2020-03-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattstormen
Tack detta berörde mig. Vet bara inte hur jag ska kunna skjuta undan dessa tankar och bara göra det som måste göras. Känner mig minst sagt apatisk och bävar inför soluppgången.

Genom din uppmärksamhet. Den är som en påslagen obemannad brandvattenslang fram tills du tar tag i den och fokuserar den på vad du vill. Just nu och kanske hela ditt liv har du låtit den spruta runt omkring som den vill och då blir det kaotiskt och utmattande väldigt lätt.

Tankar är som pop up virus på datan och om du inte håller fokus på vad som ska tänkas så tänks det åt dig och du kan antingen hamna i en nedåtgående spiral av negativa tankar eller flyga bland moln av positiva tankar. Det man bör göra med sin fokus är att hålla sig neutral så du inte tar dessa stora emotionella gungningar fram och tillbaka.
Citera
2020-03-12, 23:21
Medlem
Citat:
Snälla hjälp mig. Jag ser bara mörkt nu. Jag vet inte hur jag ska klara en dag till med denna smärtan.
Allt har ryckts ifrån mig idag. Och jag står ensam med barn. Har ni några tips på hur man kan bli fri från psykisk smärta så jag orkar leva vidare? Jag vill inte dö. Jag vill bara inte lida såhär mer. Och snälla säg inte droger eller sån skit. Jag ska vara en fungerande förälder.
Aldrig övermannats såhär totalt av sorg och krossat hjärta förut.

Du är älskad! Kanske inte av mannen du vill vara älskad av JUST NU. Men du är älskad. Tiden läker alla sår!
Citera
2020-03-12, 23:37
Medlem
nattstormens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarilynVonSavant
Du är älskad! Kanske inte av mannen du vill vara älskad av JUST NU. Men du är älskad. Tiden läker alla sår!

Av vem? Mina barn då kanske men det är ju bara per automatik för att jag fött dem, de har inte valt mig. Önskar så jag kunde känna att detta kommer gå över
Citera
2020-03-12, 23:46
Medlem
Cornflakesfasoners avatar
Citat:
Kul för henne.. själv är jag en jävla möglig disktrasa som inte kan bli älskad

Nej men vänta lite här nu???

Det är väl han som bedragit dig? Det är han som är en patetisk liten flugskit som inte är värd din ångest eller tårar!

Han är så liten i världen att han inte ens kan vara lojal mot sin partner.

Förstår att det gör ont. Har själv varit där. Du känner dig utbytt, dum, och utnyttjad.

Men det stämmer inte. Du har varit stark och älskat någon med hela hjärtat. Då är man inte svag, då är man en drottning. En krigare, med ett hjärta av guld.

Fokusera på roliga stunder med barnen. Ut och promenera (du får tid att rensa tankar och kroppen frigör endorfiner).

Om ett år kommer du se tillbaka, och flina. Hur kunde jag tro att jag inte skulle fixa detta?!

DU FIXAR DETTA!
Citera
2020-03-13, 07:31
Medlem
nattstormens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornflakesfasoner
Nej men vänta lite här nu???

Det är väl han som bedragit dig? Det är han som är en patetisk liten flugskit som inte är värd din ångest eller tårar!

Han är så liten i världen att han inte ens kan vara lojal mot sin partner.

Förstår att det gör ont. Har själv varit där. Du känner dig utbytt, dum, och utnyttjad.

Men det stämmer inte. Du har varit stark och älskat någon med hela hjärtat. Då är man inte svag, då är man en drottning. En krigare, med ett hjärta av guld.

Fokusera på roliga stunder med barnen. Ut och promenera (du får tid att rensa tankar och kroppen frigör endorfiner).

Om ett år kommer du se tillbaka, och flina. Hur kunde jag tro att jag inte skulle fixa detta?!

DU FIXAR DETTA!

