2020-03-12, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
NW har hyllats i tråden för vad han skrev
till JG om SD.

Han har citerats många gånger.

Tycker ni att SDs döttrar ska skriva
likadant om LW? Som stalkade deras
föräldrar och hjälpte till att förstöra deras
familj?

Om de känner så äger de rätten till att göra det. Men frågan är om de saknar sin dk normala medelklass pappa tillräckligt för det. Barn är lättare att av programmera än vuxna. Jag menar nu slipper de riskera 45 minuter långa förhör av sin sockerätande fader.
Men klar de äger rätten att avsky LW och sin far som svikit dem och deras mor i åratal, självklart. Jag hoppas de får hjälp att hantera sina känslor så de inte blir som vissa personer.
Citera
2020-03-12, 09:18
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Vem/vilka påstår det?

På vilket sätt anser du SDs berättelse är fullt logisk? Att ringa 112 för att tre personer, som inte agerar hotfullt på något sätt, råkar bara befinna sig 100-tals meter från SD, anser inte jag är logiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Är nog fullt logisk för deltagare på rättshaveriskolan. För dels vilken av hans tre fyra berättelser är enkel och logisk? Du måste nog om du ska säga sånt om den sk vanliga medelklass pappan konkretisera vilken av hans versioner som avses.
Är det jag minns inte versionen du avser så är den enkel och logisk, dvs jag är skyldig.
Vi talar alltså här om händelsen natten mellan den 11-12/5 2018. Man kan hoppa in direkt på sid.314 i aktbil.147, där SD börjar berätta om den här natten då han skulle träffa LW. Förhöret är rörigt pga. kommunikationsproblem, men läser man vad SD faktiskt säger så är det inte svårt att förstå. Min egen bedömning är att hans berättelse i grunden är väl sammanhållen och fri från motsägelser, och jag kan inte se att han skulle ha kunnat beläggas med någon lögn.

Vad jag däremot har svårt att begripa är alltså på vilket sätt åklagaren menar att händelserna den här natten skulle ingå i en mordplan. Ingen annan verkar heller ha förstått riktigt hur hon resonerar.
Citera
2020-03-12, 09:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Finns runt ett 15-20 tal detaljer som är riktigt besvärande för Hanna i förhören...
Jag har stolpat upp dom på kontoret och har dom inte hemma just nu.

* Hanna hatade Lena
* Hanna berättade för sin chef runt 07.30 att Lena var borta, men ingen hade berättat det för Hanna så tidigt på morgonen.. Hur i helvete kunda Hanna veta det.
* Hanna sa även till sin chef att hon önskade att "Lena var död"
* Hanna försvarar in i absurdum allt som Stefan har gjort
* Hanna känner ingen sorg alls över att Lena är död.
* Hanna ställde ultimatum till Stefan.
* Hanna blev nästan nykär i Stefan efter att Lena hade dött.
* Hanna städade bort så många bevis hon kunde hemma hos Stefan.
* Hanna ljuger om Lenas blödande vid sex, och Hannas lögn är exakt på pricken likadan som Stefans lögn om blödande. Dom är totalt synade.
* Hanna kan inte svara på många av frågorna, som hon egentligen med enkelhet borde kunna svara på.
* Till o med hennes närmaste misstänker Hanna som delaktig på nåt sätt.
* Godnatt älskling, Saknar dig älskling, längtar tills imorgon älskling... Säger man så till nån man skiljer sig ifrån och som varit otrogen i över 6 år.??
* Och mycket mycket mer.

Men bara för att nämna lite.

Hanna försvarar inte Stefan för att hon älskar honom och vill leva med honom.
Hanna försvarar Stefan till absurdum och med tydliga lögner endast för att skydda sig själv.
Ju större risk att Stefan åker för mord, desto större risk att även Hanna åker för anstiftan och skyddande.
Hanna är smart och gör allt hon kan för att skydda sig själv.

Tänk efter nu... Vem är vinnaren i detta.
Rivalen Lena är död och kommer aldrig att störa Hanna igen.
Hennes otrogna man får sitt straff för att han var otrogen, genom att hamna i fängelse för mord.
Vinnaren är Hanna, alla som sårade henne är borta. Stefan o Lena är båda borta.!
Hanna vann.

