2020-03-12, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
[b]ä[ Ja, han hade ju samma kod till sitt lås. Så LW kunde komma in till honom oxå när hon ville, om hon ville...
Det är ju verkligen en fråga... hur ofta var LW där?

SD bodde granne med UW och när barnen var hos honom hur gärna ville LW visa sig i SD:s hus?
Kanske vissa morgnar när LW visste att barnen gått till skolan... men skulle hon verkligen ta med tvätt som SD nu kom på att hon gjorde?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag håller med dig !

Jag har läst ALLA förhör och ALLT om Hannas beteende i FUP.
Det är inget snack om att Hanna har satt ett ultimatum på Stefan innan mordet, och sen hjälpt honom efter mordet, vilket i sin tur även gör henne medskyldig till viss del.

Troligtvis så kommer hon på ett eller annat sätt att göra bort sig när hon väl sitter där inför publik.
- Varför kan du inte svara på hur det fick reda på att Lena var borta?? Vill inte svara på den frågan...
- Varför önskade du att Lena var död?? Vill inte svara på den frågan...
- Lena blödde inte när hon hade sex... Varför påstår du att hon har berättat det?? Vill inte svara på den frågan...
- Varför tror du att Jerry ringde polisen och ville att dom skulle leta efter Lena hemma hos dig ?? Vill inte svara på den frågan...

OCH HON BEHÖVER SÅKLART INTE SVARA PÅ NÅN AV DOM FRÅGORNA.

Men, tillslut så måste även Hanna inse att det finns massor med saker som är besvärande även för henne.
Eftersom hon är helt avskriven för själva mordet och således inte kan dömas för mord, så anser jag att det bästa Hanna kan göra är att lägga ALLA korten på bordet. Säg som det är istället så skall hon se att hon "kanske" kommer ha det till sin fördel när Åsa väl väljer att plocka in henne. Hon får ju världens chans att inför Åsa, Therese och Björn berätta allt som hon vet. Ta den chansen, så kommer även Hanna att kunna gå rak-ryggad genom Örebro en vacker dag.
Ja. Precis så. Gå rakryggad. Hon kommer alltid i invånarnas ögon ha misstanke på sig att..."vilken är din inblandning?". Hon kommer aldrig gå "fri" med mindre att hon flyttar och byter namn. Hur kul är det? Ingen människa kan svamla så mycket som hon, och ändå kunna arbeta nån annanstans än Samhall. Hon kan inte svara klart på en enda fråga som är minsta brännande.

Come clean Hanna. Om inte annat så för att kunna se dig i spegeln varje dag, utan att skämmas.
Citera
Medlem
Otto Flicks avatar
Vore ju mycket intressant att veta vad SD har för förklaring till att han uppgav falskt namn till polisen där på fredagskvällen. Har han gett någon anledning till det eller är det ytterligare en gång hans selektiva minne enbart resulterar i ett "jag vet inte/jag minns inte/ingen aning"?

Det måste ju finnas något slags plan till varför han ljuger rakt i ansiktet på poliserna?
Citera
2020-03-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så han chansar på att polisen ändå inte kommer så han ringer 11414 innan han ska mörda någon?

Visserligen brukar inte polisen komma när man ringer t.ex när man hör höga skrik men att chansa på det inför ett mord....Jag är skeptisk.

SD är inte skeptisk. I gårdagens förhör säger han svart på vitt att han inte räkna med de skulle komma:

”– Vi möts upp och i ena handen har jag en ficklampa. I den andra förmodligen ingenting. Jag berättar att det är jag som har ringt och de säger i princip ingenting. De säger att det var väl bra, men nu tar de över. De undrar vad jag gjort på platsen. Jag sa att jag inte tänkte att de inte skulle åka ut på en sådan bagatell så jag är kvar och kollar att det inte händer något med någon annan.”

Vidare fortsätter SD hävda, inför hela TR, att poliserna ljög om innehållet i stora delar av samtalet.

Vad tjänar poliserna på att ljuga om innehållet i samtalet?

”– Jag har inte sagt att jag bor i Vivalla vilket de också sagt, säger 45-åringen.
– Men pratade om var ni bor?
– Jag minns inte exakt vad som sas.”

”– Jag informerar polisen om att det är jag som har ringt.
– Sa du ditt namn eller ditt rätta namn?
– Jag minns inte när de frågade om namn. Jag har sett i förhör att jag både ljugit om personnummer, vilket är en befängd anklagelse.
– Men har du sagt ditt namn?
– Jag är inte säker på att de frågade om det. Men om de har gjort det har jag inte ljugit . Det är så absurt.
– Så du har inte ljugit?
– Nej. Och jag säger inte att jag varit på krogen vilket de påstår.”

