2019-10-08, 12:31
Medlem
flixa81s avatar
Hört på byn: HD tror att SD är oskyldig. Sedan om hon verkligen tror det innerst inne har jag ingen aning om men hon säger till andra att han är oskyldig.
Citera
2019-10-08, 12:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det handlar om hans våldsbenägenhet.
En man kröker inte ett hårstrå på en kvinna, en riktig man alltså.
SD har alltså bevisligen lätt att använda våld mot LW.
Så nej, en man är han inte.
Vad jag vill hör inte hit, han är för närvarande huvudmisstänkt för mord på en trebarns mor.
Försök att ta in det istället för att tjafsa.

Här ljuger du och försvarar SD, eller vill du mena att LW tillfogade sina skador själv? Att hon böjde sönder sina örhängen själv?
Det är inte ord mot ord att SD använde våld mot LW. det är klart bevisat till 100%

När ilskna kaninen läser FUP så blir det nog till att tvingas omvärdera sitt dåliga omdöme och kanske även samla mod och styrka nog att be en del om ursäkt.

Ska bli intressant att se hur vännerna kring SD reagerar när stora delar av kortleken läggs på bordet.

För en del i kretsen blir det nog att titta sig i spegeln och se en lättmanipulerad stackare titta tillbaka.
Citera
2019-10-08, 12:44
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Hört på byn: HD tror att SD är oskyldig. Sedan om hon verkligen tror det innerst inne har jag ingen aning om men hon säger till andra att han är oskyldig.
Skulle du fråga Göran Lindberg så är väl han också oskyldig..
Hanna får leta upp någon ny att leka hus med.. SD (kapten klänning) är helt enkelt döfött.
Citera
2019-10-08, 12:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Mina läppar är förseglade. Du får liksom dom som känner mig lärt sig göra tro mig på mitt ord.
Vem har sagt något om förhållanden ?

Jaha?
Så då ska det räcka med att du sammanfattar vad du har hört/läst från "någon".
Inga detaljer, inte ens i stora drag, inte hur, ingenting... får vi veta.

Det ska bara godtas.
För att du är så ärlig?

Och.
En stor fråga är varför denna "din källa" (???) inte själv skriver ut det i tråden?
Utan lämnar det till dig???
För har du fått det via pm, då har skribenten mint 50 inlägg och en viss tid i tråden.

Eller har du kontakter irl?
Citera
2019-10-08, 12:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vi har ingen aning om vad åklagaren baserar sina misstankar på.
Även om du har fastnat på betydelsen av dessa anmälningar så finns det inget som säger att de verkligen hör till åklagarens främsta bevisning.
Det är mycket vi inte vet.
Flera här i tråden verkar i alla fall grunda sina misstankar mot SD på just anmälningarna, och det är väl en god gissning att det var det här som polis och åklagare också reagerade på först, dvs. att det var här misstankarna började. Sedan mot bakgrund av de här anmälningarna kan det säkert lätt ha blivit så att t.ex. resan till USA uppfattades som ett försök att fly utomlands, de blodiga/smutsiga kläderna troddes vara besudlade med blod/DNA från LW, det ohörda vittnet troddes ha sett SD utanför bostaden osv. osv.

Men exakt vad som hör till åklagarens bevisning just nu har vi naturligtvis ingen aning om. Det är inte omöjligt att all den här tidigare bevisningen nuförtiden anses ha lågt bevisvärde, och kanske t.o.m. har ersatts helt av ny bevisning.
Senast redigerad av Draifos 2019-10-08 kl. 13:18.
Citera
2019-10-08, 12:58
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Det handlar om hans våldsbenägenhet.
En man kröker inte ett hårstrå på en kvinna, en riktig man alltså.
SD har alltså bevisligen lätt att använda våld mot LW.
Så nej, en man är han inte.
Vad jag vill hör inte hit, han är för närvarande huvudmisstänkt för mord på en trebarns mor.
Försök att ta in det istället för att tjafsa.

