Aktbilaga 164, s 1091.
Ur inspelade samtal:
2017_06_17
Når röstbrevlåda, "hej du har kommit till Stefan Davidsson på Tyrens, lämna namn och
nummer och ärende så ringer jag upp"
2017_06_17
Lena: "Hallå? Hallå? Hallå? Hallå? Hallå? STEFAN? STEFAN?"
Aktbilaga 164, s 1107-1108.
Email från LW:
Datum: 2017-05-22 01:02
Till: "Davidsson, Stefan"
... Berätta om hur det kan vara när du "går emot henne ofta". Vad kan det handla om? Hur säger
du? Hur reagerar hon? Hur blir det? Är det nåt du faktiskt gjort som gått emot henne, eller är
det diskussion och hon får-höra du tycker/önskar/säger annorlunda, men sen blir det ändå som
hon vill till slut? För du har varit otrogen och kan aldrig mera kräva nåt på det området? Jag
vet ju inte. Märker ju bara när du släpper nästan allt som är vi - det offentliga totalt, men
numera även det mesta oss emellan, i eftermiddags exacct allt, inklusive mitt fysiska liv. Har
bett dig ge exempel för att jag ska kunna tro nåt annat. Att bara säga att du inte gör så inger
INTE för troende så länge det bara syns motsatsen. Så berätta om du vill jag ska tro nåt annat.
Vore mycket fint att få höra.
Klart ni två kan prata, ni har ju samma mål: Hålla ihop ert äktenskap. Och då offras jag och
vår vänskap, du har backat från mer och mer vartefter hon kvicknat till. Det är ett år sen nu
som ni fylleknullade och du "berättade" om det på det vidrigaste sätt - och sedan anklagade
mig för att ha reagerat dåligt. Kärleken vi hade, den kastar du bort med hänvisning till att "jag
förstört den". Det har jag inte. Jag har reagerat på att du släpper allt hon begär och på hur du
backar, hur du behandlar mig - inte bara officiellt. Jag står kvar och älskar dig, det är du som lämnar och går när hon piggnade till och nu ställer krav. Och det är klatt du och jag har svårt att prata, vi har ju aldrig nån vettig chans. Hur kan du ens jämföra? Ni har ju alla möjligheter att prata i timmat· och åter timmar, behandla ALLT, om och om igen. I den akutaste krisen hade hon dig vatje dag, vatje natt, till frågor, att skälla på, att diskutera med, bli hållen om, få närhet hos., ha sex med
efter mindre än en vecka - och vad det kom an på dig hade hon fått det samma dag. Jag blev
avstängd, fick extremt begränsad chatt och några korta möten. Hon fick alla nya löften, allas
medlidande, alla krav tillgodosedda - äntligen.
...Vi behöver tid! God tid. Med god ingång. Du MÅSTE förstå att du krossat mig, att det får konsekvenser, att du måste ha tålamod.
...Kommer fortsätta tro tills inget mer finns att tro på. Du måste hjälpa mig se sånt som ger tro. För det är snart slut. Kapitalet är HÅRT åtgånget. Ligger back så det skriker om det. Krediten också övertrasserad. Nu är vi på nåd. Äventyra det inte som du gjorde idag. Fyll de faktiskt rätt fina
orden med sarming. Ingen av oss vill ha motsatsen.
...Det HAR blivit svårt. För båda, fast på totalt olika sätt. Nära till tjorv. Vi har båda gjort
vat·andra illa. Men du MÅSTE inte sälja mig. Ta dig nu samman och hjälp till här. Vi lagar.
Hemma har du en fru tills döden skiljer er åt. Hon går ingenstans, du behöver inte låtsas mera,
det är bara löjligt. "Mysdag i naturen med Stefan." "Han har gjort sitt val." "Jag följer mitt
hjärta, det brukar bli bra då." Det är mig du ska visa nu att du inte utnyttjat min kärlek och
goda vilja i sex år. Att jag var nåt annat än ersättning för nån som var tråkig. Att det som
blivit dåligt nu är resultat av en extremt svår situation, ingens dåliga vilja. Nu styr vi upp. Det
är inte längre nybriserat, det har redan rättat till sig med er yta det gjorde det på ett par dagar.
Insidan putsar ni på för fullt nu. Nu återstår att du visat· att jag inte var reserv. Att du står upp
för vår vänskap och din vilja till relation. Bötja med att sluta vara direkt elak med ord i vår
chatt. Fortsätt sedan med att ge fina, vanna ord som visar vilja även framåt. Fyll dem med
sarming. Visa omsorg och god vilja.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-09 kl. 01:54.