MEN.!!
"det finns inga kvarstående misstankar mot Hanna Davidsson".... för mord, Nä.!

Men risken är stor att det finns NYA misstankar mot Hanna Davidsson för anstiftan och skyddande. Det har inte Åsa förnekat.!

En sak i taget.
Hanna kommer få sitt straff.!!

Bra överblick över alla märkliga omständigheter, diskrepanser, sammanträffanden.

Nu fattas bara alla hennes ursäkter:

”• Det tänker inte jag kommentera.

• Jag tänker inte säga nåt mer.

• Jag kan inte svara på den frågan för jag.. alltså är.. jag vet inte vad jag har höll från er och vad som jag har fått återberättat och vad jag.. jag..jag vet inte.

• Men det är det jag inte vet ju.. jag vet inte.. eh... jag.. alltså jag har ingen aning.. jag vet inte.

• Nej jag kan inte säga nånting om det.. det.. jag vet inte.. jag vet inte ens nånting om jag vet det.”

UNDANFLYKTER, och SNÖMÖS.

Några hävdar att det beror på hon är rörig i huvudet pga av sin psykiska ohälsa. Men enligt hennes chef MT så har denne aldrig sett HD så glad, pigg och stark som efter mordet!

OCH HD klarade av att vara ute och ränna runt i skog och mark var och varannan dag och lösa gåtor och komplicerade mystar!?!

Jag hoppas också att hon efter rättegångsspektaklet (med SD som clownen) blir fortsatt utredd.

Jag förväntar mig tyvärr inte att hon ändrar sin ståndpunkt då dom två lögnhalsarna har hållhakar på varandra. MEN jag hoppas att iom att han kontinuerligt ändrar sina utsagor (precis som MV tidigt skrev om i nåt inlägg) att hon gör bort sig!

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-12, 09:22
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Nu åker väl foliehatten på för femtielfte gången idag på undertecknad men jag tänkte nästan först, vem sjutton heter Mandy på riktigt? Och började sedan tänka att Mandy var JGs perukklädda alter ego som kvinna när han umgicks med SD... Vet inte varför jag fick sådana kopplingar av namnet Mandy. Det kändes liksom inte som ett riktigt namn av en kvinna i deras ålder utan mer som ett slags burleskt artistnamn, lite glammigt dragqueen-aktigt. Men som sagt, jag gissar att det är att låta fantasin skena iväg för långt? Det har ju varit en del i tråden idag som pekat på att JG och SD skulle haft en kärleksrelation vilket skulle förklara JGs raderande av konversation samt självutplånande vilja att göra allt för SD. Men att han skulle ha en slags alter ego-persona vid namn Mandy?
Nej alltså jag tycker faktiskt inte du svävar iväg alltför mycket. Jag reagerade också på ”Mandy”. De gillar ju att sätta namn på varandra och prata i kodord etc. Jag tror Mandy har med SD’s och JG’s homorelation att göra helt klart!
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nu blir jag tamejfan förbannad på riktigt!
Påstår du att jag ljuger??
Att jag sitter och skriver ihop hotpm till mej själv??
Brukar jag lägga ut hot-pm , eller ens vanliga pm tråden? Du är tamejfan bara för mycket.

Sakliga argument???
Det är flera skribenter som in absurdum försökt få dej att ta till dej fakta från FUP utan att det går in. Dagen efter tjatar du om exakt samma sak.

