2020-03-15, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snallakillen
Jag tror det finns en mening med allt...
Även detta

Även om meningen är att få bot på gamla människor, så är detta ett så vidrigt sätt att göra det på. Det är en psykopatisk slakt på gamla. Inte otänktbart att viruset lär abbtestat, så att det blir permanent och bestående.
Citera
2020-03-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Däremot tror jag att kindpussar, kramar etc är vanligare i Italien än i Tyskland.
.

Fast det har ingenting att göra med hur man reagerar på det när man väl är smittad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ja, det där har jag också funderat över. Vad menas med milt?

När jag varit sjuk med 40 graders feber och lite till så fungerade jag som du - de få gånger man var tvungen att gå på toa så tog man sig knappt dit. Svimmade till och med. Som tur är har man sådana svettningar så lakanen blir sjöblöta (och får bytas av någon annan om någon annan finns till hands) så toabesök blir sällsynta p g a det.

Och däremellan frossa så tänderna skallrar på riktigt. För att inte tala om hallucinationerna, feberdrömmarna.

Vad menas alltså med milt? För det är inte säkert att man får problem att andas och behöver hjälp med det även om man är i mitt tycke ganska sjuk. Är väl vek bara.

Shit, hallisarna och feberdrömmarna....ugh, hade glömt dom. Jag kommer ihåg det mkt väl nu. Jag hade en biograf framför ögonen om jag låg i ett mörkt rum. En sak som stod ut var att det kom en motorbåt farandes med vågor och allt rakt framför ögonen på mig, med godzilla i bakgrunden. Helt galet. Det tog mig 2 veckor efter att jag blev frisk innan jag hade återhämtat mig. Det sliter som fan på kroppen.

Så ja det låter helt klart skumt när man kallar det för milt. Det räknas ju liksom som kris normalt om man kommer upp i sån hög feber. Det betyder att kroppen måste jobba i övervarv för att mota bort viruset.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Varför ska man bli frihetsberövad för att staten ej innehar resurser till att utföra ett test? Det för mig är svårt att förstå.

Därför att det pågår en pandemi som är väldigt smittsam. Den drabbar främst äldre och även yngre med kroniska sjukdomar. Men även yngre kan bli svårt sjuka och dö eller kanske överleva med men för livet.

För att du vill trotsa staten så är det inte den du straffar genom att fortsätta leva som vanligt med symtom utan det är dina medmänniskor
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vem är det?

Tegnell.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Men ifall man skulle utsätta någon för smitta efter att bli nekad test som senare skulle visa sig vara positivt, är detta brottsligt?

Knappast... Du trodde ju bara du hade influensa eller hur? Man kan inte diagnosticera sig själv utan man behöver ett test för att veta och därmed bli ansvarig för sina handlingar.
Citera
Medlem
Citat:
Var kan man läsa att de sagt så?

För det är väl inget du drar fram ur stjärten?

Min lokala vc.

Och lunds universitet sjukhus samt malmö sjukhus.

Farsan var inlagd för hjärtproblem. Och orolig som jag var pga corona viruset så nämnde jag riskerna för läkarna ett flertal gånger. Men de verkade inte bry sig.

De sa allt ifrån att masker inte hjälper. Du är ung. Din farsa kommer inte bli smittad. Det är låg risk etc.

Detta skedde för ca 1 vecka sedan.

Så nej. Jag drog inte ut det från min röv.

Nu hör man hur alla läkare gråter ut för att de inte har masker say what??? De "skyddar" ju inte.

Har ingen empati för de, tyvärr.

Det värsta av allt är att läkarna verkar agerar som att de bestämmer över ens öde.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Folk kommer behöva tänka efter om det skulle komma ett vaccin på marknaden.

I Regel så får man ett mycket bättre skydd mot ett virus om man smittas och överlever

Ett vaccin ger ett betydligt lägre skydd mot kommande virusatacker man kan utsättas för av samma virus. En del vacciner kan även ge negativa efterverkningar.. vilket har setts vid tidigare massvaccinationer..

Skulle DU väljaatt ta smittan och gå igenom skukdomen vad gäller Corona Eller Skulle du kasta dig över vaccinet ?

https://www.quora.com/If-you-survive-the-Coronavirus-can-you-be-re-infected?share=1
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8111697/Coronavirus-able-bypass-quarantine-lockdown-Wuhan-mutating-second-strain.html

Coronavirus was able to bypass quarantine lockdown in Wuhan after mutating into second strain that caused mild or no symptoms in its early stages, say scientists in China.

Moder natur ger sig inte i första taget, otroligt fascinerande hur viruset anpassar sig för att överleva.
Citera
2020-03-15, 00:07
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Det här viruset binder till ACE-2-receptorer i lungorna. Rökare har fler av dessa receptorer och kan då angripas av fler virus.

Det finns hypoteser om att det är därför män drabbas hårdare än kvinnor i Kina, eftersom fler män än kvinnor röker där.

Skulle också kunna vara så att det beror på att män lider av hjärt-kärlsjukdomar i högre utsträckning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Tror du ocks å jorden är platt?

Säg inget snälla, det blir bäst så, för alla.

För att hålla massorna i schack ska man hålla dom sjuka och rädda
Senast redigerad av snallakillen 2020-03-15 kl. 00:09.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Tvärtom så finns det numera bevis på att man smittar asymptomatiskt:

https://www.theguardian.com/science/2020/mar/12/coronavirus-most-infections-spread-by-people-yet-to-show-symptoms-scientists
Nej, för det flesta då är det ingen vetenskaplig artikel. För det andra skriver de ”may be spread”. Alltså vet de också att de inte finns någon säker källa på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in