Vad fint skrivet, tack
Citera
2020-03-13, 14:19
Medlem
nattstormens avatar
Det är ännu värre idag. Ringde vårdcentralen men de har inte haft tid att ringa mig pga corona.. Så sköterskan ”hoppas” att läkaren ringer mig senast nästa vecka. Jag kan inte sova, inte äta, inga ljusglimtar alls, bara mörker.
Citera
2020-03-13, 14:31
Medlem
Citat:
Det är ännu värre idag. Ringde vårdcentralen men de har inte haft tid att ringa mig pga corona.. Så sköterskan ”hoppas” att läkaren ringer mig senast nästa vecka. Jag kan inte sova, inte äta, inga ljusglimtar alls, bara mörker.

Va jobbigt! Men bra att du hörde av dig till dom.
Du kanske kan fylla tiden med att göra sånt som du tycker om. Laga den maten du tycker om, spela musik du gillar. Börja med nått projekt, typ rensa hemma! Förändra ditt utseende, bli omhändertagen hos frissan!? Fixa naglarna? Typ sånt som oftast får kvinnor att bli glada! 😉
Citera
2020-03-13, 15:33
Medlem
nattstormens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarilynVonSavant
Va jobbigt! Men bra att du hörde av dig till dom.
Du kanske kan fylla tiden med att göra sånt som du tycker om. Laga den maten du tycker om, spela musik du gillar. Börja med nått projekt, typ rensa hemma! Förändra ditt utseende, bli omhändertagen hos frissan!? Fixa naglarna? Typ sånt som oftast får kvinnor att bli glada! 😉

Jag hoppas jag når dit men nu har jag inte lust eller ork att ens ta en dusch. Men jag försöker distrahera mig så gott det går..🙏🏼
Citera
2020-03-13, 21:45
Medlem
Soturis avatar
Åk till psykakuten om det blir för jobbigt så får du kanske lite piller så du klarar dig tills läkarbesöket.
Citera
2020-03-13, 23:17
Medlem
nattstormens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soturi
Åk till psykakuten om det blir för jobbigt så får du kanske lite piller så du klarar dig tills läkarbesöket.

Nej då får man en orosanmälan till soc... så sjukt är det..
Citera
2020-03-14, 01:08
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Snälla hjälp mig. Jag ser bara mörkt nu. Jag vet inte hur jag ska klara en dag till med denna smärtan.
Allt har ryckts ifrån mig idag. Och jag står ensam med barn. Har ni några tips på hur man kan bli fri från psykisk smärta så jag orkar leva vidare? Jag vill inte dö. Jag vill bara inte lida såhär mer. Och snälla säg inte droger eller sån skit. Jag ska vara en fungerande förälder.
Aldrig övermannats såhär totalt av sorg och krossat hjärta förut.

24 The path of life leads upward for the prudent to keep them from going down to the realm of the dead.
-Bibeln

Nuff said. Du är sämst. Du suger.
Citera
2020-03-14, 01:40
Medlem
E-Mac.s avatar
Håll rutiner uppe så gott det går [t.ex. kring hygien och åtminstone prata med någon människa då och då], annars blir allt bara värre med tiden.

Ibland får man gå igenom en period av lida/smärta i livet för att sedan komma ut på andra sidan starkare och gladare. Solen skiner där på den platsen [bildligt uttryckt]. Många är vi som har fått lida, ibland nästan till vanvett, för man vet inte vad man skall ta sig till, man tro man håller på att bli tokig, men det brukar till sist gå över.

För mina barn skulle jag göra allt.

Winston Churchill skrev en gång: "If You're Going Through Hell, Keep Going"

Det är lätt att säga ja [det ovan skrivna av Churchill], men jag tror på det, hitta en anledning att kämpa för och bara gå vidare, med vetskap om att solen väntar på andra sidan dalen.

Själv brukar jag tänka att smärta/lida ger perspektiv, det gör att glada stunder inte blir ordinära och något man tar för givet alltid, utan något man verkligen uppskattar. Så ha det i åtanke, att livet består av "regn" och "sol", för alla är det så, men det ger perspektiv på livet med "regn" [bildligt uttryckt].

Sedan så skall man alltid försöka att se till att man omger sig med bra människor, helst endast, och det är sådana som respekterar en som person, som gör en glad. Men det är viktigt att ge allt detta tillbaka till dem, annars kanske de försvinner från ens liv.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in