Hellre gnäller och ältar du om och om och om igen om Ulla Gustavsson. Att du hyser grav bitterhet mot alla kvinnliga rådmän har inte undgått någon.
Det är nog inte många som sätter något värde i Draifos löjliga uttalanden. Som du säger ligger ju hans fokus framförallt på att spy galla över kvinnor. Har väl med egna misslyckanden att göra, bara att bortse ifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
HD som syns i skogen den 15:e ("letar burkar") syns ju sen gå in i SDs trädgård. Har hon gömt mordvapnet först ("Jag har gjort allt utom Janis myst")och går därefter in i trädgården för att se hur gräsmatten ser ut... Kanske vattna lite mer...
Det där låter inte otroligt alls. Visst var det så att hon aldrig annars gick den vägen?
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag tror/tycker att SD verkar vara en riktigt toffelhjälte (den enda typ av hjälte han kommer att vara). Han är ingen ond mördare från början utan en ganska vilsen familjefar med ett stort ansvar och tung arbetsbörda. Han gör allt för HD i alla år och när hon är sjuk tar han hand om henne och barnen och låter henne slippa allt som har med hustru-/mammarollen att göra. Lite närhet och sex kan man fixa på annat håll. Han säger själv i ett av de första förhören att det är han som närmar sig LW. När HD börjar bli lite friskare blir han kluven... å ena sidan älskar han HD, å andra sidan har han det både roligt och skönt med LW. Länge försöker han behålla båda och spelar ut dom mot varandra - plötsligt har han hamnat som ett slagträ mellan två viljestarka kvinnor. Tråden är full av exempel på vad LW sagt och gjort så jag väljer att inte upprepa. Som exempel på HDs starka vilja kan vi läsa ett av förhören med henne:

HD: Men han kan säga ganska mycket vad han tycker och tänker men i slutänden så blir det nog oftast som jag vill i alla fall.
FLl: Är det nåt speciellt sammanhang du tänker då?
HD: Nej men jag tänker alltså om vi ska köpa nåt hemma eller när vi håller på och valt tapeter och såna där saker ehh, så även om han är av nån annan åsikt så hamnar vi ofta att det blir som jag vill.

När en besviken och förvirrad HD bestämmer sig för att flytta ur ur boet så står han och bockar och bugar och säger självklart, för om han bråkar med henne så vet han att det är kört. Han agerar som att "Vill du ha en älskare ett tag så är det okså okej, allt för att du ska må bra älskling". Hon väljer en man som har ratat LW - ett utmärkt sätt att positionera sig på (jag kan få det som inte du kan få).

Självförtroendet och livslusten hos HD stiger så nu vill hon stärka sin egen position inom geocashingen genom att aktivera sitt personliga konto som hon reggade föregående sommar och kopierar alla loggningar som finns på kontot hon har tillsammans med sin make. MEN, nu reagerar LW genom att ta bort de 17 loggar hon vet att HD inte själv har varit med på (eftersom LW har varit med) och meddelar att när hon har varit på dem själv så är hon välkommen att logga dem. HD loggar igen, och LW tar bort. Det blir ett ställningskrig mellan dessa två damer och de söker var och en rådgivning på annat håll. Den 13 maj är LW i Stadsparken vid en av sina casher och tar bort loggremsan där TeamDavidsson har loggat som FTF (first to find). Därutöver så har det tillsynes uppstått en konflikt kring en cash (Nordsjön) som SD har skrivit in LW på som loggad, trots att hon inte har varit där och det gillar hon inte. Den 14 maj, sista kvällen innan SD åker iväg på en två veckor lång semesterresan med hustrun, skickar LW en inbjudan till gottegrisen SD att äta kladdkaka med henne...

Strax efter klockan åtta kontaktar SD henne "haft bra dag". ..//.. och hon svarar "Sitter nu och loggar ikappför att vara nollad (förutom Nordsjön) när vi åker..."

40 minuter senare skickar LW en bild på en kaka "gjorde till dig och mig". "Om du törs smyga hit ikväll kan vi är. Tar lite med A nu. ❤

Inget svar...

Efter 20 minuter skriver han "Till Viken nu" tillsammans med en bild på platsdelning från Varbergagatan och hon replikerar "Oj, sent"

1 timme och 45 minuter senare (22.55) undrar hon om han har kommit hem. Hon skriver "fixar lite inför Arons födelsedag i morg N. Hoppas det tar mintre än en timme. .. Hemma nu?"
Han svarar efter 5 minuter (23.00) "kom precis. Svarar på jobbmail. Har lite måsten".

Med andra ord: 3 timmar efter hennes inbjudan får hon veta att han inte kommer. Det är väl ganska troligt att hon blir besviken, kanske arg? Det tar tio sekunder för henne att skicka en bild på den borttagna pappersloggen (jag undrar om hon även tog bort på geocach.com samtidigt och om hon även tog bort SD eftersom hela TeamDavidsson är borttagna från lappen).

