ganska säkert. Men inte helt säkert. Du kan ha rätt.

Inga virus ger immunitet.

Det är,därför man kan vaccinera sig i förebyggande syfte mot tex influensa virus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in