2020-03-12, 08:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vid förhör med SD (tror det var i tisdags) kommenterades i någon av tidningarna att SD sa att LW använt hans tvättmaskin (vilket jag inte sett något om att han sagt i FUP).

Vid vallningen häromdagen när SD var hemma för första gången på flera månader... kan han ha uppmärksammat att tvättmaskinen inte stod som den brukar göra?
Kanske han misstänker att utredarna plockat isär densamma och kommit på att det kan ha funnits hårtussar från LW i den? För att förekomma ev frågor...

Ps Inför förhöret idag hoppas jag att målsägarbiträdet får ställa fler frågor till SD. Hon verkade kunna ställa på SD ganska ordentligt
. Ds

Vilket förhör idag?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-12 kl. 08:20.
Citera
2020-03-12, 08:27
Medlem
Aktbilaga 145, sid 303

Hur kan Stefan, dagen efter att Lena försvunnit, veta att det inte kommer att lösa sig?

Under eftermiddagen den 15/5-18 cirka kl 15 :30 gick jag ut från polisstationen och över parkeringen. När jag kommer i höjd med cykelställen möter jag en man som säger "Hej Linda", först då ser jag att mannen är Stefan Davidsson, jag är bekant med honom genom ridsporten. Jag stannar till och hälsar, varpå Stefan frågar mig hur det är med mig och i och med det frågar jag honom samma fråga. Stefan svarar då att det inte är bra alls och undrar om jag inte hört om den försvunna kvinnan? Jag svarar honom att det hade jag ingen vetskap om, Stefan fortsätter att berätta att det är hans granne och det är så hemskt och kvinnan definitivt inte försvunnit frivilligt utan det har hänt något. Han säger att kvinnan aldrig skulle försvinna frivilligt, och att hon ärju dessutom pastor. Jag frågar då om hur kvinnan mådde psykiskt om det kunde vara så att hon kanske mådde dåligt, Stefan svarar mig då "nej nej, hon var starkare än någonsin nu". Min kollega ropar på mig och säger att vi måste åka, Stefan säger då "jaja både du och jag har bråttom så hej då". Jag säger då till honom att hoppas det löser sig och att kvinnan kommer hem igen, då säger Stefan till mig "nej det kommer inte lösa sig", jag säger då till honom "jodå det kan det visst göra", varpå han svarare något i stil med" nej jag tror inte det faktiskt". Jag upplever det som att Stefan aktivt ville tala om detta då han själv styrde in samtalet om den försvunna kvinnan. Jag får uppfattningen av att Stefan är stressad och orolig, men inte att han är ledsen över kvinnans försvinnande.

Citera
2020-03-12, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vilket förhör idag?
Hade för mig att det fortsätter idag... kan ha missuppfattat.

Är så inte fallet kan jag ägna min tid åt att läsa tidigare inlägg i tråden
Citera
2020-03-12, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tja, det har ju sagts om åklagarens teori att den är så komplex och svårbegriplig att den handfull personer som förstår den aldrig får sitta i samma flygplan, så kanske är det ungefär så där hon resonerar. Detta skall alltså ställas mot SD:s egen berättelse, som är enkel och fullt logisk.

Är nog fullt logisk för deltagare på rättshaveriskolan. För dels vilken av hans tre fyra berättelser är enkel och logisk? Du måste nog om du ska säga sånt om den sk vanliga medelklass pappan konkretisera vilken av hans versioner som avses.
Är det jag minns inte versionen du avser så är den enkel och logisk, dvs jag är skyldig.
Citera
2020-03-12, 08:28
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tja, det har ju sagts om åklagarens teori att den är så komplex och svårbegriplig att den handfull personer som förstår den aldrig får sitta i samma flygplan, så kanske är det ungefär så där hon resonerar. Detta skall alltså ställas mot SD:s egen berättelse, som är enkel och fullt logisk.
Vem/vilka påstår det?

På vilket sätt anser du SDs berättelse är fullt logisk? Att ringa 112 för att tre personer, som inte agerar hotfullt på något sätt, råkar bara befinna sig 100-tals meter från SD, anser inte jag är logiskt.
Citera
2020-03-12, 08:29
Medlem
[Stefan H.,IOU]: Länk ifrån NA Glömske 45-åringen har plötsligt fått nya klara minnesbilder
Han berättar att han var ute och cyklade för att justera växlarna vid tidpunkten för mordet. Han förklarar i förhöret att han inte tidigare berättade om cykelturerna av samma anledning som han inte berättade i detalj vad han åt för smörgås eller att han drack mjölk.
Livsstilskriminella Stefan Davidsson vet precis varför han inte är rak i ryggen, har tattis på armen och är en man kort :]
Citera
2020-03-12, 08:32
Medlem
Citat:
Aktbilaga 150, s 263.

Förhör med JG.

Jerry och Lena har inte haft en sexuell kontakt. Jerry har inte varit intresserad av Lena. Han
vet inte om Lena varit intresserad av honom. Lena har närmat sig honom flera gånger och
kunde pussa honom, smeka honom på handen och krama honom för länge
.

Hans reservation emot LW kan ju bero på hans obesvarade känslor för SD? Latent homokärlek är tuff för amerikanska män med sk falsk kristen etik.
Hans agerande med radera de och följande av hoten mot HD är ju ömsint kärleksförklaringar till SD, om man vill vara brutal och lite elak.