Det går en timme och SD svarar: "Fint. Blir för sent. Avslutar strax" (och under denna timme så vet vi nu att LW blev kallblodigt ihjälslagen av någon med 17 slag mot huvudet på en plats för hennes egen cash "Home, Soft Home")

Ytterligare 30 minuter senare: "Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn".

Jag tror inte han dödade LW som en följd av ett hot om avslöjande, utan för att LW började bli en pain in the ass för dem båda. Han satt i en rävsax och kände sig tvungen att lösa problemet för HD - allt för kärleken. Kanske blev hon förskräckt till att börja med när hon inser vad han har gjort "Oj" säger hon när hon får veta att LW är borta. Kanske ger det också skuldkänslor och hon försöker skydda sig själv genom att skydda honom. Det är inte säker att hon har anstiftat mordet i juridisk mening men hon har kanske sagt till honom att "nu får du fixa det här". Och det gjorde han.

8 juni släpps SD ur häktet då tingsrätten inte går med på häktning längre.
10 juni, mindre än en månad efter LWs död, loggar HD 17 stycken av Lenas casher igen.

Är det fler än jag som reagerar på siffran 17? Ett slag för varje logg?
Jag är väl typ med på denna! Du missar många detaljer om hur vidrig och farlig SD är tidigt i allt detta dock.
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tja, det har ju sagts om åklagarens teori att den är så komplex och svårbegriplig att den handfull personer som förstår den aldrig får sitta i samma flygplan, så kanske är det ungefär så där hon resonerar. Detta skall alltså ställas mot SD:s egen berättelse, som är enkel och fullt logisk.
Nu trollar du ju bara.
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-12 kl. 10:01.
Citera
2020-03-12, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Det finns en hel del symbolhandlingar som HD skulle kunna tolkats ha gjort... Just dagarna mordet sägs det ju att hon och Sillen tog cacher på just de barndomsställen som betydde mycket för LW. HD filosoferar då även kring något om en travel bug som hon tar då och som ska dumpas i USA. I samband med detta skriver HD något om en slags livsreflektion över livets val och hur annorlunda allt kunnat bli om saker sett annorlunda ut. I samma veva så loggar JG LWs WIG "Lyssna till livet". Enligt vad jag fattat, men inte har fått bekräftat ännu, så är Sillen en fd nära vän till LW som HD sedan tar över. Är man lite konspiratorisk skulle man kunna se det som att HD in mot slutet och efter mordet erövrar allt som var Lenas. Cacher, loggar, fd pojkvänner och slutligen SD. Jag har funderat över det sönderslitna örhänget man fann på LW vid brottsplatsen och hur hennes öra trasats sönder samt övervåldet. Det tyder på en GM med starkt hat och emotionell koppling till offret. SD ska ha gett LW smycken i guld samtidigt som han bara gett HD smycken i silver. Jag undrar om HD slet av LW hennes guldörhängen i raseri den kvällen? Om hon nu är involverad. Vilket jag alltmer lutar åt sett till det vi läst i FUP.

tror tyvärr att avslitna örhänget skedde medan hon levde..utdragen död
Citera
2020-03-12, 09:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Egentligen är det inte konstigt att han inte hade bra svar.
Det var ju LW:s och SD:s överenskommelse, att kunna gå och komma i varandras
olika loggningssystem, inkl platsdata.
De kanske behövde den ömsesidiga öppenheten just för att kompensera begränsningarna
som medföljer deras hemliga relation.Vidare underlättar det för den andra att veta om någon
av dem är upptagen så att man inte ska störa. De slipper då skriva "Är med barnen", ''Är med HD" osv.

SD kan mycket väl och normalt ha tänkt: "Vad har han med det att göra?" -
oavsett skuldfrågan.
Kan ju vara så att det inom SD pågår ett terapeutiskt arbete för att förstå sig själv
och svarar vad han känner för, utom då på punkter då han inte kan svara.
Alltså han vill inte försöka förstå frågorna som relevanta för utredningen utan anser sig
ha rätt var subjektiv.
Psykologi ...

