2020-03-11, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det var en märklig kommentar. Men en typisk ”Stefanare”. Han läcker ofta.
Hon ”har kanske inte tillgång till” vore möjligt en mer passande spekulation.
AMen här konstaterar han ju ett faktum, hur han tänkte DÅ.

Jag ser det också det som att han försäger sig.

Eftersom NA och AB endast refererar på plats är det intressant att veta om åklagaren borrar i ett sådant svar. Jag skulle frågat hur han vet att LW inte hade tillgång till telefonen...
Citera
2020-03-11, 09:36
Medlem
SD påstår att polisen, som mötte upp honom i skogen, ljuger. Han har inte sagt att han bor i Vivalla, han har inte ljugit om sitt namn osv osv. "Det är befängt".

– Jag informerar polisen om att det är jag som har ringt.

– Sa du ditt namn eller ditt rätta namn?

– Jag minns inte när de frågade om namn. Jag har sett i förhör att jag både ljugit om personnummer, vilket är en befängd anklagelse.

– Men har du sagt ditt namn?

– Jag är inte säker på att de frågade om det. Men om de har gjort det har jag inte ljugit . Det är så absurt.

– Så du har inte ljugit?

– Nej. Och jag säger inte att jag varit på krogen vilket de påstår.
Citera
2020-03-11, 09:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, men åklagaren hänvisade inte till de förhör där han gett helt andra uppgifter om blodet på tvättmaskinen så vad TR får bedöma är ju den utsaga de hört.

Om inte åklagaren påpekar att MGM sagt något helt annat i förhöret så blir det ju djävligt svårt för TR att värdera den utsaga de får, åklagarna får jobba lite mer aktivt om de anser att MGM svävar ut bortom vad han sagt i förhör.
Varför kritiserar du åklagaren nu innan hon är klar med förhören?
Om jag har fattat det rätt så ska han förhöras under tre dagar.
Hon är inte klar med förhören.

Om jag var hon skulle jag låta honom snurra in sig olika orimliga förklaringar.
Sista dagen skulle jag konfrontera honom med allt han har sagt som är motsägelsefullt.
Eller också förhöra honom igen efter att andra vittnen har sagt sitt.
Citera
2020-03-11, 09:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan bara prata för vad jag själv tror; och det är att L*ena inte tyckte att det kändes roligt eller bra. Dottern tog väl mycket illa vid sig.

Jag tror att det inte finns någon som tycker att hon gjorde bra?

Det är naturligtvis ett övertramp och även om E visste att hon skulle ringa först, så är det ju även hennes hem. Det blir gråzoner i hur saker ska hanteras, för LW har ju på sitt sätt rätt till ett privatliv hon också (dock inte i dotterns säng kan man tycka).

Nu minns jag det som att L*enas säng stod i vardagsrummet? Detta för att alla barn skulle ha ett eget rum.

Det hade kanske inte funnits några tillfällen för ett privatliv för L*ena om hon skulle legat med mannen i vardagsrummet.

Nu tror jag att L*enas sätt att hantera situationen var mycket olik hu hon brukade vara, nästintill något slags missbruk då de vanliga normerna och hennes vanliga moralkompass verkar ha satts ur spel. Hon klarar inte längre av sitt liv, det känner hon ju själv.
Dessutom med SD som smyger omkring i hennes trädgård och fotar henne under olika aktiviteter.
Citera
2020-03-11, 09:38
Medlem
Va fan?!?! Tror han att såna kommentarer hjälper?

– Polisen förklarar att en snorunge som jag inte ska vara i skogen, säger 45-åringen.
– Säger de så till dig?
– Nej men de säger att jag inte ska vara på en cykelbana mitt i natten där det ska finnas skumma figurer.
Citera
2020-03-11, 09:39
Medlem
T34Panzers avatar
VILKA VI??
Lena skulle ju inte med ut....

” – Varför gick du ut via källaren?
– Där går jag i princip alltid ut om jag ska ha kängor och sådana saker. Vi skulle ut i skogen och titta i ovan terräng. Då är det inte promenadskor man tar på sig utan kängor eller grövre skor.”

”Så jag och Lena var överens om att vi skulle dit och titta till att inte något hände. Lena ville absolut följa med men det sa jag nej till, säger 45-åringen.”

