2020-03-12, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik
Det får bli en tur till Bolaget och handla gravöl.
R.I.P

Jag har bunkrat med några öl, måste ta en jävel jag också...

Fy fan! mitt cert gick i graven idag och från 200% upp gick jag till 0 kr..

Hade jag blankat ist, och intehoppats på en rekyl så hade jag haft så innåthelvets mycket pengar nu..

Men men.
Citera
2020-03-12, 17:10
Medlem
Ser ut som största nedgången på Stockholmsbörsen är ett faktum, för de som tänkte att detta skulle vara glömt snart...
Citera
2020-03-12, 17:10
Medlem
Jävlar va det rasar! Botten är ur fullständigt. Domedagen är här! Hoppas ni sålt allt ni har för nu kraschar marknaden totalt.
Citera
2020-03-12, 17:11
Medlem
happilappis avatar
Vad tycker vi om ett fredagsras imorgon och sen köper vi studsen nästa vecka?
Citera
2020-03-12, 17:11
Medlem
Men vänta, det var ju köpläge för bara någon timme sen?
Citera
2020-03-12, 17:15
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Kommer inte sluta så här lågt. Massor med bear certificates som måste säljas av. Blankningar som måste köpas tillbaka.
Citera
2020-03-12, 17:17
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Ja, ju tidigare man hade stängt gränsen desto bättre hade det slutat. Men du missar ändå min poäng, i det här skedet går det inte att stoppa corona (det gick det nog aldrig), nu handlar det om att minimera den exponentiella utvecklingen av smittade så att inte sjukvården blir överbelastad. Genom att stoppa flyg, så stoppar man fler potentiella smittbärare som hade ökat den exponentiella smittan ännu mer.

Är övertygad om det också. Corona går inte att stoppa nu. De ekonomiska effekterna av Corona kommer också att bli långt värre och drabba långt fler än själva viruset i sig. Om det nu är så att 60-70% kommer att drabbas som många nu tycks tro, handlar det numera bara om att sprida ut "drabbandet". Inte att förhindra det. De åtgärder som idag vidtas av stater, tror jag i analysen om ett par år, kommer visa sig vara extremt kostsamma och jag tror många politiker och "experter" kommer att få kritik för det. Det finns även risk att de åtgärder som införs kommer att göra att Corona kommer att finnas kvar ännu längre och påverka oss under en längre tid och därmed blir den ekonomiska effekten ännu större. Ibland är det kanske bättre att få saken och det oundvikliga "överstökad". Nu är det lite som att dra av plåstret långsamt.

Samtidigt är detta kanske det uppvaknade som många behöver.

// CC
Citera
2020-03-12, 17:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Nej, finns inget som talar för att fallet är klart. Jag tror att det bara har börjat. Det här är värre än finanskrisen.

jag tror att det går över och vi kommer se tillbaka på det här som tidernas överreaktion.
Citera
2020-03-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Är övertygad om det också. Corona går inte att stoppa nu. De ekonomiska effekterna av Corona kommer också att bli långt värre och drabba långt fler än själva viruset i sig. Om det nu är så att 60-70% kommer att drabbas som många nu tycks tro, handlar det numera bara om att sprida ut "drabbandet". Inte att förhindra det. De åtgärder som idag vidtas av stater, tror jag i analysen om ett par år, kommer visa sig vara extremt kostsamma och jag tror många politiker och "experter" kommer att få kritik för det. Det finns även risk att de åtgärder som införs kommer att göra att Corona kommer att finnas kvar ännu längre och påverka oss under en längre tid och därmed blir den ekonomiska effekten ännu större. Ibland är det kanske bättre att få saken och det oundvikliga "överstökad". Nu är det lite som att dra av plåstret långsamt.

// CC

Är det inte så att man blir immun mot det om man haft det?

Varför isf inte låta det härja fritt tills alla har fått det? Annars kommer det väl "leva" kvar mycket längre kan man tro?
Citera
2020-03-12, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

// CC

60-70% kommer att få snuva. De flesta blir ju lätt sjuka som en vanlig förkyldning. Många blir inte ens sjuka i mening att de tänker sig själva som sjuka.

Ja, jag tror åtgärderna är för överdrivet löjliga.

Man borde inrikta sig på att skydda de äldre och andra riskgrupper.
Citera
2020-03-12, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananasplitt222
Är det inte så att man blir immun mot det om man haft det?

Varför isf inte låta det härja fritt tills alla har fått det? Annars kommer det väl "leva" kvar mycket längre kan man tro?

Det kommer ju vaccin vad det lider, man hoppas väl på att bromsa det... men jag tycker som du.
Citera
2020-03-12, 17:37
Medlem
rallykalles avatar
Slutade på -11,14%, är det rekord ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in