2020-03-14, 23:59
Medlem
Hur är läget i Wuhan idag?

För att få en känsla för hur länge Italien och kanske hela europa kommer ha denna speciella situation så undrar jag hur människorna har det i wuhan idag? Kan dem leva normalt? Gå på gym, nattklubb, jobba eller resa? Eller är.alla fortfarande fångar i sina egna hem?

Mvh
Citera
2020-03-14, 23:59
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jodå de gick ut och sa att Sverige hade god beredskap

Det sa de när andra världskriget började också. Vi hade väl knappt en pistol.
Citera
2020-03-15, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Dessa underbetalda kvinnor har sagt att viruset inte är farligt. Och att man inte ska vara rädd. Varför gråter de nu?
Inte alla, jag var för några dagar sen på rutinröntgen och sköterskan där bara skakade på huvudet och undrade vad typ Tegnell & Co håller på med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
hade det varit Kina hade svetsaren kommit o svetsat igen din dörr... I Sverige är det dock lugnt. Om ingen har testat di så kan du leva som vanligt helt riskfritt... Om du testats positivt kan du bli dömd om du utsätter andra för smitta. Lagarna där ändrades efter HIV tror jag...
Men ifall man skulle utsätta någon för smitta efter att bli nekad test som senare skulle visa sig vara positivt, är detta brottsligt?
Citera
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Vetenskaplig artikel

https://www.sciencealert.com/researchers-confirmed-patients-can-transmit-the-coronavirus-without-showing-symptoms
Den här gills inte heller förmodar jag
https://www.medicalnewstoday.com/articles/coronavirus-research-woman-with-no-symptoms-infects-five-people#Wuhan-to-Anyang
Senast redigerad av marcarolo 2020-03-15 kl. 00:03.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det håller redan på att hända. Allt fler länder säger specifikt att svenskar tillhör den största riskgruppen. Italien och Kina har båda kritiserat Sverige och kräver att EU agerar mot Sverige. Att Danmark (och nu ikväll även troligtvis Norge) stänger sina gränser har också till stor del med Sverige att göra.

Kan jag få länk att Italien också kritiserat Sverige?
Citera
2020-03-15, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Är det något fel på dig?

På mig? Friatider?? Kom igen
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Ja, det är därför det Sverige gör och Storbritannien gör är överlägset fuck-up countries som Italien och Spanien.

Vad har du för underlag för att "herd" skulle funka? Tedros har redan klart sagt att det är galningar som kör "herd" o är benägen att hålla med honom.

Mutationer , begränsad immunitet i tid mm gör "herd" till rysk roulette.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Du verkar va en sån som under krigstid bestämmer dig för att gå ut och shoppa, medan granater faller ner.

Haha

Hoppas du får Coronaviruset så du lär dig en läxa, i nästa livet
Ja,får jag det så e det menat..har inte varit hemma från jobbet p.g.a sjukdom på flera år..men då får jag träffa farsan som gick bort för två år sen iallafall ..Win-Win
Citera
2020-03-15, 00:02
Medlem
Varför har Sverige så få intensivvårdplatser jämfört med t.ex Tyskland räknat per capita?
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Corona Bob Tegnell är med på TV4-nyheterna nu. Helvete, vad han ser ut. Nedsupen?

I pyjamas med jacka över sig. Han vill skryta med hur lite han sover för att få medlidande.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbyRob44
Det är paniken och rädslan som startat denna "Corona-virus-hysteri" som endast är en lek med ord och statistik för att förvandla vanlig årlig influensa till ett "Corona-virus" som används för att skrämma upp och panikslå människor. Dom (Internationalisterna) behöver rädsla och panik för att upprätthålla paniken och rädslan för att människorna ska gå med på stora inskränkande förändringar i deras fri och rättigheter som dom annars aldrig hade gått med på.

Ta det lugnt, stressa och ner.

Tror du också jorden är platt?

Säg inget snälla, det blir bäst så, för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in