(AB)
Citera
2020-03-11, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det låter inte som en osannolik historia tyvärr. Han hade gått hem och skulle inte ringt men Lena hade övertalat honom att göra det. Bättre ringa en gång för mycket än för lite, säger man alltid.

Det mest graverande där är polismännens uppfattning om att han betedde sig märkligt när de ryckte ut och träffade honom. Inte på ett naturligt sätt som någon brukar vara som just anmält liknande incident.

Om det är sant ja. Att BO bad honom ringa polisen alltså. Annars är det makabert att skylla på BO om han försökt plantera hot i närheten av mordplatsen och få det registrerat hos polisen.
Men 112? Hur många av oss har ringt 112? Det är ju enormt beslut att ringa det larmnumret.
Citera
2020-03-11, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför kritiserar du åklagaren nu innan hon är klar med förhören?
Om jag har fattat det rätt så ska han förhöras under tre dagar.
Hon är inte klar med förhören.

Om jag var hon skulle jag låta honom snurra in sig olika orimliga förklaringar.
Sista dagen skulle jag konfrontera honom med allt han har sagt som är motsägelsefullt.
Eller också förhöra honom igen efter att andra vittnen har sagt sitt.

Det händer att man gör det, men det är inte nödvändigt. Det räcker med att domare och nämndemän vet att han snurrat in sig - det är här som "bortom rimligt tvivel" kommer in.
Citera
2020-03-11, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för replik och info!
Ang det jag fetat:
Vill inte vara syrlig, men hur tänker du dig att dessa andra partners skulle kunna "bevisa" att LW inte blött under samlag [med SD]?
Genom att framställa sig som mjukismän som aldrig skulle kunna tänka sig att ge LW det hårda sex hon bad om? (det sista en spekulation)
Medan SD kanske å sin sida gav LW riktig bunga-bunga, nåt som kanske medförde små post-coitala blödningar?

Rådman Björn Lindén kanske kommer att välja en oortodox lösning på den här frågan? Be var och en av herrarna, i tur och ordning, att knäppa upp och visa de har att komma med..

Bevisa blir ju svårt (ditt sistnämnda förslag var ju iofs en briljant idé! HaHa) Men jag tänker att om övriga partners berättar att det aldrig förekommit blod med dom (vilket inte heller går att bevisa) då blir ju inte Stefans blodversion lika trovärdig (vill jag tro och hoppas på). Det här med "hårdhänt sex" var något han tog upp under gårdagens förhandling. Jag vill inte minnas att jag läst om det i FUP?
Senast redigerad av izzisbell 2020-03-11 kl. 09:45.
Citera
2020-03-11, 09:42
Medlem
T34Panzers avatar
Illa dolt förakt...igen

– Polisen förklarar att en snorunge som jag inte ska vara i skogen, säger 45-åringen.

Säger de så till dig?
– Nej men de säger att jag inte ska vara på en cykelbana mitt i natten där det ska finnas skumma figurer.

(AB)
Citera
2020-03-11, 09:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag utgår ifrån att ditt rättspatos innebär att du nu har informerat Hiding & Co om dessa två personer när du vet att de inte kommit till utredningens kännedom.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Schazz kan ha haft den fotobålsbrännande häxan MH som källa. Hon skrev ju om anmälningar och utredningar på sin blogg, vill jag minnas.

Nu när vi vet att UW anmälde LW (och ångrade sig då han själv riskerad att bli indragen) undrar man varför är du är så ynkligt harig för sanningen?

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag kan inte säga något om sanningshalten i sådant jag hört men UW ska ha anmält LW. Detta ska sonen ha pratat med vänner om.

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 74
Under den här perioden var det rätt spänt mellan Lena, Ulf och Noa. Noa bodde då
hos Ulf på heltid och det var ju då anmälningarna till Socialtjänsten var aktuella.

Påstår Ulanna att MH ljugit om anmälningarna under förhör?
Citera
2020-03-11, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brin
Om det är sant ja. Att BO bad honom ringa polisen alltså. Annars är det makabert att skylla på BO om han försökt plantera hot i närheten av mordplatsen och få det registrerat hos polisen.
Men 112? Hur många av oss har ringt 112? Det är ju enormt beslut att ringa det larmnumret.
AB igen:
-De (polisen) undrar vad jag gjort på platsen. Jag sa att jag inte tänkte att de inte skulle åka ut på en sådan bagatell så jag är kvar och kollar att det inte händer något med någon annan.

Bagatell! Han ringde 112!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in