2020-03-15, 14:57
Medlem
Har du coronavirus och du ser Tegnell, hosta på den jäveln så mycket du bara kan så att det sprutar slem och saliv över hela hans ansikte. Han förtjänar det.
Citera
2020-03-15, 15:04
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Inga virus ger immunitet.

Det är,därför man kan vaccinera sig i förebyggande syfte mot tex influensa virus.

Nä nu är du helt ute och cyklar. Du måste ha skrivit fel.
Citera
2020-03-15, 15:06
Medlem
stairwaytohells avatar
Någon här som fått Corona med endast milda symptom som följd? Enligt statistik så får 20% inte ens feber. Jag har känt mig kraftlös och trött de senaste tre dagarna (dock ingen feber) samt känslan av att någon håller en hand på min hals med ganska lätt tryck. Jag är ca 30 år och kärnfrisk/vältränad så för min egen del lär det vara hyfsat piano.

Arbetar inom en samhällsviktig sektor, dock inte vården. Arbete imorgon, sjukanmäla sig eller inte.. Man känner sig som en astöntig hypokondriker, men det kanske är mest rätt ändå just in case?
Citera
2020-03-15, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Nä nu är du helt ute och cyklar. Du måste ha skrivit fel.

Vad är fel?
Citera
2020-03-15, 15:12
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Inga virus ger immunitet.

Det är,därför man kan vaccinera sig i förebyggande syfte mot tex influensa virus.

Du är felinformerad. I regel ger en virusinfektion immunitet oftast under en viss tid som kan variera.
Om du klarat av infektionen och frisknat till så har du ett väldigt bra motstånd mot nyinfektion den närmaste tiden.

Vacciner däremot ger sämre skydd mot det virus de är konstruerade emot om man jämför med det försvar du får om du genomlevt en "äkta" infektion.. Jag länkade till denna info i går så den finns redan i tråden..
Citera
2020-03-15, 15:12
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Vad är fel?

Vaccin fungerar just för att man blir immun mot ett virus man utsatts för. Ganska grundläggande fakta.

Men immuniteten är olika stark för olika virustyper. Virus som ofta muterar (exempelvis influensan) kan man blir återsmittad av ganska snabbt. Dock blir symptomen ändå lindrigare än om man inte alls haft det tidigare. Den effekten avklingar dock med tiden.

Du bör läsa på lite mer och inte sprida desinformation.

Vi vet ännu inte exakt hur immun man blir av detta nya Coronavirus. Forskning pågår.
Citera
2020-03-15, 15:14
Medlem
Dille24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stairwaytohell
Någon här som fått Corona med endast milda symptom som följd? Enligt statistik så får 20% inte ens feber. Jag har känt mig kraftlös och trött de senaste tre dagarna (dock ingen feber) samt känslan av att någon håller en hand på min hals med ganska lätt tryck. Jag är ca 30 år och kärnfrisk/vältränad så för min egen del lär det vara hyfsat piano.

Arbetar inom en samhällsviktig sektor, dock inte vården. Arbete imorgon, sjukanmäla sig eller inte.. Man känner sig som en astöntig hypokondriker, men det kanske är mest rätt ändå just in case?

Precis samma situation för oss. Frun hade 39 graders feber under fredagen, men den var borta igår. Ingen hosta bara detta lätta obehagliga tryck över hals och bröst.

Sanslöst svullna lymfkörtlar i armhålorna på oss båda.

Allmäntillståndet är bra annars, ska man gå till jobbet imorgon... Det är frågan.
Citera
2020-03-15, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Naturligtvis visste du väldigt lite om sjukdomen när du startade tråden men om du var ute och tog i en ta7ng för att stoppa bullar i en påse så förde du över corona viruset till tången. Där kan viruset leva i nio dagar enligt de nya rönen. Hur känns det nu när vi vet mer? Du borde naturligtvis inte varit ute men det visste vi ju inget om egentligen hur illa det var.

Han vet men han är en psykopat precis som Sveriges politiska ledare.
Citera
2020-03-15, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
Okej tack.

Jag får nog fortsätta ringa 1177 tills jag kommer fram. Smärtorna är väldigt höga och jag har en rätt bra smärttröskel. Som sagt aldrig haft lunginflammation innan så den kanske slår hårdare nu om corona är inblandat.

Antibiotika vore bra o få om det hjälper så mycket snabbare.

Tack igen för info

Fast jag har inte haft speciellt ont i bröstet när jag har haft lunginflammation. Enbart av musklerna som ansträngts av hostningarna. Dessutom hostar du utan dess like (nästan så du spyr), du kan inte stoppa det och du hostar upp klumpar med var och slem.
Citera
2020-03-15, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Precis samma situation för oss. Frun hade 39 graders feber under fredagen, men den var borta igår. Ingen hosta bara detta lätta obehagliga tryck över hals och bröst.

Sanslöst svullna lymfkörtlar i armhålorna på oss båda.

Allmäntillståndet är bra annars, ska man gå till jobbet imorgon... Det är frågan.

Vad tror du? Åsna.
Citera
2020-03-15, 15:23
Medlem
RickRozays avatar
Nån som vet om jag bör oroa mig?

Hade lite halsont i morse men tror jag är förkyld. Kroppen och huvudet känns tungt, men i övrigt mår jag bra.
Ingen värk och ingen hosta på hundra mil.
Senast redigerad av RickRozay 2020-03-15 kl. 15:29.
Citera
2020-03-15, 15:23
Medlem
PingPongZongs avatar
Det är ju underbart. Har inte Corona själv. Men en jag känner som gått på snacket om att den här influensan skulle vara så annorlunda mot den vanliga. Han verkar ju fått det. Tillsammans med en massa grannar till han. Jag bryr mig om jag får det. Har haft influensa förr. Visst det kan vara extremt och man börjar yra och tro man ska dö. Men det gör man ju inte. Inte än. Är 43år ung. Min kompis 58år. Och min pappa som är 80år säger att folk är idioter idag. Rädd för influensa, homofobi, vita rasister och Greta Thunberg... Själv blir man ju bara stärkt av det här. Småsvin som oroar sig för dom sagt något på tv. Eller sett något på internet. Själv ska jag se på Karlsson på taket nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in