Jag har inte kommit så långt i FUP ännu, läst lite här och där för att få en övergripande bild.
Och kanske finns det inte något svar här i FUP om det, men min fråga är ändå; hade Lena tillgång till hans lösenord?

Jag vet att de delade platsdata ibland, men det är skillnad på det och att ha inloggningsuppgifter till mail, mobil, geocaching- siten, google- konton och andra sociala media.

Som misstänkt är det inte upp till dig att ifrågasätta vad utredare och åklagare har att göra med. Det är en sak om man frågar varför en gång för att förstå vad som händer, men att upprepade gånger sucka, undvika att svar på frågor, visa irritation och vara arrogant visar på att du vare sig förstår att det inte är du som håller i taktpinnen eller att förstå allvaret i situationen.

Som misstänkt har du din advokat med som stöd och ska vara dig behjälplig. Varför inte vända sig till honom om du undrar? Naturligtvis kan man bli osäker på varför utredare/åklagare ställer frågor som man själv inte förstår vad det har med saken att göra. Men genom sin genomgående arroganta attityd kastar SD nu enbart en stor skugga över sig själv.

En människa har blivit berövad sitt liv. Ödmjukhet för att visa respekt för allvaret av situationen är det minsta man kan begära. Både för sin egen skull men även för alla andras.

Fy fasiken så taktlöst att sitta och skratta när barn och föräldrar har förlorat en mamma och dotter.
Citera
2020-03-12, 09:31
Medlem
Intressant! Jag förstår vad du menar med toffelhjälte även om jag inte tror han är en klassisk sådan. Det var nog dragningar mellan paret D också, och de var/är beroende av varandra på olika sätt. Men HD är nog skarpare än vad vi misstänkt. Då tänker jag också på uppfattningen om henne från hennes kollegor, att klara av att gå och jobba efter mordet, att snarare bli piggare och gladare efteråt, ingen "skam" för att hennes man (och hon) är misstänkta etc.
Det är fan värre än en påhittad film, det där systemet med loggar borde ju ses över hur det ska hanteras - så himla barnsligt. Och jag står på LWs sida där, tycker inte man loggar sådant man inte varit med på punkt slut.
Det där med symboliken med 17 slag , liksom SDs (o)vana att förmedla i bilder -- över mitt huvud att man "tänker så långt" men det tillhör väl deras vardag, lösa myster, hitta cacher, vara finurlig..

Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag tror/tycker att SD verkar vara en riktigt toffelhjälte (den enda typ av hjälte han kommer att vara). Han är ingen ond mördare från början utan en ganska vilsen familjefar med ett stort ansvar och tung arbetsbörda. Han gör allt för HD i alla år och när hon är sjuk tar han hand om henne och barnen och låter henne slippa allt som har med hustru-/mammarollen att göra. Lite närhet och sex kan man fixa på annat håll. Han säger själv i ett av de första förhören att det är han som närmar sig LW. När HD börjar bli lite friskare blir han kluven... å ena sidan älskar han HD, å andra sidan har han det både roligt och skönt med LW. Länge försöker han behålla båda och spelar ut dom mot varandra - plötsligt har han hamnat som ett slagträ mellan två viljestarka kvinnor. Tråden är full av exempel på vad LW sagt och gjort så jag väljer att inte upprepa. Som exempel på HDs starka vilja kan vi läsa ett av förhören med henne:

HD: Men han kan säga ganska mycket vad han tycker och tänker men i slutänden så blir det nog oftast som jag vill i alla fall.
FLl: Är det nåt speciellt sammanhang du tänker då?
HD: Nej men jag tänker alltså om vi ska köpa nåt hemma eller när vi håller på och valt tapeter och såna där saker ehh, så även om han är av nån annan åsikt så hamnar vi ofta att det blir som jag vill.

När en besviken och förvirrad HD bestämmer sig för att flytta ur ur boet så står han och bockar och bugar och säger självklart, för om han bråkar med henne så vet han att det är kört. Han agerar som att "Vill du ha en älskare ett tag så är det okså okej, allt för att du ska må bra älskling". Hon väljer en man som har ratat LW - ett utmärkt sätt att positionera sig på (jag kan få det som inte du kan få).