Citat fr Ab

Varför ljuger man?

Uppenbarligen hade SD en dold agenda som föll i stöp den natten när poliserna överraskade honom.
Citera
2020-03-12, 10:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Enligt åklagaren har det hållits 700 förhör.
Alla finns inte med i FUP:et.
De kanske inte var relevanta för fallet.

Om du inte är en av dessa otrogna män och om du inte har information direkt från dem utan bara från andras skvaller så har du ingen aning om ifall de har varit otrogna mot sina fruar med LW eller inte.
Om du inte har direktkontakt med dem så kan du inte heller veta om de har förhörts eller inte.

... I förhör framkommer att ett av barnen kom hem till Lena och hittade henne i sin egen (barnets) säng där, med en man som hon aldrig sett förut.
En heter J*mm*, som hon haft på G med, en annan M*ts (kallad M*tt*n), en And*ers, även en kompis till SD var (tidigare i relationen med SD) på G, kallad J*ck* ... Men de blev osams (sistnämnda).
Flera arbetskamrater som även fungerade som väninnor har i förhör namngett dessa och fler.
Finns sms där LW själv skrivit.
Du svarar inte på det som mitt inlägg handlar om.
Schazz skrev att han kände till två män som har varit otrogna mot sin fru med LW.
Att de inte finns med i FUP:et tolkade han som att de inte hade blivit förhörda.
Sedan verkade det uppenbart att han inte visste om de blivit förhörda eller inte.

Jag tror inte att han ljuger medvetet men skriver om rykten som inte är verifierade.
Det var han som påstod att han säkert visste HD och MH hade alibin.
Citera
2020-03-12, 10:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Aha!!!Kanske en lite hemlig romans bakom sambons rygg.
Han som själv blivit bedragen och därefter haft världens största offerkofta - men som den trångbröstade puritan han är helt lastat Lena för en gemensam otrohet, avsagt sig deras vänskap och nonchalerat henne.

Ja du Jerry, sicken dubbelmoral
Det är mest rykten att JG och SD skulle ha en kärleksrelation.
Däremot verkar det helt klart att JG ser upp till och beundrar SD.

JG vill vara som SD och vill göra som han.
Dvs vara otrogen mot sin fru och skaffa sig en älskarinna.
Han kanske tror att det kan imponera på SD.
Spekulation.
Citera
2020-03-12, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ur förhör med L*ennart och K*atarina J*ohansson, Aktbilaga 150, sidan 436

L*ennart har känt till Lena ca 5-6 år. För ca 3 år sedan utvecklades en vänskap
i och med att de möttes allt oftare och började prata geocaching och cykling.
L*ennarts och hans fru K*atarinas relation till Lena har varit densamma.
/…/

Fortsatt förhör med paret J*ohansson, sidan 438:

Lena försvann på natten. Redan på morgonen vid ca kl. 10:00 skickade
J*erry G*ray ett meddelande till oss och undrade om vi visste var Lena var.

Det var i princip bara en fråga om var hon var. De blev förvånade och reagerade
starkt på det då de aldrig haft den typen av kontakt med J*erry som de bara hälsat
på vid event och tyckte att det var så konstigt att de nästan omedelbart ringde till
Lenas telefon.

L*ennart och K*atarina trodde att Lena var i Norge och de blev därför förvirrade.
Svarade att de visste inte var Lena var, de visste inte ens att hon var borta. De har
inte haft med kontakt med JG efter det tillfälllet. Meddelandet kom till L*ennart men
han minns inte om det var via Messenger eller via sms.
----------------------------------------------------------------------------------------------

Kanske kommit fram i tråden eller på annat ställe i FUP, men hur kunde JG
veta redan kl. 10 på morgonen den 15/5 att Lena var försvunnen? Hade SD
kontaktat honom om detta?

