2020-03-14, 06:51
Medlem
Vedträs avatar
På något sätt är det befriande. I denna svacka blir vi alla jämlika. Hoppas det kan bli en bra läxa för oss alla att fokusera på det större problemet. Människans och barnens vara eller icke vara i denna avgörande stund i klimatförändringarnas tid. Status och nöje förlorar sitt värde när livat står på spel. Kära föräldrar kommer slitas ifrån oss för fåniga upplevelser eller poänglösa affärsresor. Sluta bidra till människans undergång. Finn lycka i det som inte skadar jorden.
Citera
2020-03-14, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WerterG
Har varit sjuk de senast dygnen.

Dag 1
Feber, trötthet, ont i halsen.

Dag 2
Feber, trötthet, ont i halsen och snuva.

Dag 3 (idag)
Febern borta, mindre snuva, men har fortfarande ont i halsen. Och har en underlig känsla i kroppen.

- ringde såklart min chef som bad mig stanna hemma.

Tror dock inte på Covid19 utan en helt vanlig dask förkylning.

Stanna hemma 2-3 dagar längre utan symtom
Citera
2020-03-14, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Jag nös två ggr imorse😱är jag drabbad ?. Det svider i svalget oxo...och NEJ jag har inte sugit "kallkuk"

Corona är en jävla torrhosta och feber, inte nysningar!
Citera
2020-03-14, 07:44
Medlem
Har feber, huvudvärk och hostar stup i kvarten som att det är nån jävla insekt som krälar fram i luftstrupen.
Men har inte preppat eller på annat sätt förberett mig för att hålla mig isolerad. Och ärligt talat, alla kommer få det förr eller senare. Det är ingen idé att förskjuta det oundvikliga.

Om nån timme blir det dags att bege sig till ICA och handla lite frukt & grönsaker. Givetvis kommer jag känna på dem innan jag bestämmer vilka jag ska ta.
Citera
2020-03-14, 07:45
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Har feber, huvudvärk och hostar stup i kvarten som att det är nån jävla insekt som krälar fram i luftstrupen.
Men har inte preppat eller på annat sätt förberett mig för att hålla mig isolerad. Och ärligt talat, alla kommer få det förr eller senare. Det är ingen idé att förskjuta det oundvikliga.

Om nån timme blir det dags att bege sig till ICA och handla lite frukt & grönsaker. Givetvis kommer jag känna på dem innan jag bestämmer vilka jag ska ta.

Det borde vara skottpengar på sådana som dig.
Citera
2020-03-14, 07:47
Medlem
Gabriel Knights avatar
Har ni som tror att ni har corona testat er? De flesta av er har troligen influensan som härjar nu.
Här nedan finns en bild ni kan titta på för att se symptomen. Årets influensa har liknande symptom som coronaviruset så man kan bli lurad i sin panik. Nyser ni är ni förkylda. Ring 1177 om ni är osäkra.

https://c.cdn-expressen.se/images/c3/d3/c3d34607821049ffa797af4cc8053681/annan/640@60.jpg
Senast redigerad av Gabriel Knight 2020-03-14 kl. 07:50.
Citera
2020-03-14, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Har ni som tror att ni har corona testat er? De flesta av er har troligen influensan som härjar nu.
Här nedan finns en bild ni kan titta på för att se symptomen. Årets influensa har likande symptom som coronaviruset så man kan bli lurad. Nyser ni är ni förkylda. Ring 1177 om ni är osäkra.

https://c.cdn-expressen.se/images/c3/d3/c3d34607821049ffa797af4cc8053681/annan/640@60.jpg

Feber: Ja
Nysning: Nej
Hosta: Ja
Värk/smärta: .....pjaa, på sätt och vis
Rinnande/täppt näsa: Nej
Halsont: Ja
Diarré: Ja, igår, men inte idag.
Huvudvärk: Ja
Andnöd: jag har haft lite andningssvårigheter, men det tycks vara över nu.

Tänker dock inte kontakta läkare och bli tvingad till karantän.
Citera
2020-03-14, 08:02
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Här nedan finns en bild ni kan titta på för att se symptomen. Årets influensa har liknande symptom som coronaviruset så man kan bli lurad i sin panik. Nyser ni är ni förkylda. Ring 1177 om ni är osäkra.

Bra länk.

Började känna mig förkyld i går kväll och självklart blev man nojig.
Men jag nyser tack och lov. Må detta bara vara en förkylning.

Blir ändå att stanna hemma och ta det lugnt. Vill inte riskera eller utsätta någon.
Citera
2020-03-14, 08:17
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:

Du vet väl hur ont om testkit de har. Man får nog tving fram ett prov under revolverhot skulle jag tro. Har aldrig haft en säsongsinfluensa och nu mer är man även vaccinerad. Jag tror jag kan utesluta det som ytterst osannolik.
Symptom betyder nog utan tvekan corona. En ultralätt släng av corona är nog också fullt möjligt. Hålls nere av ett alert immunförsvar eller ett genetiskt skydd.
Citera
2020-03-14, 08:21
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Både jag och sambon har en rethosta. Den gör inte speciellt ont. Vi är under 30. Sambon har nämnt som ett tryck mot bröstet och ibland jobbigt att andas.

Vår 2.5åriga dotter hostar en del med.

Ingen har feber iallafall. Ingen hostar kontinuerligt, mer att man "harklar" sig med hjälp av att hosta en gång.

Tror inte på corona men man undrar ju..

Vad tänker ni om det som jag beskriver?
Senast redigerad av InomEnSnarFramtid 2020-03-14 kl. 08:22. Anledning: Tillägg
Citera
2020-03-14, 08:32
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Bra länk.

Började känna mig förkyld i går kväll och självklart blev man nojig.
Men jag nyser tack och lov. Må detta bara vara en förkylning.

Blir ändå att stanna hemma och ta det lugnt. Vill inte riskera eller utsätta någon.

Ja är det inte underligt att man kan bli glad för en nysning?
Jag kände mig hängig igår för några i peronalen är förkylda och jag fick också panik och trodde jag hade fått något, antingen influensan eller coronan för man vet ju inte vilka man möter på affären osv.
De kan ju vara smittade fastän de inte vet om det. Men så nös jag 7 gånger. Hehe jag har aldrig varit så glad över nysningarna som då.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2020-03-14 kl. 08:39.
Citera
2020-03-14, 08:36
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ja är det inte underligt att man kan bli glad för en nysning?
Jag kände mig hängig igår för några i peronalen är förkylda och jag fick också panik och trodde jag hade fått något, antingen influensan eller coronan för man vet ju inte vilka man möter på affären osv.
De kan ju vara smittade fastän de inte vet om det. Men så nös jag 7 gånger. Hehe jag har aldrig varit så glad över nysningarna som då.
haha, brukar normalt avsky att nysa med ett gäng svordomar som följd. Men nu är det bara fridens fröjd att nysa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in