• 4
  • 5
2020-03-15, 10:47
Medlem
nattstormens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Håll rutiner uppe så gott det går [t.ex. kring hygien och åtminstone prata med någon människa då och då], annars blir allt bara värre med tiden.

Ibland får man gå igenom en period av lida/smärta i livet för att sedan komma ut på andra sidan starkare och gladare. Solen skiner där på den platsen [bildligt uttryckt]. Många är vi som har fått lida, ibland nästan till vanvett, för man vet inte vad man skall ta sig till, man tro man håller på att bli tokig, men det brukar till sist gå över.

För mina barn skulle jag göra allt.

Winston Churchill skrev en gång: "If You're Going Through Hell, Keep Going"

Det är lätt att säga ja [det ovan skrivna av Churchill], men jag tror på det, hitta en anledning att kämpa för och bara gå vidare, med vetskap om att solen väntar på andra sidan dalen.

Själv brukar jag tänka att smärta/lida ger perspektiv, det gör att glada stunder inte blir ordinära och något man tar för givet alltid, utan något man verkligen uppskattar. Så ha det i åtanke, att livet består av "regn" och "sol", för alla är det så, men det ger perspektiv på livet med "regn" [bildligt uttryckt].

Sedan så skall man alltid försöka att se till att man omger sig med bra människor, helst endast, och det är sådana som respekterar en som person, som gör en glad. Men det är viktigt att ge allt detta tillbaka till dem, annars kanske de försvinner från ens liv.

Lycka till!

Tack för svaret! Jag kämpar på för barnens skull men det går inte se någon ljusning, konstant lidande dygnet runt..
Citera
2020-03-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattstormen
Tack för svaret! Jag kämpar på för barnens skull men det går inte se någon ljusning, konstant lidande dygnet runt..

Tänk på det som en vinter. Mörkret är kompakt. Ljuset en bristvara. Månaderna går. Men så vänder det och ljuset kommer tillbaka.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in