2020-03-11, 21:47
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Om jag drabbas av Corona och klarar förloppet kommer jag bistå myndigheter, sjukvård och kvarteret där jag bor. Jag gör det isåfall frivillig och vill inte ha betalt.

Resonera likadant ni andra! Det kommer bli totalt kaos, vi måste göra allt vi kan för att hjälpa varandra när staten faller kort och lämnar oss åt Corona.

Vet inte om du var det som skrev om att du var vd så jag inte blandar ihop dig med en annan. I vilket fall glädjer det mig att få läsa det du skrev.
Citera
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför räknar man så konstigt? Det där är inte ens 30%. Av alla som har dött så är 100% döda..
Det betyder att 70% av de svårt sjuka som var inlagda INTE dog men tyvärr ca 30% av samma grupp, dvs svårt sjuka, intensivårdade dog, varav de flesta var över 80 år och multisjuka,

Citat:

• 10-19år: 0,2%
• 20-29år: 0,2%
• 30-39år: 0,2%
• 40-49år: 0,4%
• 50-59år: 1,3%
• 60-69år: 3,6%
• 70-79år: 8,0%
• 80- år: 14,8%
Senast redigerad av hejsan07 2020-03-11 kl. 21:51.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Anders Tegnell påstod i en intervju att SMH var tätt koordinerade med övriga nordiska länder och eniga i vilka åtgärder som skulle göras och när i förloppet de ska göras.

Vad skiljer oss från Danmark och Norge? Kommer det bli dags för oss också att stänga skolor om några dagar?
Personligen tror jag att ett beslut att stänga skolorna i åtminstone två veckor kommer att komma under veckan
Citera
2020-03-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Ge mig en källa som säger.säger att det blir värre andra gången man får ft.

Själv har jag också läst att det blir värre 2 gången, men hittar inte vart jag läste det.

Det mest oroväckande är att blir man inte immun, så lär viruset aldrig försvinna.
.

Det finns hopp om att viruset muterar. Det kan bli värre eller mycket bättre. Det brukar ju ändå bli så att en drabbad art som människan kan utveckla motstånd. Om inte denna försvarsmekanism hade funnits, ja då hade mänskligheten varit utdöd. Se Digerdöden, till slut blev man immun. Den farsoten kom också österifrån har jag läst någonstans.
Citera
Medlem
Blingons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
500 smittade enligt coronakartan.se, 1000 innan måndag?

Ja, absolut. Senast fredag/lördag. (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Om de inte slutat testa folk innan dess, så vi får lägre siffror av den anledningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
OM vi har sämre immunförsvar än andra beror det iaf inte på att vi lever ”isolerat”.

Om folket från norra Italien är ättlingar så kommer svenskar rimligen ha minst lika tufft som dem.
Citera
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Eller också lägger alla av med att lyssna på propaganda och använder sitt eget huvud.
Lyssna på alla källor och gör en egen bedömning.

Döda måste rapporteras för att det inte undgår någon att det händer. Den gruppen som kan dö är dem som sörjs minst. Det vill säga gamla som redan levt sitt liv. Går man ut med den informationen håller sig folk lugna längre.

Problemet är att de läckage på information som läckt ut från Kina, Italien och Iran, som fortlöpande tas bort från nätet, visar EN HELT ANNAN BILD.
Det är inga döda gamlingar på de bilderna.

Så sluta låtsas som det regnar och var rädda om er själva och era barn. Oavsett vilken ålder ni är i.
Ni blir inte friska igen för att regeringen ber om ursäkt sedan.
All information ska undersökas för bakomliggande motiv och agendor. Sedan får man sortera själv.
Tänk igen.
Men hallå, med din logik skulle alla i hela Kina vara döda.
Citera
2020-03-11, 21:49
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Varför behöver man söka sjukvård om man får milda symptom?

Jo om 100 smittas med milda symptom. Typ 39 graders feber, ont i hela kroppen, hosta som en jobbig förkylning. Så kommer 5 av de behöva respirator för att andas, typ om 2 veckor. Det är redan 500 cirka smittade som vi vet genom test.
Då kommer alltså om beräkningarna stämmer, och man ska ta höjd där snarare än underskatta = 25 människor behöva respirator.

Och om det nu är så att du smittar andra, som sen smittar andra kan vi ha över 100 till som behöver respirator då kommer vi behöva göra som Italien, bara ge hjälp (respirator) till de som är under 50 tex.

Förstår du då?
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Idioti att avvakta med att stänga skolor!

Sverige ligger hela tiden ett steg efter andra länder. Danskarna har fattat beslut om att stänga skolor...
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men frågan är givetvis vad som sker framåt sommaren?
Knappast någon enda har blivit smittad på södra halvklotet, där man haft sommar på sista tiden!
Dessutom verkar det som smittan i epicentrum i Wuhan kraftigt minskat, troligtvis beroende på vår-väder med främst högre natt-temperaturer.
r
'

Kinas siffror är bullshit.

Södra halvklotet har inga testkit. Do the math.
Eller jag får rätta mig själv där.. i förra veckan var det några länder som fick i Sydamerika och Afrika.
Senast redigerad av Grollaren 2020-03-11 kl. 21:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
-Var fjärde dag dubblas antal smittade.
-Smittar i luften.
-Smittar från helt symptomfria människor.
-Vaccin tillgängligt tidigast om ett år.
Följder:
-Samhällsfunktioner kommer helt eller delvis att kollapsa.

Digerdöden var en bakterie
Citera
2020-03-11, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Är någon av er rädd på riktigt eller tycker ni mest det är roligt att hetsa upp stämningen? Seriös fråga, jag säger inte att det är dumt att vara rädd. Bara nyfiken på stämningen i landet.
Människan älskar dramatik och spänning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in