2020-03-11, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
I Sverige tilbys ikke noen behandling i det hele tatt, i tidlig stadium.
Det er trist. Jeg regner med at det heller ikke tilbys i Norge.
Hvorfor er det slik?
Citera
2020-03-11, 20:08
Medlem
gatyftfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
Ta det med ledningen att hon riskerar flera medarbetares hälsa med sitt beteende. Se till att hon får sparken.

Fixat! Hon har blivit ombedd att stanna hemma mellan resorna (om hon genomför dom) och att hon ska hålla sig hemma minst tre veckor efter sista resan, med möjlighet att jobba hemma.
Lyckligtvis fick vi även nya direktiv på min arbetsplats idag om hur vi ska minska smittspridning, har man lindriga/milda symptom som hängig, snuvig, vagt ont i halsen, lite hostig ombeds man stanna hemma tills det gått över oavsett om man besökt ett högriskområde/varit utomlands eller inte, kommer man till arbetet och uppvisar symptom ska man skickas hem direkt, alla tjänsteresor utanför kommunen ställs in, alla konferenser, möten med fler än 20 deltagare och utbildningar ställs in fram till sista maj. Det har snackats om att ställa in större evenemang redan förra veckan. Och vi har idag påbörjat en krishanteringsplan i alla verksamheter, där även dom längst ner på golvet är delaktiga, hur respektive verksamhet hade klarat/hanterat olika scenarion. Vet inte hur det ser ut på era arbetsplatser men känns för tillfället som ett bra agerande av min arbetsgivare.
Citera
2020-03-11, 20:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Har vi en lång landgräns med en massa vägar med Iran? Nej! Däremot sitter vi hop med det nu havererade Norge som riskerar att smitta ner skogslänen. Håll norrmännen på rätt sida gränsen!

Du är för mesig, oljan har gjort norrmännen slöa, det ser vi resultatet av nu, de är förlorade.

Finland har inga vidare problem, ännu iaf.
Har Norge havererat mer än Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Kineserna vill ej stiga av läste jag.

Skulle inte jag heller, dem har ju varit där i 90 dagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Folk blir ju friska också. Då minskar spridandet.

Precis. Om friska har viss immunitet i alla fall en tid så kommer det underlätta också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Folk blir ju friska också. Då minskar spridandet.

Det är inte säkert. Det finns fortfarande ingen fakta om man blir immun om man haft sjukdomen.
Citera
2020-03-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Dödligheten under 1% enligt en man på svt.
Det betyder att han är dum i huvudet och inte borde få tala till folket.
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Du kan ju prova med att slå en signal yill sjukhuset.. De kan behöva hjälp med diverse saker som sophantering rengöring och liknande framöver då folk blir sjuka, Kanske vakthållning, skjutsa patienter och liknande.

Läget lär bli mycket värre än det vi ser nu så det lär visa sig var man kan göra nytta
Jajemen, precis sånt jag tänker att vi som inte har medicinsk utbildning kan göra. Hoppas att fler i tråden som redan har haft sin panik och nu är mentalt förberedda kan överväga samma sak. Det är dags och det kommer sannolikt att gå fort framöver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Kineserna ville ej stiga av läste jag.
Tack för uppgiften. Det var bra. Hoppas att lotsen slipper gå ombord.
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Jag önskar verkligen detta var ett troll. Men tyvärr är hon så jävla envis.

Vi båda jobbar inom vården förresten och såklart bor vi tillsammans. Har hon Corona så har jag tyvärr också det.

Endast hon som har rättighet enligt sjukhuset att testa sig då hon har rejäl hosta och haft det i snart 6 veckor.

Låter som hon har åkt på en lunginflammation. Ont i bröstet? Behöver ju inte vara just covid-19 dock. Tror inte vi har haft allmän spridning i landet så pass länge.
Citera
2020-03-11, 20:11
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Jag tror det är för tidigt att tro på sådana siffror. Under H1N1-utbrottet 2009 överskattade många länder antalet som skulle smittas och dö. Storbritannien trodde då i värsta fall att 750 000 stycken britter skulle dö utav svininfluensan, men det var kraftigt överdrivet.

https://www.youtube.com/watch?v=-CGuduXqDOs&t=76s

Orsaken till varför färre än förväntat dog av H1N1 var iofs att väldigt få äldre ens smittades pga naturlig immunitet. Man fick också snabbt fram vaccin som skyddade riskgrupper. Det här är nåt helt annat!
Citera
2020-03-11, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Dödligheten under 1% enligt en man på svt.

Snarare 50% i Italien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in