2020-03-14, 08:39
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Vad jag läst så är täppt/rinnande näsa ett symptom, ovanligt men ett symptom. Så har man det ihop med mer vanliga symtom så har jag full förståelse att man är orolig

Det är ett väldigt ovanligt symptom så om man oroar sig för det så är man en sån som i övrigt oroar sig för väldigt mycket redan och då har man ett annat problem än Corona...
Citera
2020-03-14, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Corona är en jävla torrhosta och feber, inte nysningar!

Det påstås det men jag tycker det låter jättekonstigt. Alla kanske inte nyser men nästäppa och rinnande näsa beskrivs som vanliga symtom. I princip allting som irriterar näsan kan utlösa nysningar så en del patienter nyser säkert mycket.

Om det kommer en välgjord studie som klart dokumenterar att nysningar är extremt ovanligt vid Covid-19 skall jag genast ändra min tro.
Citera
2020-03-14, 08:52
Medlem
Herregud!! Ni är intebefride ifrån Corona för att ni nyser. Trollar ni eller är ni förnekelsezombies som alla andra?

Kan tom få kräkningar, diareer och nästan allt vid corona.vissa aymptom VANLIGARE än ANDRA.
Citera
2020-03-14, 08:56
Medlem
tuffkatts avatar
Igår fick jag reda på att min närmsta chef med stor sannolikhet är smittad via sin dotter, som i sin tur smittats via sin väns mamma som arbetar på vårdcentral. Chefen får provsvar på måndag men sitter i karantän i 14 dagar oavsett vad, det oroväckande är att hans dotter insjuknade för flera dagar sedan och under den tiden så var min chef på kontoret som vanligt tills det han fick de första symptomen. Då valde han omedelbart att stanna hemma i linje med företagets rekommendationer.

Ponera att hans provsvar är positiva, hur ska man själv resonera? Får jag inga symptom alls så bör jag väl kunna utesluta att jag är smittad, men man vill ju inte resonera själviskt eftersom man riskerar smitta andra om man nu skulle vara smittad men ha väldigt lindriga symptom som man knappt märker av.

Jag jobbar dessutom på ett mycket stort företag med flera hundra anställda, spridning där med ev total lock down och det blir riktigt jobbigt. Om min chef skulle visa sig vara smittad så har han väl i och för sig sannolikt redan hunnit smitta andra på företaget för att inte tala om mina närmsta kollegor.
Citera
2020-03-14, 09:00
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
haha, brukar normalt avsky att nysa med ett gäng svordomar som följd. Men nu är det bara fridens fröjd att nysa.

Väldigt roligt det här tycker jag. Ser framför mig hur folk hoppar av glädje och ringer nära och kära - Anna jag NÖÖÖS nyss!! Tjoohooo!!!
Citera
2020-03-14, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Igår fick jag reda på att min närmsta chef med stor sannolikhet är smittad via sin dotter, som i sin tur smittats via sin väns mamma som arbetar på vårdcentral. Chefen får provsvar på måndag men sitter i karantän i 14 dagar oavsett vad, det oroväckande är att hans dotter insjuknade för flera dagar sedan och under den tiden så var min chef på kontoret som vanligt tills det han fick de första symptomen. Då valde han omedelbart att stanna hemma i linje med företagets rekommendationer.

Ponera att hans provsvar är positiva, hur ska man själv resonera? Får jag inga symptom alls så bör jag väl kunna utesluta att jag är smittad, men man vill ju inte resonera själviskt eftersom man riskerar smitta andra om man nu skulle vara smittad men ha väldigt lindriga symptom som man knappt märker av.

Jag jobbar dessutom på ett mycket stort företag med flera hundra anställda, spridning där med ev total lock down och det blir riktigt jobbigt. Om min chef skulle visa sig vara smittad så har han väl i och för sig sannolikt redan hunnit smitta andra på företaget för att inte tala om mina närmsta kollegor.
Ja vad tror du själv?
Du kanske bör hantera det som ett virus som dödar 10-20 % av äldre. Sen bör du och alla andra ha i åtanke att det faktiskt är BROTTSLIGT att sprida smitta. Mårten Schultz såger det och han är professor.

Du smittar om du har viruset oavsett vad du känner av ellet tänker kring viruset
Citera
2020-03-14, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Satt tränade och fick blixtrar för ögonen. Varit stressad hela dagen och trodde det var ångest. Puls normal, faktisktsänkt! Skakig och huvudvärken börjar 30 min senare.

Huvudvärk ifrån helvetet!! Ont i höger öra. 0400 två kaskadspyor.

Nu 0600 lättat medvärken men ökat illamående då hag åt en snicker.

Diagnostisera min sjuka🤮🤮

Kräksjukan kanske?
Citera
2020-03-14, 09:16
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ja vad tror du själv?
Du kanske bör hantera det som ett virus som dödar 10-20 % av äldre. Sen bör du och alla andra ha i åtanke att det faktiskt är BROTTSLIGT att sprida smitta. Mårten Schultz såger det och han är professor.

Du smittar om du har viruset oavsett vad du känner av ellet tänker kring viruset

Suck, lägg ned med attityden. Du förstod uppenbarligen inte vad jag menade.

Skulle jag känna symptom stannar jag givetvis hemma, men frågan här var alltså hur man gör om någon i ens nära omgivning blivit bekräftad sjuk och att risken finns att man själv blivit smittad, men man inte uppvisar symptom? Alla personer på mitt företag som träffat denne någon kan omöjligt stanna hemma endast baserat på detta, och de direktiv vi fått är att endast stanna hemma om vi uppvisar symptom.

Jag kommer ju heller inte kunna testa mig då man begränsat den möjligheten, inte minst om man inte uppvisar symptom.
Citera
2020-03-14, 09:22
Medlem
Dofternas avatar
No change, I can't change my mold.
Låter melodin lysa, låter den rena tankarna, känner mig fri nu.
Citera
2020-03-14, 09:24
Medlem
Citat:
Satt tränade och fick blixtrar för ögonen. Varit stressad hela dagen och trodde det var ångest. Puls normal, faktisktsänkt! Skakig och huvudvärken börjar 30 min senare.

Huvudvärk ifrån helvetet!! Ont i höger öra. 0400 två kaskadspyor.

Nu 0600 lättat medvärken men ökat illamående då hag åt en snicker.

Diagnostisera min sjuka🤮🤮

Stress som utlöser synstörning följt av huvudvärk och spya låter exakt som ett värre fall av migrän.
Citera
2020-03-14, 09:30
Medlem
Cirka 10% risk att bli smittad om man lever i samma familj om man har god handhygien.

Tror dom flesta blivit smittade under tiden vi i Sverige varit lite väl slarviga med just handhygien så väldigt många är smittade, utan ens veta om det...
Verkar som det inte bryter ut på alla
Citera
2020-03-14, 10:15
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Väldigt roligt det här tycker jag. Ser framför mig hur folk hoppar av glädje och ringer nära och kära - Anna jag NÖÖÖS nyss!! Tjoohooo!!!
haha japp, får självklart se hur det artar sig. Håller tummarna att det är en helt vanlig förkylning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in