Självförtroendet och livslusten hos HD stiger så nu vill hon stärka sin egen position inom geocashingen genom att aktivera sitt personliga konto som hon reggade föregående sommar och kopierar alla loggningar som finns på kontot hon har tillsammans med sin make. MEN, nu reagerar LW genom att ta bort de 17 loggar hon vet att HD inte själv har varit med på (eftersom LW har varit med) och meddelar att när hon har varit på dem själv så är hon välkommen att logga dem. HD loggar igen, och LW tar bort. Det blir ett ställningskrig mellan dessa två damer och de söker var och en rådgivning på annat håll. Den 13 maj är LW i Stadsparken vid en av sina casher och tar bort loggremsan där TeamDavidsson har loggat som FTF (first to find). Därutöver så har det tillsynes uppstått en konflikt kring en cash (Nordsjön) som SD har skrivit in LW på som loggad, trots att hon inte har varit där och det gillar hon inte. Den 14 maj, sista kvällen innan SD åker iväg på en två veckor lång semesterresan med hustrun, skickar LW en inbjudan till gottegrisen SD att äta kladdkaka med henne...

Strax efter klockan åtta kontaktar SD henne "haft bra dag". ..//.. och hon svarar "Sitter nu och loggar ikappför att vara nollad (förutom Nordsjön) när vi åker..."

40 minuter senare skickar LW en bild på en kaka "gjorde till dig och mig". "Om du törs smyga hit ikväll kan vi är. Tar lite med A nu. ❤

Inget svar...

Efter 20 minuter skriver han "Till Viken nu" tillsammans med en bild på platsdelning från Varbergagatan och hon replikerar "Oj, sent"

1 timme och 45 minuter senare (22.55) undrar hon om han har kommit hem. Hon skriver "fixar lite inför Arons födelsedag i morg N. Hoppas det tar mintre än en timme. .. Hemma nu?"
Han svarar efter 5 minuter (23.00) "kom precis. Svarar på jobbmail. Har lite måsten".

Med andra ord: 3 timmar efter hennes inbjudan får hon veta att han inte kommer. Det är väl ganska troligt att hon blir besviken, kanske arg? Det tar tio sekunder för henne att skicka en bild på den borttagna pappersloggen (jag undrar om hon även tog bort på geocach.com samtidigt och om hon även tog bort SD eftersom hela TeamDavidsson är borttagna från lappen).

Det går en timme och SD svarar: "Fint. Blir för sent. Avslutar strax" (och under denna timme så vet vi nu att LW blev kallblodigt ihjälslagen av någon med 17 slag mot huvudet på en plats för hennes egen cash "Home, Soft Home")

Ytterligare 30 minuter senare: "Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn".

Jag tror inte han dödade LW som en följd av ett hot om avslöjande, utan för att LW började bli en pain in the ass för dem båda. Han satt i en rävsax och kände sig tvungen att lösa problemet för HD - allt för kärleken. Kanske blev hon förskräckt till att börja med när hon inser vad han har gjort "Oj" säger hon när hon får veta att LW är borta. Kanske ger det också skuldkänslor och hon försöker skydda sig själv genom att skydda honom. Det är inte säker att hon har anstiftat mordet i juridisk mening men hon har kanske sagt till honom att "nu får du fixa det här". Och det gjorde han.

8 juni släpps SD ur häktet då tingsrätten inte går med på häktning längre.
10 juni, mindre än en månad efter LWs död, loggar HD 17 stycken av Lenas casher igen.

Är det fler än jag som reagerar på siffran 17? Ett slag för varje logg?
Citera
2020-03-12, 09:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Så sjukt..
Var det dörför hon bytte lås, fick hon inte tillbaka nyckeln?
Å ändå gnäller han och påstår att han kände sig pressad och stalkad av LW.
Ja allt påminner om en tävling och han utmanar sig själv, måste vinna för sitt egoputs, kontrollbehov på alla plan?

Nu har du kanske varit borta från tråden ett tag.

Allt är mer komplicerat än vad som framgick från start i tråden.

Som det verkar har L*ena bytt sitt lås till ett likadant som SD har. Han förnekar att han var de som installerade hennes lås, men flera andra hävdar att det var han.

