2020-03-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Nej, det sa jag inte. Bara att man ska sluta testa, vidta åtgärder, utan att istället just bara vårda de som behöver vård precis som man gör med influensa och andra sjukdomar.

För att förbättra vård så testar man dels för att kunna ge adekvat vård och dels för att lära sig vilka behandlingar som fungerar kring olika virus. Man testar även folk för influensa. Var tror du statistiken kommer ifrån annars?

Sen vill man ha folk som jobbar i vården som inte har corona. Och det gäller även ute på andra arbetslplatser. Det är ett tung förlopp där hälften som har ett så kallat milt förlopp har lunginflammation. Det är väldigt tungt. En del av dessa får dessutom permanenta skador på lungorna.

Många vill också bli testade för att veta om de kan umgås med sin kompis som äter immunnedsättande eller har hjärtfel eller gamla föräldrar eller far- och morföräldrar. Eller de barn som har cancer.

Jag vet inte hur du tänker dig om det skulle vara positivt för ekonomin om vi slutar testa?
Citera
2020-03-14, 22:44
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Nu stänger Frankrike ner restauranger, bio, caféer och butiker.

https://www.breitbart.com/europe/2020/03/14/coronavirus-france-shuts-down-cafes-restaurants-cinemas-non-essential-retail/
Citera
2020-03-14, 23:10
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Nu stänger Frankrike ner restauranger, bio, caféer och butiker.

https://www.breitbart.com/europe/2020/03/14/coronavirus-france-shuts-down-cafes-restaurants-cinemas-non-essential-retail/

tillfälligt.

marknaden studsar upp igen
Citera
2020-03-14, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
tillfälligt.

För att?
Citera
2020-03-14, 23:28
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
För att?

för att?? haha!!!

vad tror du din pappskalle?
marknaden återhämtar dig efter varje nedgång. sådeså

om jag va du hade jag köpt lite airbus se medan tid finnes...
Citera
2020-03-14, 23:28
Medlem
Citat:
precis. corona i kina avtar. sen avtar det i resten av världen.
bara några oroliga veckor till.

vi är förbi chockfasen och är nu i reaktionsfasen

Att kineserna skulle varit sanningsenliga med ett enda ord av denna kris är högst osannolikt... Sannolikt är situationen betydligt värre än vad Kina visar resten av världen.
Citera
2020-03-14, 23:30
Medlem
Citat:
tillfälligt.

Du kan inte vara än mer ospecifik... om 10år eller?
Citera
2020-03-14, 23:34
Medlem
Nästa vecka kommer täppa till truten på de flesta bullsen i tråden. Alla jävlas stackare som blev inlurade på dead cat i slutet på förra veckan...kommer inte bli vackert.

Kanske slår vi förra veckans bottenrekord för nedgång på en dag.
Citera
2020-03-14, 23:36
Medlem
Citat:
för att?? haha!!!

vad tror du din pappskalle?
marknaden återhämtar dig efter varje nedgång. sådeså

om jag va du hade jag köpt lite airbus se medan tid finnes...

Jösses.... vi är på väg in i en global recession, potentiellt depression, där alla inblandade redan drunknar i skulder, BNP har varit negativ sedan senaste finanskrisen, med ett priskrig på olja och som grädden på moset en pandemi som tafatta regeringar inte har någon möjlighet att kontrollera och vårdinstanser ingen möjlighet att ta hand om vilket eldar på det redan ökande misstroendet mot myndigheter och etablissemanget.

Men visst, det är bara "tillfälligt" som du säger... Köp några Boeing när du ändå är igång.
Citera
2020-03-14, 23:48
Medlem
Nu har jag kört siffrorna i Professor Balthazars maskin och jag går in och börja köpa när SP 500 är ner 58.85%
Citera
2020-03-15, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Nej, det sa jag inte. Bara att man ska sluta testa, vidta åtgärder, utan att istället just bara vårda de som behöver vård precis som man gör med influensa och andra sjukdomar.

Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
För att förbättra vård så testar man dels för att kunna ge adekvat vård och dels för att lära sig vilka behandlingar som fungerar kring olika virus. Man testar även folk för influensa. Var tror du statistiken kommer ifrån annars?

Sen vill man ha folk som jobbar i vården som inte har corona. Och det gäller även ute på andra arbetslplatser. Det är ett tung förlopp där hälften som har ett så kallat milt förlopp har lunginflammation. Det är väldigt tungt. En del av dessa får dessutom permanenta skador på lungorna.

Många vill också bli testade för att veta om de kan umgås med sin kompis som äter immunnedsättande eller har hjärtfel eller gamla föräldrar eller far- och morföräldrar. Eller de barn som har cancer.

Jag vet inte hur du tänker dig om det skulle vara positivt för ekonomin om vi slutar testa?

https://www.sydsvenskan.se/2020-03-14/coronasmittade-vardades-utan-isolering-pa-lunds-lasarett

Det som hänt, se länken, där är att Tegnell såg till att bara resenärer från Italien och deras närmaste testades för att Tegnell ansåg att det skulle smittspåras. Nu har han ändrat sig där och rekommenderar att folk i vården ska testar, både patienter och personal. Förmodligen är det här inte enda gången personal smittat patienter och tvärtom för att de inte skulle testas. Då.

Men jag förstår fortfarande inte, fast jag funderat, vad skulle det göra för underverk på börsen om man inte testade folk? Som jag ser det skulle det bli ännu värre, mera kaos och folk skulle verkligen undvika allt sådant som har med interaktion mellan människor att göra som är en stor del av den ekonomi vi har. Men du får gärna förklara din synpunkt.
Citera
2020-03-15, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Nästa vecka kommer täppa till truten på de flesta bullsen i tråden. Alla jävlas stackare som blev inlurade på dead cat i slutet på förra veckan...kommer inte bli vackert.

Kanske slår vi förra veckans bottenrekord för nedgång på en dag.

Ja vi skall definitvt ner mer. Kommer att bli enstaka korta rekyler uppåt men jag skulle säga att börsen kommer att sjunka iaf minst 10-20% till innan det vänder. Detta är en extrem situation som inte liknar något annat vi tidigare sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in