2020-03-15, 00:02
Medlem
tomyhockeys avatar
vårdcentralen tar inte äns emot en sjuk patient, en polare gick till vårdcentralen för han mådde inte bra . en läkare och en sjuksköterska tog febern utanför vårdcentealen på gatan ?
Citera
2020-03-15, 00:03
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
https://www.sciencealert.com/researchers-confirmed-patients-can-transmit-the-coronavirus-without-showing-symptoms
Den här gills inte heller förmodar jag

ja, det är ju helt uppenbart. Hälften av Princess Corona båten hade inte symptom men testade positivt.

Det är därför Kineserna kör så extrem social distancing. Man kan inte veta vem som smittar typ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Tycker inte WHO, Kina, Sydkorea, eller Taiwan. Vilka land fixar corona? Kan det vara något dom alla gör som t.ex smittspårning?

Tror inte dom kan spåra i dom folktätta länderna.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Vad är det som händer i Sverige! Det här här är klockren u-landsnivå. Det är vidrigt.

Coronasjuka ligger dagar på sjukhus och vårdas helt oskyddad av personal....

Sjukvårdspersonal köper munskydd från byggfirmor. Det ger inte ett fullgott skydd men är bättre än ingenting....

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dO2QLq/coronapositiv-vardades-dagar-utan-isolering

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lA5mAo/larmet-inifran-varden-finns-ingen-skyddsutrustning

När allt lugnat ner sig måste det tillsättas en haverikommission och en rad ansvariga hos både politiker och myndigheter måste sparkas åt helvete. Är detta man betalat skatt till i alla år?...
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Hade du besökt ett Afrikanskt sjukhus under en Ebola epidemi? Nä, man ska hålla sig frisk o undvika sjukhus så mycket det går nu.

Jag tänker inte fördjupa mig i Ebola och afrikanska sjukhus, dels därför att jag inte sitter i den afrikanska bushen och skriver, men också därför att jag kommenterade explicit svenska sjukhus.

Jag skulle absolut söka vård på ett svenskt sjukhus om jag vore i behov av det, däremot har jag inte fullt förtroende för att mer fokus har lagts på patientsäkerhet än på klimatneutral filmjölk.
Citera
Medlem
För helvete!

Coronasmittade vårdades utan isolering på Lunds lasarett

"Två patienter som i flera dagar legat oisolerade på sjukhuset i Lund har visat sig vara coronapositiva. Ett stort antal personal och patienter har varit i kontakt med dem.
– Jag kan bara likna det som att vara brandman i Tjernobyl. Man vet att man kommer smittas, säger en källa från sjukhuset till Aftonbladet.
"

"Oskar Hammar, chef för medicinkliniken i Lund, bekräftar Aftonbladets uppgifter om de två smittade personerna som vårdats oisolerat. Till tidningen säger han att han inte kan gå in på detaljer i enskilda fall och att smittskydd är inkopplat i detta fall. På frågan om varför man inte gått ut med information om detta svarar Oskar Hammar att:
– Det är något som har hänt under dagen, det är helg och så. Det gör att vissa av våra ordinarie kanaler inte är i tjänst.
Även HD och Sydsvenskan har under lördagskvällen varit i kontakt med en anställd på sjukhuset som vill vara anonym. Källan uppskattar att någonstans mellan 20 och 30 personer ur personalen varit i kontakt med de två coronasmittade patienterna på akuten samt den avdelning där de vårdats. Utöver det har de varit på röntgenavdelningen.
"

"Sjukhuspersonalen som varit i kontakt med patienterna ska inte ha tagits ur tjänst."

https://www.sydsvenskan.se/2020-03-14/coronasmittade-vardades-utan-isolering-pa-lunds-lasarett
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Ta det lugnt med anabola. Det gör dig aggressiv.

Det finns inget bevis eller något som tyder på att man smittar asymtomatiskt. Att hålla samhället igång är viktigt.

Att underbetalda kvinnor som jobbar i vården ska bära hela samhället på sina axlar kanske öppnar folks ögon nu om hur viktigt jobb det är. Och bör ha högre lön. TROTS att det är kvinnodominerat.

Om alla drar sitt strå till stacken och följer föreskrifterna så kommer det gå bra.

Tvärtom så finns det numera bevis på att man smittar asymptomatiskt:

https://www.theguardian.com/science/2020/mar/12/coronavirus-most-infections-spread-by-people-yet-to-show-symptoms-scientists
Citera
2020-03-15, 00:04
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Kan jag få länk att Italien också kritiserat Sverige?

Italien har väl mer konkret kritiserat Corona-bob. Har ingen länk och orkar inte söka men sök på "Italien Sverige kritik corona"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Har italien mycket rökare jämfört med Tyskland?
Jag vet faktiskt inte.

Däremot tror jag att kindpussar, kramar etc är vanligare i Italien än i Tyskland.

Kanske bäst att tillägga att jag INTE har någon forskning i ryggen när det gäller detta utan det är en personlig, löst hållen hypotes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Nej, vi var lite sena i starten. Fast vi har ju Corona-bob. Så det löser sig.

Vem är det?
Citera
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbyRob44
Det är paniken och rädslan som startat denna "Corona-virus-hysteri" som endast är en lek med ord och statistik för att förvandla vanlig årlig influensa till ett "Corona-virus" som används för att skrämma upp och panikslå människor. Dom (Internationalisterna) behöver rädsla och panik för att upprätthålla paniken och rädslan för att människorna ska gå med på stora inskränkande förändringar i deras fri och rättigheter som dom annars aldrig hade gått med på.

Ta det lugnt, stressa och ner.

vad är din hypotes gällande vilka reformer de kommer försöka driva igenom nu då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Du säger ju det.

Du är ju en sköterska som nu sitter här och gnäller att du tar "risker" hahaha

Vilka risker då? Det är ju bara en "vanlig förkylning". Seså, iväg med dig nu och ta hand som patienterna UTAN några handskar eller munskydd
Var har jag gnällt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in