2020-03-07, 04:20
Medlem
Just took the flu shot.....id be very worried if i got ill now , it has never happened that ive gotten the flu before

In 2000-2005 period i threw up several summers in a row but since then nothing , sure i get queasy sometimes but no puking
Citera
2020-03-07, 07:04
Medlem
Ni bör se på den här. https://www.youtube.com/watch?v=XUI6DIswmFk&t=1s

Det är en kanadensisk läkare i från WHO som var i Kina och studerade Corona.
Det är inte bara gamla som dör utan även unga friska kan dö säger han.

Han tar upp saker som symptom och att vissa länder i stort sätt redan är körda då de inte agerar som Kina gjorde,
Citera
2020-03-07, 08:19
Medlem
Dödligheten är 1% för vanliga influensan och 2% för de som har sökt sjukvård för corona. Det är så klart många som inte söker sjukvård och dödligheten är sannolikt mycket mindre än 2%.

Varför tror folk att man dör av detta? Läser ni bara rubriken på artiklar?

Jag hade en konstig förkylning förra veckan som jag tror var corona. Symptomen var inte likt någon annan sjukdom jag har haft. Fick dock ingen hosta vilket är märkligt.
Citera
2020-03-07, 08:26
Medlem
GamleJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qmzamqckalrtgj
Just took the flu shot.....id be very worried if i got ill now , it has never happened that ive gotten the flu before

In 2000-2005 period i threw up several summers in a row but since then nothing , sure i get queasy sometimes but no puking

The hell are you on about?
The flu is something different. Also, there are like 3-4 different flu's circulating every year so you just wasted your money, congrats.

And you puking several summers in a row is probably because you either have anorexia or eating out of trashcans. It has nothing to do with the flu, OR what this thread is about - the Coronavirus. And you are talking of neither of them. Troll.
Citera
2020-03-07, 10:14
Medlem
YuriGagarins avatar
Jag är inte smittad. Men jag har haft liknande symptom under flera veckors tid. Feber till och från, hosta och andningssvårigheter.

Det jag tycker är intressant är hur vårdapparaten har fungerat när jag varit i kontakt med personal där. Ingen har haft munskydd, läkaren tar i hand etc. Nu har jag inte varit utomlands och det verkar inte vara några större bekymmer med mig men jag tycker att det är anmärkningsvärt. Ifall jag hade fått Covid-19 via allmän spridning så hade läkare och sköterskor jag varit i kontakt med fått det också.
Citera
2020-03-07, 10:47
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YuriGagarin
Jag är inte smittad. Men jag har haft liknande symptom under flera veckors tid. Feber till och från, hosta och andningssvårigheter.

Det jag tycker är intressant är hur vårdapparaten har fungerat när jag varit i kontakt med personal där. Ingen har haft munskydd, läkaren tar i hand etc. Nu har jag inte varit utomlands och det verkar inte vara några större bekymmer med mig men jag tycker att det är anmärkningsvärt. Ifall jag hade fått Covid-19 via allmän spridning så hade läkare och sköterskor jag varit i kontakt med fått det också.
Det låter dåligt. Inte bara nu i Coronotider men finns ju alla möjliga smittor och så. Att läkare tar i hand t.ex. är ju ren idioti.
Citera
2020-03-07, 10:48
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krengt
Dödligheten är 1% för vanliga influensan och 2% för de som har sökt sjukvård för corona. Det är så klart många som inte söker sjukvård och dödligheten är sannolikt mycket mindre än 2%.

Jag hade en konstig förkylning förra veckan som jag tror var corona. Symptomen var inte likt någon annan sjukdom jag har haft. Fick dock ingen hosta vilket är märkligt.
Plus att om du inte är i en riskgrupp typ riktigt gammal, har andra sjukdomar, diabetes, övervikt osv, så är risken att dö eller att det blir riktigt allvarligt nästan obefintlig.
Citera
2020-03-07, 11:27
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malogar
Ni bör se på den här. https://www.youtube.com/watch?v=XUI6DIswmFk&t=1s

Det är en kanadensisk läkare i från WHO som var i Kina och studerade Corona.
Det är inte bara gamla som dör utan även unga friska kan dö säger han.

Han tar upp saker som symptom och att vissa länder i stort sätt redan är körda då de inte agerar som Kina gjorde,
Väldigt intressant och seriös video. Tack för den! Verkar som att det viktigaste svenska myndighter missat är kommunikationen till medborgarna och att försöka få med sig dem i projektet "stoppa COVID 19".

Själv har jag varit förkyld i ett par dagar, rinnande ögon, snuva, hosta, lite trött etc. Men att det skulle vara Corona har jag svårt att tro.
Citera
2020-03-07, 11:29
Medlem
Karmans avatar
Citat:

Nja, vanlig influensa är dödligheten runt 0,2% och Corona 1-4%, så nog är det en avsevärd skillnad, minst 10 ggr större dödlighet. Det är också fel att bara "gamla" dör. Ett antal 30-50 åringar har också dött.
Citera
2020-03-07, 11:31
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:

Jag hoppas att ni förstår att det fortfarande är förkylningstider.
Citera
2020-03-07, 11:43
Medlem
sinewaves avatar
Citat:

Jag har också haft någon skum förkylning som kommit och gått i säkert 2 veckor nu, men det har varit så pass milt att det knappt registrerats hos mig. Milda förkylningar av olika slag är knappast något som jag brukar höja på ögonbrynen för. Det händer då och då.

Jag tror dock inte det var Corona.
Citera
2020-03-07, 12:25
Medlem
Ola Schuberts avatar
Jag brukar alltid vara lite snuvig och ha lite ont i halsen, speciellt under vinterhalvåret. Naturligtvis har jag inte Covid-19, och jag skriver detta ifrån ett hotellrum i Riga. Ikväll går jag på Dimash konsert.

Nej orsaken till att jag skriver i denna tråd är att, ibland kan även den mest förhärdade hypokondriken få rätt:

När svininfluensan rasade så var det många flashbackare som trodde att de var smittade, (det viruset drabbade frömst se unga med bäst imunförsvar, dvs sjukdomssymptomen var deras immunologiska reaktion.

I en tråd skrev då en debattör att hen såg en ung kille bäras ut på bår i porten bredvid. Jag skakade bara på huvudet och förmodade att den hypokondriken sett i syne eller något liknande. Döm då om min förvåning när det sedan visade sig att det verkligen varit frågan om ett svininfluensafall. Hur stor är sannolikheten för något dylikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in