2020-11-17, 23:31
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrökenLilja
Kvinna, 33 år, något överviktig enligt BMI men tränar och tävlar i styrkesport så har en god fysik i övrigt. Har inte varit sjuk ens i förkylning senaste fyra åren.
Blev konstaterad Covid-positiv i eftermiddags efter drive-in test i torsdags morse.

Kände mig lite krasslig i halsen söndagen den 8e och bokade test då men kände mig sen fullt frisk igen på måndagen. Höll mig för säkerhets skull från folk därefter ändå. På torsdagen började jag känna mig taskig igen, särskilt ett rätt hårt tryck över bröst och lungor, främst på höger sida. Har inte haft feber någon gång under den här tiden.

Är ute och går med min hund minst fyra gånger om dagen och bor på fjärde våningen utan hiss, så det blir ju en del motion vare sig jag vill eller inte och det har än så länge gått bra. Till historien hör att jag bröt foten på fyra ställen för sju veckor sen så är inte särskilt snabb i vändningarna just nu oavsett så promenaderna går i maklig takt.

Det som är absolut drygast är att smak och lukt försvann i torsdags också, kan verkligen inte förnimma en enda smak länge och det suger ju riktigt mycket.

Hm. Ute och går med hunden fyra gånger om dagen - fyra trappor upp. Då har du väl munskydd för att skydda dina grannar när du flåsar i trapphuset?
Fortsatt bättring!
Citera
2020-11-18, 00:16
Medlem
Har ngt fruktansvärt ont i halsen.trött som bara den.ngn som känner igen symptomen?
Ska testa mig imorgon
Citera
2020-11-18, 00:55
Medlem
frantiks avatar
Ni som varit sjuka: Har ni någon idé om hur ni kan ha fått det? Tex rört er bland mycket folk, åkt kollektivt osv.

Jag åker mycket tåg pga jobb, gymmar, träffar närmsta vännerna (där några varit sjuka) och lever relativt normalt. Noggrann med avstånd, går inte på krogen och tvätta händer. Dock inte överdrivet.
Men har inte ens fått normal förkylning. Tenderar även att bli rätt ofta förkyld i vanliga fall.
Pendlar mellan två större städer i Sverige liksom.

En annan grej: Hur illa är orken under sjukdomen? Går det ens att roa sig med Netflix eller tv-spel så att säga?
Konstig fråga kanske, men när man är sjuk i vanliga fall brukar man ju åtminstone kunna orka att somna framför tvn i brist på annat.
Citera
2020-11-18, 10:47
Avslutad
Det tog en vecka för mig att få svar på antikroppstest, kan kanske vara bra att veta utifall det är någon som väntar och undrar
Citera
2020-11-18, 11:58
Medlem
oldandborings avatar
Dag 9, ingen förbättring. Är snarare mer slut nu, darrig i benen och mosig. Feber. Lite illamående. Jobbig torrhosta men inget konstigt i lungorna så vitt jag kan känna.
Det jobbigaste är oron och ångesten att det ska gå åt helvete...
Citera
2020-11-18, 13:24
Medlem
Gjort test .symptomen går upp och ner.
Mer tätt i näsan idag än igår.
Fortfarande halsont.
Citera
2020-11-18, 13:43
Medlem
neuron-drones avatar
Tror jag är ganska frisk. Lyckades aldrig få tag på ett coronatest. De gjorde fel och tyckte jag skulle börja om igen från början att försöka få ett. Utan bank-id är det trist krångligt. Så det blir inget.

Ska träffa läkare pga annat, kanske ska be henne ta antikroppstest. Fast hon säger säkert nej, hon är väldigt otrevlig.
Citera
2020-11-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HTE
Ni som har eller haft Corona; vad är era teorier om hur ni blivit smittade?

Av en slyna som strula upp mig på ett krök
Citera
2020-11-18, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porslinsdocka96
Någon som vet hur länge smakhelvetet är borta? Varit sjuk en hel jävla vecka idag, tror smaken försvann typ dag två. Annars mår jag rätt bra, mest trött och seg, hostar knappt, mina lungor är tipp-topp. Det värsta är ju att jag inte ens kan roa mig med mat när jag trampar runt i mina 25 kvm

3v tog de för mig tills smak å lukt omkom tillbaka, värsta 3v i mitt liv haha.
Citera
2020-11-18, 21:46
Medlem
Klappasäftens avatar
Är det bara jag som är rädd för coronasmittade och de som redan varit? Det är lite som spetälska man vill inte komma i närheten.

Tappa smaken är det ett kännetecken för Corona?
Citera
2020-11-18, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldandboring
Dag 9, ingen förbättring. Är snarare mer slut nu, darrig i benen och mosig. Feber. Lite illamående. Jobbig torrhosta men inget konstigt i lungorna så vitt jag kan känna.
Det jobbigaste är oron och ångesten att det ska gå åt helvete...

Du ska vara lugn, kolla till statistiken, av alla de som dött är knappt nån procent under 50.

Har vi nån statistik hur många fler som för av årliga influensan?
Citera
2020-11-18, 21:59
Medlem
Finurlig34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepostier
Någon som har testat sig, fått negativt svar och sedan har antikropptest visat att ni har antikroppar?

Jag umgicks med 3 vänner för ett tag sedan. Efter några dagar fick två av tjejerna symptom och testades positiva. Någon dag efter deras positiva resultat fick jag identiska symptom, dvs:

- Extrem huvudvärk (värre än någon migränattack jag någonsin haft) under ca 2-3 dagar och kraftig yrsel
- Feber
- Muskelvärk
- Halsont
- Värk i ögonen
- Extrem trötthet
- Magproblem
- Tappade lukt och smaksinne i några dagar.

Jag testade mig givetvis, men mitt test visade till min stora förvåning negativt. Jag måste erkänna att jag blev väldigt förvånad! Hade gärna velat ha det överstökat, så är lite ledsamt att det nu var negativt när jag ändå hade alla symptomen som mitt umgänge också hade.

Därav: Någon som vet hur korrekta dessa hemmatest som beställs via 1177 är ELLER som varit sjuk, testats negativ och sedan positiv för antikroppar?

Till 99,9 procent är det covid du haft. Känner till fall där person med symtom testat negativt ena dagen och positivt andra dagen. Trots uppenbara symptom vid båda provtillfällena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in