Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
kortade ner ditt inlägg...osv...osv...Vore det då inte bättre att helt enkelt erkänna sin inblandning NU, under rättegången mot SD, och hoppas på att hennes erkännande och samarbetsvilja endast ger henne villkorligt istället för ett hårt straff som ett par år i fängelse - utan barnen.
Jag vet vad jag hade gjort.
Jag håller med dig !
Jag har läst ALLA förhör och ALLT om Hannas beteende i FUP.
Det är inget snack om att Hanna har satt ett ultimatum på Stefan innan mordet, och sen hjälpt honom efter mordet, vilket i sin tur även gör henne medskyldig till viss del.
Troligtvis så kommer hon på ett eller annat sätt att göra bort sig när hon väl sitter där inför publik.
- Varför kan du inte svara på hur det fick reda på att Lena var borta?? Vill inte svara på den frågan...
- Varför önskade du att Lena var död?? Vill inte svara på den frågan...
- Lena blödde inte när hon hade sex... Varför påstår du att hon har berättat det?? Vill inte svara på den frågan...
- Varför tror du att Jerry ringde polisen och ville att dom skulle leta efter Lena hemma hos dig ?? Vill inte svara på den frågan...
OCH HON BEHÖVER SÅKLART INTE SVARA PÅ NÅN AV DOM FRÅGORNA.
Men, tillslut så måste även Hanna inse att det finns massor med saker som är besvärande även för henne.
Eftersom hon är helt avskriven för själva mordet och således inte kan dömas för mord, så anser jag att det bästa Hanna kan göra är att lägga ALLA korten på bordet. Säg som det är istället så skall hon se att hon "kanske" kommer ha det till sin fördel när Åsa väl väljer att plocka in henne. Hon får ju världens chans att inför Åsa, Therese och Björn berätta allt som hon vet. Ta den chansen, så kommer även Hanna att kunna gå rak-ryggad genom Örebro en vacker dag.