2020-03-12, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KafkasKofta
Shit vilken rusning på DJI
Fed pumpar in 500 miljarder dollar i kortsiktigt stöd – Wall Street lyfter
Citera
2020-03-12, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Fed To Conduct $1 Trillion Repo Over 2 Days
Det är rätt sorgligt att dom inte fattar vad detta handlar om,det går inte att köpa sig ur denna kris, typiskt USA!
Citera
2020-03-12, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney

Det enda som verka få börsen att gå upp är stimulanser. De kan ju inte fortsätta ge stimulanser hela tiden, eller så kan de det.
Citera
2020-03-12, 18:21
Medlem
Kulturmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney

Borde vara tvärtom.
Men till saken, satan vad de har det jävligt i Italien. 2 600 till med covid-19 idag.
Titta på de här kurvorna;
Daily New Cases in Italy
Det är det här vi är rädda för i Sverige, Norge, Schweiz etc och som USA kommer att få erfara också.
Hur kommer det att löpa ut i Indien? Kanske Kina har gjort något fantastiskt med sin stenhårda kontroll av befolkningen för att stoppa smittan. Kanske blir det ett värre förlopp i resten av världen så Kina får stänga sina gränser för att inte få tillbaka sars-cov-2 en andra omgång?
Citera
2020-03-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
https://www.di.se/nyheter/smaspararna-kopte-i-dippen-har-ar-topplistan/

Småsparare köpte. Småsparare gör alltid fel. Fattar ni inte att det är en bjötnfälla?
Tidigare har Stockholm bara följt andra börser men nu när skiten kommer hit kommer raset.

Postat i går förmiddag....
Citera
2020-03-12, 18:24
Medlem
Duerfs avatar
Den amerikanska centralbanken använder massa krut innan masspridningen av virus börjat ske i USA. När man redan sänkt räntan och lanserat ett gigantiskt stödpaket och marknaden fortfarande är skakig, vad återstår då?
Citera
2020-03-12, 18:26
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Den amerikanska centralbanken använder massa krut innan masspridningen av virus börjat ske i USA. När man redan sänkt räntan och lanserat ett gigantiskt stödpaket och marknaden fortfarande är skakig, vad återstår då?

Finanspolitik.
Citera
2020-03-12, 18:28
Medlem
kevindurants avatar
Folk i min omgivning skrattade åt mig och kallade mig foliehatt när jag sålde av mitt innehav för 3 veckor sedan Sitt lugnt i båten!! Time in market beats timing in market osv osv
Citera
2020-03-12, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Kaos?? de bränner pengarna i katastrofens inledningsskede, detta är ju bara början
Citera
2020-03-12, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Kaos?? de bränner pengarna i katastrofens inledningsskede, detta är ju bara början
Det tar nog ett par timmar för finanshajarna att fatta, men denna kris är inte uppkommer av att marknaden är uppblåst eller att efterfrågan har sinat , det är bara symptomen på att folk är rädda för att bokstavligen dö, som sagt börsen kommer fatta snart att denna krisen köper man sig inte ur!
Citera
2020-03-12, 18:42
Medlem
Börsraset är ett historiskt ögonblick, inget trevligt sådant men dock.
Lite fascinerande då att tråden om Big Brother 2020 röner ett så mycket större intresse än denna.
Bara en reflektion.
Citera
2020-03-12, 18:45
Medlem
ETA2824-2s avatar
Att fed pumpar in 500 miljarder dollar, leder det verkligen till att rasen blir mindre dramatiska? Jag som lekman kan inte förstå vad det ska göra för skillnad, tycker marknaden att börsen är övervärderad säljer man väl vare sig fed stödköper eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in