2020-03-09, 04:12
Medlem
Underbart att när jag precis tänkte börja investera till pensionen (som ligger 30 år bort förresten) så kanske det kommer en fin fin börskrasch!

Blev intresserad av börsen för 6 månader så hann inte sätta in särskilt mycket (endast 35k). Men jag håller tummarna för en fet krasch. -60% hade varit drömmen. Då lastar jag in 500k på engång som startkapital sen månadsparar man sig till ekonomiskt oberoende
Citera
2020-03-09, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djorou
Underbart att när jag precis tänkte börja investera till pensionen (som ligger 30 år bort förresten) så kanske det kommer en fin fin börskrasch!

Blev intresserad av börsen för 6 månader så hann inte sätta in särskilt mycket (endast 35k). Men jag håller tummarna för en fet krasch. -60% hade varit drömmen. Då lastar jag in 500k på engång som startkapital sen månadsparar man sig till ekonomiskt oberoende

Lycka till med det, lilla gubben.
Citera
2020-03-09, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Sannolikhet ::
Billigare imorgon 100%
Kommer att handla 100%
Fortsätta handla 100%

Terminer kan du hitta på
Investing.com

👍

Lysande sida. Stort tack för den!

Terminerna ner knappt 5% i USA.
Citera
2020-03-09, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Lycka till med det, lilla gubben.

Behövs ingen lycka till, jag är ingen själutnämnd aktie-expert som sitter lugnt i båten tills döden. Om jag hade haft några miljoner hade jag sålt allt redan i Januari. Börsen är lättare att förutspå än jag trodde.

Nu ska corona antingen ta kål på en eller göra en rik!
Citera
2020-03-09, 04:42
Medlem
Har dom stoppat handeln i Japan, Niki index har stått helt stilla på -6.15% i 20 minuter nu!
Citera
2020-03-09, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Har dom stoppat handeln i Japan, Niki index har stått helt stilla på -6.15% i 20 minuter nu!

Du har en dålig sida.

Följ här
https://m.investing.com/indices/japan-ni225
Citera
2020-03-09, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djorou
Behövs ingen lycka till, jag är ingen själutnämnd aktie-expert som sitter lugnt i båten tills döden. Om jag hade haft några miljoner hade jag sålt allt redan i Januari. Börsen är lättare att förutspå än jag trodde.

Nu ska corona antingen ta kål på en eller göra en rik!

Eller rik tills nästa krasch 😉
Citera
2020-03-09, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Du har en dålig sida.

Följ här
https://m.investing.com/indices/japan-ni225
Ok, jag har den sidan,men brukar köra med MW då du har hela Asien samlad, alla andra index rörde på sig förutom Japan ,men då är det fel just nu på MW.
Citera
2020-03-09, 04:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goin-xxxl
I dessa tider handlar jag era papper billigt, säljer tillbaka dom när ni får panik in igen.

Det är sådana som dig som vi behöver arkebusera omgående. Det är dags att börja tänka i former av vi och dem, om än i solidarisk mening. Det är inte hållbart längre att bara prata om sig själv, det finns fler än du på den här planeten. Nej jag är ingen kommunist. Men egocentrism är inte lösningen.
Citera
2020-03-09, 04:51
Medlem
Bara jag som hoppas på en krasch värre än finanskrisen? Många som blivit miljonärer på att inte göra ett piss.

Årets mening 2020: Sitt lugnt i båten , ta upp en fiol och spela lite musik medan båten håller på att krascha in i en gigantisk isberg
Citera
2020-03-09, 04:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är sådana som dig som vi behöver arkebusera omgående. Det är dags att börja tänka i former av vi och dem, om än i solidarisk mening. Det är inte hållbart längre att bara prata om sig själv, det finns fler än du på den här planeten. Nej jag är ingen kommunist. Men egocentrism är inte lösningen.

Vi har inte blivit egoistiska av en slump, det är evolutionen som har skapat egoism eftersom den har varit gynnsam för oss.
Citera
2020-03-09, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Instämmer helt. Den som ger sig på "vi" eller inte i ser värdet av "vi" är ute och cyklar. Ensam är svag.

Dock ofta skillnaden mellan någon som är 20 och 40. Den sistnämnda har fått mer livserfarenhet medan den förstnämnda bara ser egot.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vi har inte blivit egoistiska av en slump, det är evolutionen som har skapat egoism eftersom den har varit gynnsam för oss.

Människan är mer ett flockdjur än egoist. Ett problem i vissa fall ska tilläggas få det utnyttjas av marknaden och politiker.

Människan behöver i dessa nya tider inse att alla leende du ser, inte är en del av flocken.
Senast redigerad av Mafia 2020-03-09 kl. 05:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in