Tack för det utförliga svaret.
Jag har tillräcklig dokumentation för att komma med, soc rekommenderade det till och med.
Jag kommer att fortsätta kämpa, ska försöka att ta bort mina LARO-tankar just nu.
Blir det mer och mer återfall för min del och jag börjar leva destruktivt igen så kommer jag att ha LARO som sista utväg, vilket det är till för.
Är så jävla trött på hela livsstilen som slukar en hel och finns fan ingenting jag saknar.
Hoppas jag får hjälp av vuxenpsykiatrin i form av rätt mediciner så min vardag fungerar någorlunda, vilket kommer resultera i mindre chans för återfall o.s.v.
Anyway, hoppas allt går bra för dig och tack igen för det genomgående svaret. Det är jävligt svårt att tänka klart när vardagen är så seg utan något att göra på dagarna, speciellt när man bor ute i skogen på ett familjehem.
EDIT: Jag tror nog allt jag behöver är att trappa ut alla SSRI, SNRI, olanzapin, haldol etc och sedan köpa på mig DMT och uppleva en riktigt ego-death för att sedan tänka om och tänka rätt. Det har fungerat tidigare när mitt liv varit kaotiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flufffen
[spoiler]
1. För min del tog det ca 2 månader. Jag hade nästan inga bevis på mitt missbruk mer än en psykolog som jag valde att berätta för hur mitt missbruk såg ut, jag visade henne massa knark när jag var där då hon var nyfiken. Jag bad henne att inte skriva ner det jag berättade för henne då jag var nojig över en del saker. När jag väl tog kontakt med LARO så hade jag ingen dokumentation över mitt knarkande (så jävla korkat att man ska behöva dokumentera det men ja så är/var det). Jag tipsade om min psykolog som visste om att jag injicerade droger och hon berättade allt för dem. Sen gav jag även LARO-mottagningen lov att få kolla mina besök på sprutbytet och därefter tog de beslutet att jag behövde hjälp.
2. Psykiatrikern gör en bedömning baserat på din missbrukshistoria om h*n vill sätta in sub eller metadon. Jag har sett folket som går på metadon och varje gång de kommer till mottagningen så sprutar det svett ur pannan på dem, de klarar sig knappt 24h utan att få en mild avtändning. Med sub (vilket jag fick) så hade jag inte några sådana problem, likadant med de andra som fick sub. Jag kunde gå en hel dag utan att få min dos och ändå inte få några symptom på avtändning. Sedan är det så djävulskt svårt att sluta med metadonet, ruskig jävla avtändning.
3. 6 månader var det på min mottagning, därefter fick man ta med sig hem över helgen. Skötte man sig ytterligare så utökades det till att få hem grejerna även under vardagar. Sköter man sig snyggt, med rena prover så får man till slut hämta ut sina grejer direkt från apoteket, och man kommer ner någon gång i veckan/varannan vecka för att lämna urinprov.
4. Jag tror att det blir svårt om jag ska vara ärlig. Du ska vara i ett aktivt missbruk vid tiden då du söker. Men det skadar absolut inte att försöka.
Jag rekommenderar dig att på egen hand att försöka motstå alla droger så mycket du kan, svårt jag vet. Finns även samtalsgrupper för folk med missbruksproblem där man kan få hjälp, träffa andra i samma sits och få prata ut sig.