De ska ha haft samma kod till sina dörrar (enligt honom själv i förhör). Nu har jag inte läst alla förhör, men det är så jag minns det.

Mycket nya uppgifter snurrar runt i huvudet, särskilt som att det har blandats in mycket lögner.
Citera
2020-03-12, 09:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
LW:s son upptäckte dessutom att ett sms han skickat till LW på morgonen när hon var försvunnen blivit öppnat efter hennes död (detta vid ett polisförhör flera veckor senare).

Riktigt obehagligt.
Vem gör så ens?
Citera
2020-03-12, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det kallas omedelbarhetsprincipen.
https://www.google.com/search?q=omedelbarhetsprincipen+syfte&rlz=1C1ASUM_ enSE702SE702&oq=omedelbarhetsprincipen&aqs=chrome. 1.69i57j0l7.3391j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Håller med dig att det verkar befängt. Hur ska rätten kunna döma om man inte läst och övervägt en sån här massiv utredning. De håller på i 20 dagar så hur ska de kunna komma ihåg vad som sas dag 1. Vid snatteri kanske men detta...?

Ja, jag har ju en skavande line i skallen som SD sa i förhör när FL ställde frågor som han inte riktigt visste vad han skulle svara och då sa han fnissandes nånting i stil med: "Vore ju enklare om man hade ett facit"

EXAKT DET HAR HAN NU FÅTT...
Citera
2020-03-12, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu har du kanske varit borta från tråden ett tag.

Allt är mer komplicerat än vad som framgick från start i tråden.

Som det verkar har L*ena bytt sitt lås till ett likadant som SD har. Han förnekar att han var de som installerade hennes lås, men flera andra hävdar att det var han.

De ska ha haft samma kod till sina dörrar (enligt honom själv i förhör). Nu har jag inte läst alla förhör, men det är så jag minns det.

Mycket nya uppgifter snurrar runt i huvudet, särskilt som att det har blandats in mycket lögner.
Ur förhör med L*sa H*asselgren:

- Har Lena uttryckt någon gång till dig att Stefan sagt att han ska döda henne?
- Nej. Men hon uttryckte att hon var rädd för honom och att hon kände sig övervakad och att
han smög omkring i buskarna. Lena berättade för A*ders Li*dström att Stefan installerat ett
kodlås hos Lena och att Stefan vet om koden
.
Citera
2020-03-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte kommit så långt i FUP ännu, läst lite här och där för att få en övergripande bild.
Och kanske finns det inte något svar här i FUP om det, men min fråga är ändå; hade Lena tillgång till hans lösenord?

Jag vet att de delade platsdata ibland, men det är skillnad på det och att ha inloggningsuppgifter till mail, mobil, geocaching- siten, google- konton och andra sociala media.

Som misstänkt är det inte upp till dig att ifrågasätta vad utredare och åklagare har att göra med. Det är en sak om man frågar varför en gång för att förstå vad som händer, men att upprepade gånger sucka, undvika att svar på frågor, visa irritation och vara arrogant visar på att du vare sig förstår att det inte är du som håller i taktpinnen eller att förstå allvaret i situationen.

Som misstänkt har du din advokat med som stöd och ska vara dig behjälplig. Varför inte vända sig till honom om du undrar? Naturligtvis kan man bli osäker på varför utredare/åklagare ställer frågor som man själv inte förstår vad det har med saken att göra. Men genom sin genomgående arroganta attityd kastar SD nu enbart en stor skugga över sig själv.

En människa har blivit berövad sitt liv. Ödmjukhet för att visa respekt för allvaret av situationen är det minsta man kan begära. Både för sin egen skull men även för alla andras.

Fy fasiken så taktlöst att sitta och skratta när barn och föräldrar har förlorat en mamma och dotter.

Jag tycker som du, kunde upprepa allt du skriver.
Bara funderade litet på hur hans offentliga inställning är, hur han argumenterar.

De, LW och SD, hade mestadels tillgång till varandras lösenord. Det står tydligt i sms som visats
i protokoll, har tyvärr inte källa. Båda tycktes angelägna om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in