2020-03-31, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Läget är avvaktande med väldigt försiktiga uppgångar. Känslan jag får är att det är uppgångar som kommer av att folk tar mindre positioner för att på så sätt minska risken om vi redan nått botten och en längre uppgång väntar. Det är knappast "in med allt nu är det bara uppåt som gäller"-pengar som åker in på börsen. Som vi fått erfara tidigare skulle en enda större nergång på en dag kunna sudda ut alla små uppgångar som varit på sistone.
Vi har aktier som visat ATH nu i dagarna, och vi har aktier som fortfarande ligger 70% ned från tidigare stabila nivåer. En aktie som nu ligger 70% ner, som egentligen kan återgå till gamla nivåer inom 1-2 år är såklart köpvärd oavsett vad index ligger i. Om du köper den nu eller om en vecka när den sjunkit 10% till är egentligen oväsentligt i längden så länge aktien överlever genom krisen.

Känns som många bara tittar på index och tror det är så det är nu på hela börsen.
Citera
2020-03-31, 14:33
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Vi har aktier som visat ATH nu i dagarna, och vi har aktier som fortfarande ligger 70% ned från tidigare stabila nivåer. En aktie som nu ligger 70% ner, som egentligen kan återgå till gamla nivåer inom 1-2 år är såklart köpvärd oavsett vad index ligger i. Om du köper den nu eller om en vecka när den sjunkit 10% till är egentligen oväsentligt i längden så länge aktien överlever genom krisen.

Känns som många bara tittar på index och tror det är så det är nu på hela börsen.

Det stämmer att man bör skilja på aktier. Det är ju alltid så att vissa aktier går bättre än andra, även vid breda börsras. Om man vill uppskatta något slags aggregerad börsstämning är dock indexvärdena mer intressanta än enskilda aktier tycker jag.
Citera
2020-03-31, 14:49
Medlem
Min portfölj presterar + 1,7%
Mot index+ 0,7 %
Idag alltså
Det räcker länge för mig
Citera
2020-03-31, 16:10
Medlem
USA rasar vidare 🤔
Citera
2020-03-31, 18:10
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
USA rasar vidare 🤔
Fråga eller påstående?
Citera
2020-03-31, 20:36
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Fråga eller påstående?

dow -1%
Citera
2020-03-31, 21:14
Medlem
Rimligt antagande :
Imorgon blir det billigt att köpa
Skistar
Klart jag kommer köpa
Blir ju inga skidor i påsk, mera pengar på aktier istället
Win win
Citera
2020-03-31, 21:28
Medlem
Trump Says There Should Be Another $2 Trillion Relief Bill Focused on Jobs and Infrastructure
https://www.marketwatch.com/articles/coronavirus-news-updates-u-s-deaths-could-hit-2-000-a-day-in-weeks-51585661852?mod=mw_latestnews

Nu blir jag orolig på riktigt, jag får nog börja att se över vart man skall sätta pengarna man har på kontot till, guldet verkar redan dom snorrika ha köpt upp, Platina kanske, olja?
ens hela jävla livslånga besparingar kan gå upp i rök annars!!
Citera
2020-03-31, 21:38
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Bure, Sandvik, Swedish Match, Latour, Atlas Copco, HM, Tomra, ABB och Elkem ASA.

Nån som hakade på de tips jag gav 21:a mars?
Citera
2020-03-31, 21:39
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Trump Says There Should Be Another $2 Trillion Relief Bill Focused on Jobs and Infrastructure
https://www.marketwatch.com/articles/coronavirus-news-updates-u-s-deaths-could-hit-2-000-a-day-in-weeks-51585661852?mod=mw_latestnews

Nu blir jag orolig på riktigt, jag får nog börja att se över vart man skall sätta pengarna man har på kontot till, guldet verkar redan dom snorrika ha köpt upp, Platina kanske, olja?
ens hela jävla livslånga besparingar kan gå upp i rök annars!!

eh. är det någon som fixar detta så är det trump. han kan ekonomi och har väntat hela livet på en sån här möjlighet.
detta är ett problem för rätt man.
om bernie hade styrt nu hade det blivit intressant
Citera
2020-03-31, 22:02
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Nu blir det snart dyrt i affärn! Man behöver en nylonbag för att bära pengarna i för en sketen Skogaholmslimpa.

I morron bär det nog neråt på börserna. Nara en feeling.
Citera
2020-03-31, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
eh. är det någon som fixar detta så är det trump. han kan ekonomi och har väntat hela livet på en sån här möjlighet.
detta är ett problem för rätt man.
om bernie hade styrt nu hade det blivit intressant
Ja, man kan säga att det pågår världens största ekonomiska chicken race nu mellan USA och deras kredit givare (Kina), skall dom tillåta att USA öser ut pengar eller kommer dom utlösa en ekonomisk härdsmälta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in