Här ljuger du och försvarar SD, eller vill du mena att LW tillfogade sina skador själv? Att hon böjde sönder sina örhängen själv?
Det är inte ord mot ord att SD använde våld mot LW. det är klart bevisat till 100%

Jag har inte sagt något om att han inte är på sannorlika skäl misstänt för mordet.
Ljuger eller försvarar jag SD om jag frågar om det är bevisat att örhängerna böjdes i bilen?
hur har dem bevisat det till 100% att dem böjdes då?
Citera
2019-10-08, 13:08
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jäkla trams. ”Tro på ditt ord”. Det är typiskt dej att avkräva andra skribenter källor men inte själv leva som du lär. Precis som Philomena skrev: ”...sparka på en mördad med insinuationer utan källor parallellt med att du avkrävt alla andra detta.”

Använd initialer eller maska.
Annars ser jag med flera detta som bara en i raddan av dina lögner. Din trovärdighet är redan låg i mångas ögon. Så- källa tack.
Vad ger dig som av egna hämndbegär gömmer dig bakom LWs olycka rätt att ifrågasätta min heder?
Citera
2019-10-08, 13:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad ger dig som av egna hämndbegär gömmer dig bakom LWs olycka rätt att ifrågasätta min heder?

En person som ofta avkräver andra bevis/underlag, men som själv genomgående undviker att lämna källor på sina påståenden, trots påstötning från flera håll, tillskriver jag inte större trovärdighet. Om du ser det som att jag ifrågasätter din heder, typ ja då beter du dig i mina ögon med ditt undvikande sätt...bedrägligt
Citera
2019-10-08, 13:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Att du verkar ha blivit nobbad av SD kan man läsa mellan raderna. Det förklarar en del av ditt beteende
Du svarade inte på frågan Har du någonsin sett honom använda våld mot LW?

om allt var bevisat då borde det ha varit en fällande dom på misshandeln?
är det bevisat att tex örhängerna böjdes då och inte vid något annat tillfälle eller är det LWs ord i anmälan? om hon hade örhängerna på sig den dagen borde man kunna se i GC loggar?
jag har inte kollat men det finns säkert någon som orkar kolla upp det

Kära ilskna kanin - nu är det ju trots allt så att din kompis SD sitter häktad på sannolika skäl (på en 2:a omhäktning där misstankarna dessutom även stärkts) för något l å n g t värre våld än det i bilen, (vilket du frenetiskt verkar fjärma dig från) - att mycket brutalt ha dödat LW. Enligt NA.se som citerat åklagaren: ” Utsattes för kraftigt och dödligt våld mot kroppen”.”
https://www.na.se/artikel/polisen-bekraftar-mordmisstankt-man-samma-som-tidigare-satt-anhallen-och-har-anmalts-for-misshandel

Försök att fokusera på det våldet istället, för det är det rättegången kommer att handla om. Det våldet var dessutom så grovt att hon avled, så det känns ju långt viktigare än händelsen i bilen. Just det dödliga våldet finns det kanske bara mördaren som kan intyga, där det mesta nu pekar mot den nu på sannolika skäl misstänkte Stefan Davidsson.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-10-08 kl. 14:20.
Citera
2019-10-08, 13:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har bekräftats flera gånger i tråden.

Jag tror att hon hade gamla vänninor
kvar från tiden när hon och UW var
gifta. Då sågs hon inte som ett hot
av andra kvinnor.

Men singelkvinnor, som dessutom är
flirtiga, vilket jag tror att LW var, ses
som ett hot av andra kvinnor.

Ännu mer så om det kommer ut att hon
har haft ett förhållande med en gift man.
Citera
2019-10-08, 13:32
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, precis.
LWs vänner som skriver i tråden målar
inte alls upp någon idealiserad bild av henne
utan beskriver henne som en vanlig människa
med både positiva och negativa sidor.
Men en del skribenter tror inte på vännerna
heller utan tror att de vet bättre själva
trots att de aldrig träffat henne.

Väldigt konstigt. Kan de inte känna empati
med henne om de inte tror att hon var perfekt?
Vissa (manliga) i tråden verkar nästan helgonförklara LW!
Citera
2019-10-08, 13:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Vissa (manliga) i tråden verkar nästan helgonförklara LW!

Ja. Och även ”kvinnliga” tror jag.

Men inte de som kände henne IRL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in