2020-03-12, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananasplitt222
Är det inte så att man blir immun mot det om man haft det?

Varför isf inte låta det härja fritt tills alla har fått det? Annars kommer det väl "leva" kvar mycket längre kan man tro?

Det kan mutera och komma tillbaka i annan form som vanlig influensa gör. Det finns redan två former av corona enligt många, men ej alla. En S och L där en är mildare än den andra.
Citera
2020-03-12, 17:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Vi är bara tillbaks till kurserna ungefär vid årsskiftet 18/19, med det här tempot så kan vi vara tillbaks på 2010 års kurser inom någon vecka om det fortsätter och hittills har noll positiva nyheter kommit, alltså finns det inte mycket som skulle kunna vända marknaden i detta läget.

Köpknappen lockar men jag håller mig vid sidlinjen ett tag till.

samtidigt får man komma ihåg att bolagen fortfarande tjänar pengar och inte påverkas särskilt mkt av börskursen.

Folk är så konstiga på börsen som hellre köper toppar än bottnar.
Citera
2020-03-12, 17:42
Medlem
ETA2824-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Slutade på -11,14%, är det rekord ?

Stämmer. "Det hittills största raset under en och samma handelsdag på börsen skedde den 29 oktober 1987. Då hade börsen vid stängning rasat med 9,1 procent."

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2020/03/12/vagen-till-det-historiska-borsraset.html
Citera
2020-03-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
jag tror att det går över och vi kommer se tillbaka på det här som tidernas överreaktion.
Hehe, kom och tänka på den där Monty Python sketchen med soldaten som förlorar lem efter lem men allt är fortfarande, jolly good fellow.
Citera
2020-03-12, 17:45
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Bra att du skriver när du köpte. Visst kan det komma en rekyl upp, det är väl ganska så sannolikt och långsiktigt så lär du ju tjäna på det hursomhelst. Men hur är utsikterna de närmaste månaderna? Är det inte troligt att vi testar nya lows?
Det är ingen ide att spekulera om de kommande månaderna. Däremot kan man ju ha en strategi. Kommer det ett brant uppåt kommer jag att sälja en del med vinst. Kommer det ett brant neråt kommer jag att fortsätta köpa. Om det svajar upp och ner 3 månader så kommer jag att små-köpa i dipparna.

Dagar som dessa kommer bara vart 8-10e år. Det gäller alltså att vara aktiv nu så rullar det in pengar om 1-3 år. Men att förutse vad som händer 3 månader framåt? Det kan ingen.
Citera
2020-03-12, 17:46
Medlem
sucuks avatar
Citat:
samtidigt får man komma ihåg att bolagen fortfarande tjänar pengar och inte påverkas särskilt mkt av börskursen.

Fast det stämmer inte, nyss kom ett pressmeddelande att scandic varslar 2000 anställda i sverige - halva personalstyrkan, Norwegian varslar halva sin personalstyrka och ställer in 2000 flygningar.

Vi har bara sett början av detta tyvärr Intill dess att det finns positiva vibbar och trenden börjar stiga igen så finns det ingen anledning att förhastat köpa anser jag.
Citera
2020-03-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är ingen ide att spekulera om de kommande månaderna. Däremot kan man ju ha en strategi. Kommer det ett brant uppåt kommer jag att sälja en del med vinst. Kommer det ett brant neråt kommer jag att fortsätta köpa. Om det svajar upp och ner 3 månader så kommer jag att små-köpa i dipparna.

Dagar som dessa kommer bara vart 8-10e år. Det gäller alltså att vara aktiv nu så rullar det in pengar om 1-3 år. Men att förutse vad som händer 3 månader framåt? Det kan ingen.

Så om vi hade haft 2 dagar med nedgång på 5% istället så hade du inte köpt?
Citera
2020-03-12, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Slutade på -11,14%, är det rekord ?

Måste det vara och det med råge.
Citera
2020-03-12, 17:54
Medlem
Citat:

Nej, det är tvärstopp på mycket nu... frågan är vilka som tjänar lite och vilka som det nitat för.
Citera
2020-03-12, 17:56
Medlem
Haddock93s avatar
Mäktigt att Italienska börsen dök 16,6%

Citera
2020-03-12, 18:06
Medlem
Shit vilken rusning på DJI
Citera
2020-03-12, 18:12
Medlem