Offtopic, du är det bästa preventivmedlet emot aktivt troende kristen. Maken till fördömande kristenhet har sällan skådas.
Citera
2020-03-12, 08:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Håller med. Först trodde jag att mordet skedde i affekt pga ett direkt hot från LW att avslöja allt för HD och hela Geo-sverige, typ. Men nu lutar jag mer åt att dina tankar stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt! Tror detta är mer långsiktigt planerat och komplext än vi fattat innan. Jag har varit på det spåret förr många gånger. USA-resan som de köpt/bokat i nov-december har de dessutom inte pratat så högt om heller, som det verkar? Många tycks bli förvånade över resan.

Kanske har det varit en flytande plan fram tills i slutet. Alla steg skulle göras först. Alla typer av alibin, som skilsmässa och pojkvän för HD skulle fixas. Det skulle kanske se ut som om det inte fanns någon anledning för SD att hoppas på ett fortsatt äktenskap.

Sen skulle det givetvis vara största "effekt" när det väl skedde. LW´s lilla grabb, som SD pratat om att döda - dessutom i blodiga termer - hade kalas den 12:e, dagen efter den eventuella första tilltänkta attacken på LW. Istället blev det dagen innan hans födelsedag.

Detta är som en skräckfilm.

#TeamÅsaHiding

Man vet aldrig. Inget förvånar mig längre. På många sätt är det nästan lika många frågetecken som innan FUP landade. Men jag anar att det finns en sorts tyst överenskommelse. Det har diskuterats många gånger, som ett låtsasscenario. Detta är mellan SD och HD. JG är inte inblandad, han är bara en stor korkad skitstövel. Han har varit ett redskap. Liksom hennes smådumma, blinda och döva föräldrar.
Citera
2020-03-12, 08:50
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
27 minuter in i rättegången har NAs 2 reportrar tillsammans lyckats få ihop 7 st inlägg...medan AB har 4-5 ggr så många. Riktigt kass rapportering

Och de är 2. ABs reporter är ensam, och mycket rappare än de två sömniga NA-reportrarna. Snyggt AB!
Citera
2020-03-12, 08:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men det finns ju chattar där SD och LW diskuterar hennes läckande.
Dessutom hånar LW HD för att de har sex överallt i deras hus när HD är på jobbet. Ett gott råd, läs FUP innan du tänker själv.
Sen konstaterade ju NFC att det först påvisades blod som inte kunde identifieras och att efter en ny analys påvisades åtminstone DNA på den topsen från tvättmaskinen. Jag trodde det var slutdiskuterat om detta.

Nej.
Då du läste inte mitt förra svar till dej.
DNA i blod.

Det är därför som åklagaren i rättsalen fråga om BLOD på tvättmanskinen, inte dna på tvättmaskinen.

Mitt förra inlägg till dej:

” Jaja

Men den du hänvisar till är den 1: a undersökningen som gjordes i en (Delredovisning 2)
Sidan 24
Datum: 2018-10-05
Ert datum: 2018-05-16
5702/23383-18/S099
Två tops. Vä frontsida på tvättmaskin i källare
För en av topsen erhölls indikation på blodförekomst, men vid utförd DNA-analys kunde DNA som kan jämföras mot person inte påvisas. För den andra topsen kunde blod inte påvisas.

Den JAG hänvisade till var en FÖRNYAD analys (sid 110) i Slutredovisningen.

Sidan 110
Datum: 2019-06-19
Ert datum: 2018-05-16
5702/23383-18/S099
Två tops. Vä frontslda på tvättmaskin i källare
Vid en förnyad analys av den tops som gav indikation på blodförekomst (se delredovisning 2 daterad 2018-10-05) påvisades DNA, Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t kommer från Lena Wesström (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.”
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-12 kl. 09:31.
Citera
2020-03-12, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
En tanke angående J och S "eventuella" hemliga förhållande (om de hade ett):

Det kanske var intima konversationer och bilder/filmer dem emellan, på mobilen, vilka han inte ville visa upp och därför raderade.

Å då är frågan vem Mandy helt plötsligt löst.
Nästa fråga är vem av dom var Mandy.
Bara ren spekulation å inte så allvarligt genomtänkt utan en snabb tanke när jag läste dina rader. 😇
Citera
2020-03-12, 08:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Aktbilaga 150, s 263.

Förhör med JG.

Jerry och Lena har inte haft en sexuell kontakt. Jerry har inte varit intresserad av Lena. Han
vet inte om Lena varit intresserad av honom. Lena har närmat sig honom flera gånger och
kunde pussa honom, smeka honom på handen och krama honom för länge
.

Bra jobbat, tack för sanningen.
Det är många som gör det motsatta.

Att gifta män som LW raggade på hamnat i slasken är anmärkningsvärt och någonting för försvaret att ta fasta på.

Varför har dom med en aktiv handling tagits bort från FUP om Åkl påstår hon sökt brett?

LW,s sexuella gränslöshet innebar att hon inte bara raggade på dom hon kände attraktion till utan till alla hon kunde få.

LW brann av ett behov av att ständigt testa och bekräfta sin attraktionskraft. Motorn till hennes gränslöshet var hennes djupa trauma att inte bli avvisad som hon vittnat om i tidiga år.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-12 kl. 09:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in