Märkligt. JG fick veta det via Messenger av SD kl 14.52 på tisdagen. Och JG verkar då förvånad och vet inget alls. Ändå hör han av sig till paret L och K redan kl 10.00? Jäkligt märkligt.
Citera
2020-03-12, 10:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Jag vet inte, men på något vis gjorde dom ju det. Min gissning var att detta skedde i realtid medans han raderade. Stod i NA "Raderade konversation under polisförhör"
De kanske hade avlyssning på hans telefon?
Det visar i så fall att de fortfarande vill utreda hans inblandning.
Citera
2020-03-12, 10:45
Medlem
miamanias avatar
Citat:
JG kanske var lika nöjd som HD med att LW var ute ur leken. Nu fick JG mer tid med sin älskade SD.
Denna MANDY har nämnts flera gånger i tråden utan att något vet vad det är/vem det är.
Finns det verkligen ingen som läser här som kan ge mer information om MANDY?

Mandy kan vara nick för en viss person/ personlighetstyp eller drogen MDMA, används av amerikaner enligt nedan:

https://www.google.se/amp/s/www.urbandictionary.com/define.php%3fterm=Mandy&amp=true

Tycker beskrivningingen stämmer ganska bra in på Lena..
Citera
2020-03-12, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Vore ju mycket intressant att veta vad SD har för förklaring till att han uppgav falskt namn till polisen där på fredagskvällen. Har han gett någon anledning till det eller är det ytterligare en gång hans selektiva minne enbart resulterar i ett "jag vet inte/jag minns inte/ingen aning"?

Det måste ju finnas något slags plan till varför han ljuger rakt i ansiktet på poliserna?

Han påstår att han varken sagt något namn eller annat till poliserna. Han påstår han verkligen inte sagt att han var på väg från krogen. Han säger i princip rakt ut att polisen ljuger. Att uppgifterna är befängda.

Allt enligt liverapporteringen.
Citera
2020-03-12, 10:47
Medlem
ÅK har gjort ett grundligt och fantastiskt jobb inför detta åtal, på punkt efter punkt är man påläst och gjort researchen riktigt bra, vilket gör att SD står sig helt slätt och trasslar in sig i sina egna lögner mer och mer, just detta framgick ju igår så uppenbart när ÅK hela tiden bytte ämne (för att helt avslöja SD okompetenta plan) och SD satt och stammade att han inte minns eller helt plötsligt kom med nya lögner.
Just detta gjorde nog ÅK för att få nämndemännen att förstå SD´s ljuger och hittar på, finns inget som säger att SD klarar sig genom detta, han avslöjar ju sig själv hela tiden i sina lögner.

Ska bli intressant att höra vd HD, JG mfl ska stamma fram när de står i samma rum som SD.
Citera
2020-03-12, 10:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Med tanke på hur du har beskrivit din vänskap med henne så verkar det rätt osannolikt att du skulle känna till två män som ingen annan känner till.

En kan du känna till och det är antagligen du själv.
Hör du till en av dem som hon inte har velat träffa mer så skulle det kunna förklara att du är så negativ till henne.

Men vem är den andre?
Är det vanligt att gifta män diskuterar sina otrohetsaffärer med andra när de umgås i samma kretsar?

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det är inte de intima förhören jag saknade. Det trodde jag alla förstod. Jag saknar namn på den enormt långa vittneslistan och jag vet att två personer inte kommit till utredningens kännedom.

Schazz har konsekvent visat i sina inlägg visat på att han starkt ogillar LW.
Trots att han själv kallar det neutral.

Han har rapporterat korrekt om hennes affärer.
MEN HELT FELAKTIGT när det gäller att SD och HD har alibi.

Men det framgår ganska tydligt, om man läser igenom alla hans inlägg, att han försöker desinformera och plantera - och han försöker ta bort fokus och skuld från HD och SD.

Nu introducerar han två nya mystiska icke förhörda älskare. För att ännu en gång så misstankar...bort från SD.

Jag tror att denne fått info från andra inom geo +frikyrkosfären.
Fikat, ätit lunch...och samtidigt fiskat efter info. Tex från sådana VonB.
Och sen blandat sin egen kompott och utger sig här för att vara någon med personlig insyn.

Men skit samma. Han kommer att få sitt straff förr eller senare, på ett eller annat sätt.

Han är nog i stora delar redan nu en social paria.
Folk kanske kommer att låtsas som ingenting.
För de vet ju inte vad han är kapabel till.
Men de flesta kommer nog (förutom de närmast sörjande och kanske det döva och blinda JÄRNGÄNGET) att misstänka att han är en mördare.

Stefans skitiga byk ligger nu ute till allmän beskådan. I FUP.
OCH han fortsätter att skita i sitt blåa skåp.
Han fortsätter, som den vanemänniska han är, att uppföra sig illa, omoget och ogenomtänkt inne i rättssalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in