2020-03-12, 22:48
Medlem
nattstormens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Möjlighet att vända dig till appen Kry, Mindler eller liknande? Finns leg. psykologer där till samma pris som ett vårdbesök. Lär gå snabbare att få tid också.

Bra idé, tack! Ska testa det.
Citera
2020-03-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodig.viking...
Grejjen är fan att livet visst handlar om att klara sig själv. Det är när man blir en slav åt andras känslor som andra styr ditt beteende. Då e du fucking körd!!

TA hjälp från andra men va fan inte beroende av den...

Du skriver att livet handlar om att klara sig själv, men så är det inte. Livet blir riktigt jävla svårt om man ska klara sig helt själv.
Att ta hjälp är inte lika med att bli någons slav, vet inte riktigt vad du menar med det.

Det hade varit fantastiskt för dig men också för dina barn om du har någon som kan hjälpa dig med avlastning.
Dom kommer se att du mår dåligt. Om du får samla energi och kraft på annat håll kommer du orka mer när du väl är med dom och i det långa loppet lär ni alla må bättre, tror du inte det?
Var tydlig med att du älskar dom och att du gör det för din skull men också för deras. Du måste få läka och det behöver få ta sin tid.

Ta hjälp och sänk kraven på dig själv! Med avlastning och med terapi om möjligt. Du fixar det ❤️
Ge dig själv massa självkärlek, självempati, var snäll mot dig själv
Citera
2020-03-12, 22:51
Medlem
Det är lätt. Skaffa en annan man vi är överallt😊
Citera
2020-03-12, 22:53
Medlem
nattstormens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polis-elin
Du skriver att livet handlar om att klara sig själv, men så är det inte. Livet blir riktigt jävla svårt om man ska klara sig helt själv.
Att ta hjälp är inte lika med att bli någons slav, vet inte riktigt vad du menar med det.

Det hade varit fantastiskt för dig men också för dina barn om du har någon som kan hjälpa dig med avlastning.
Dom kommer se att du mår dåligt. Om du får samla energi och kraft på annat håll kommer du orka mer när du väl är med dom och i det långa loppet lär ni alla må bättre, tror du inte det?
Var tydlig med att du älskar dom och att du gör det för din skull men också för deras. Du måste få läka och det behöver få ta sin tid.

Ta hjälp och sänk kraven på dig själv! Med avlastning och med terapi om möjligt. Du fixar det ❤️

Och om ingen kan avlasta mig då?
Men tack❤️
Citera
2020-03-12, 22:53
Medlem
nattstormens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suntorycat
Det är lätt. Skaffa en annan man vi är överallt😊

Jaså? Vart då?
Citera
2020-03-12, 22:54
Medlem
nattstormens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattstormen
Jaså? Vart då?

Inte för att jag ens kan tänka på andra..
Citera
2020-03-12, 22:54
Medlem
Citat:
Jaså? Vart då?

I butiker etc..
Citera
2020-03-12, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av polis-elin

Jag har inga barn och tänker fan inte skaffa heller. Det lidandet tänker jag fan inte ge dom.

Livet handlar inte om kärlek i dagens samhälle. Allt handlar om egots lilla boost signalsubstanser och därför ska fan inget barn behöva gå igenom livet så som jag behövde gå igenom det.

Det är en gåva till dom som inte ens existerar...
Citera
2020-03-12, 22:55
Medlem
Kom att tänka på en quote från nån munk jag har lyssnat på förr men inte kommer ihåg namnet på.

''Pushing the wheelbarrow is easy, thinking about it is hard''

Gör bara det som måste göras utan att tänka så mycket på det. Ta hand om dig själv och dina barn. Genom dem så finner du styrkan och energin du aldrig förlorat. Du är oändlig. Våra liv är knappt en vattenmolekyl i havet i det kosmiska medvetandet.
Citera
2020-03-12, 22:58
Medlem
nattstormens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonsickness
Kom att tänka på en quote från nån munk jag har lyssnat på förr men inte kommer ihåg namnet på.

''Pushing the wheelbarrow is easy, thinking about it is hard''

Gör bara det som måste göras utan att tänka så mycket på det. Ta hand om dig själv och dina barn. Genom dem så finner du styrkan och energin du aldrig förlorat. Du är oändlig. Våra liv är knappt en vattenmolekyl i havet i det kosmiska medvetandet.

Tack detta berörde mig. Vet bara inte hur jag ska kunna skjuta undan dessa tankar och bara göra det som måste göras. Känner mig minst sagt apatisk och bävar inför soluppgången.
Citera
2020-03-12, 23:04
Medlem
Citat:
Och om ingen kan avlasta mig då?
Men tack❤️

Har du föräldrar i närheten? Syskon?
Barnens farföräldrar?
Någon vän? Gärna med barn så kanske ni kan turas om att avlasta varandra?
Behöver inte vara så mycket, kanske en eller två eftermiddagar i veckan men det ger dig ändå lite paus och tid.

En eftermiddag/helgdag i veckan tar du alla barnen, en eftermiddag/helgdag tar din vän hand om alla barnen så vinner ni båda på det.

Annars finns det stödfamiljer. Har ett par vänner som avlastar en mamma som har det tufft och tar hennes två barn varannan helg och hittar på något roligt med dom
Citera
2020-03-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodig.viking...
Jag har inga barn och tänker fan inte skaffa heller. Det lidandet tänker jag fan inte ge dom.

Livet handlar inte om kärlek i dagens samhälle. Allt handlar om egots lilla boost signalsubstanser och därför ska fan inget barn behöva gå igenom livet så som jag behövde gå igenom det.

Det är en gåva till dom som inte ens existerar...

Med din pessimistiska inställning till livet är det väl perfekt att du låter bli att skaffa barn låter klokt, kram på dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in