2020-03-13, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lathmac
Hejsan !
Hennes skola är stängd pga smittad lärare från italien..
Detta är i kouvola finland.
Vi båda varit väldigt konstiga senaste veckan
Natt svettningar och allmänt illamående/yrsel?
Aldrig upplevt sådana symptom som vi har just nu.
Funderar på vad man skall göra ? Vi e 20-30 års åldern och vill inte vara fast i gammal Sovjet kouvola när karantänen kommer. Hela kroppen säger åk till stugan i norr å gömma sig men ja vette fan. Om man är smittad utan riktiga symtom å tar bilen genom hela Finland använder mask vid tankning eller handling är vi en smittorisk? Detta e jobbigt vet inte riktigt vad man ska göra. Lita på magen ? Fan

Du har 0.091% sannolikhet för att dö. Du kommer klara dig! Håll dig borta från dom som har 10% och 20% sannolikhet för att dö bara.
Citera
2020-03-13, 23:44
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Förkylning kan det vara. Har samma som du.

Hur länge har du haft det? Jag har haft det nu i 3 dagar.
Citera
2020-03-13, 23:48
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Hur länge har du haft det? Jag har haft det nu i 3 dagar.

Typ nån vecka. Brukar bli så här denna typen av året. Och jag får ändå influensa sprutan. Jag tror att jag har nån lättare förkylning. Springer mycket, så jag svettas. Svettas på vintern och kyla kan ju leda till nån förkylning. Tror inte jag har nån Corona. Lever relativt ensamt liv. Har inte vad jag vet träffat på nån som har varit smittade eller utomlands.

Inte heller varit i närheten av nån som hostar vad jag kan minnas. Det är typ kallt i näsan när jag andas in och ut. Kan inte minnas att jag varit med om det förut. Men ingen feber. Känner mig varmare än vanligt, men ingen feber.
Citera
2020-03-13, 23:51
Medlem
mr.demons avatar
Jag vete fan vad ordet heter. Men jag precis som många andra inbillar mig att jag är smittad av allt just nu. Tror det är ganska så vanligt. Jag blir i alla fall stressad av att ALLT är Corona just nu.
Citera
2020-03-13, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnickrarn
Naturligtvis kan du smittas på en massa olika sätt, men via händerna är nog ändå bland de vanligare.
Speciellt som detta virus verkar överleva väldigt länge, upp till 9dagar, på hårda ytor.

Nej aerosol-smitta är vanligaste, att tvätta händer är i princip värdelöst.

https://youtu.be/E3URhJx0NSw?t=44m
Citera
2020-03-13, 23:54
Medlem
bobbybishs avatar
Hur är det med att spy? Det är inget symtom? Helt seriös fråga
Citera
2020-03-13, 23:54
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Typ nån vecka. Brukar bli så här denna typen av året. Och jag får ändå influensa sprutan. Jag tror att jag har nån lättare förkylning. Springer mycket, så jag svettas. Svettas på vintern och kyla kan ju leda till nån förkylning. Tror inte jag har nån Corona. Lever relativt ensamt liv. Har inte vad jag vet träffat på nån som har varit smittade eller utomlands.

Inte heller varit i närheten av nån som hostar vad jag kan minnas. Det är typ kallt i näsan när jag andas in och ut. Kan inte minnas att jag varit med om det förut. Men ingen feber. Känner mig varmare än vanligt, men ingen feber.

Ok, tack för svaret. Vi får hoppas på det bästa, båda av oss. Ibland funderar jag på om hela mänskligheten kommer utplånas av corona.
Citera
2020-03-13, 23:57
Medlem
WerterGs avatar
Har varit sjuk de senast dygnen.

Dag 1
Feber, trötthet, ont i halsen.

Dag 2
Feber, trötthet, ont i halsen och snuva.

Dag 3 (idag)
Febern borta, mindre snuva, men har fortfarande ont i halsen. Och har en underlig känsla i kroppen.

- ringde såklart min chef som bad mig stanna hemma.

Tror dock inte på Covid19 utan en helt vanlig dask förkylning.
Senast redigerad av WerterG 2020-03-14 kl. 00:01.
Citera
2020-03-13, 23:57
Medlem
bobbybishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbybish
Hur är det med att spy? Det är inget symtom? Helt seriös fråga
Ja jag att jag stavade symptom fel
Citera
2020-03-14, 00:03
Medlem
bobbybishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbybish
Ja jag att jag stavade symptom fel
Helvete vad dåligt det går nu
Citera
2020-03-14, 00:19
Medlem
Misstänker att jag har Corona men får ju inte testa mig så.

Dag 1: Hjärtklappningar,svår huvudvärk, lätt hosta,
Dag 2: Samma problem men nu också halsont
Dag 3 Hjärtklappningarna upphör men får istället jobbig muskelsmärta i kroppen. Super trött att jag har svårt att prata . Detta var värsta dan och dag 2.
Dag 4: Luftrören är irriterade men fortfarande mild hosta men svår huvudvärk
Dag 5: Samma som dag 4, beter sig som en influensa precis nu. Huvudvärken är fortfarande de kraftigaste och jobbigaste symtomet.
Så ja imorgon blir de dag 6. Se vad som ger med sig eller kommer.

Det sköna är väl att folk byter sida när man tvingas ut att ta promenad med hunden.
Citera
2020-03-14, 00:25
Medlem
Jag som aldrig haft problem med lungorna och aldrig rökt har senaste dagarna känt ett tryck mot lungorna. Det känns som någon sitter på dem och har svårt att lägga mig hur som helst och kunna andas normalt. Får lite panik. Känner mig febrig dock 37 nånting än så länge. Har bara varit i stan med vänner och åkt buss senaste veckorna. Och på kvällarna har jag haft en liten torrhosta, påminner mig om att man typ ätit nötter och det har fastnat i halsen. Ska man bara avvakta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in