Citat:
Ursprungligen postat av
Orkanuz
Om jag drabbas av Corona och klarar förloppet kommer jag bistå myndigheter, sjukvård och kvarteret där jag bor. Jag gör det isåfall frivillig och vill inte ha betalt.
Resonera likadant ni andra! Det kommer bli totalt kaos, vi måste göra allt vi kan för att hjälpa varandra när staten faller kort och lämnar oss åt Corona.
Hashtags till regeringen ping så de läser å får arsel ur vagnen :
#attack #rosenbad #bomb #allahu akbar #nation #struts
Fint.
Men inse att INGEN kan utföra något om vi tillsammans inte ges instrument vilka skyddar :
Stånd på allmän plats där stora förpackningar handsprit distribueras snabbt med swish (minst 600ml minst 85% ethanol)
Samma stånd behöver uppdateras med P3 klassad helmask, filter, förfilter. Summan ligger runt 1700-2000:-. Har kan staten gå in samarbeta/upphandla/utöka/snabba upp produktion med världskända Sundström och sänka priset till något alla har råd med. Finns barnstorlekar.
Med all respekt för Sundström borde de här prioritera det egna landet.
Och nej endast tvål är inte lösningen, förutom att den löser fett och med hjälp av vatten avlägsnar störe mängd smuts vilken höljer större mängder partiklar. Detta inför en descinficering. Klinisk beprövad och använd i hundratals år.