Citat:
Ursprungligen postat av
Fleudhesten
Vart kommer uppgiften om att polisen blivit tillkallad två gånger pg.a handgemäng? Är det via PM så är det enligt mig inte trovärdigt. Den enda jag minns som skrivit något liknande är skribenten Schazz vilken inte har visat sig värst trovärdig då hen skrivit andra påståenden som sedan visat sig inte stämma
Eftersom källan till påståenden om regelrätta handgemäng är sonen så blir det lite svårt att tysta ner även detta som du mfl, ständigt försöker göra med
allt ofördelaktigt om LW.
Du mfl, har en aktiv del i att det det mindre smickrande om LW ständigt behöver upprepas.
Om jag mfl, dristar oss till att påpeka att ni har fel bild av LW så blir vi anklagade att smutsa ner en mördad trebarns mamma. Sanningen är inte smutsig det är att förneka den.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det har under flera år varit mer än tjafs. Både moder och son har varit i rejält handgemäng med varandra. Allt enligt sonen själv till kompisar och vuxna.
Citat:
Citat:
Schazz:
Det annorlunda föräldraskapet bestod i att visa upp en bild utåt men leva i en helt annan verklighet i vardagen. Sonen har själv berättat för andra, som kontaktat vuxna, om att BO satte sig själv i första rummet och att barnen kom i andra hand. Att barnen var ensamma nattetid många gånger kan inte ha undgått någon. Eller så har ni missat detta, för det skyltas ju inte med det i fina uppdateringar på facebook eller insta. Men det är bara att räkna veckorna, barnen bodde växelvis.
Flera vuxna har förfasats över vad barnen berättat men ingen har agerat. Min personliga känsla var att man inte ville stöta sig med LW, man valde att blunda.
https://www.flashback.org/newreply.p...4188487#editor
.
Citat:
Citat:
Ja, LW har varit våldsam mot barnen.
Anmälningar kan innefatta oerhört mycket mer än våld. Det kan handla om bristande omsorg, om inlåsningar eller vanvård. Jag tycker absolut att barnets vittnesmål är källa nog. Jag väljer att inte misstro eftersom berättelsen varit samma till flera personer och över tid.
Citat:
Citat:
Nu handlade frågan om huruvida LW hade brukat våld. Jag svarade att det har hon.
Oavsett orsak så har hon det, hon är anmäld för detta både av sonen, fadern och skolan.
Jag och mina barns mor har också bråkat med våra barn. Ingen av oss har använt våld och inte heller blivit anmälda. Förstår inte varför det är så oerhört viktigt att glorifiera den avlidna?
Jag berättar det jag hört och kanske bidrar det till en mer nyanserad bild av alla inblandade.
Du frågar mig vem sonen tänker på och saknar mest idag.
Det är en retorisk fråga.
Citat:
Citat:
Ja, det är hårda ord men inte desto mindre sanna. Jag äter inte flugsvamp på att det är tre anmälningar, det kan ju vara fler. Det min källa har hört är anmälan från åtminstone tre parter.
Ja, socialtjänsten är skyldig att utreda och det har man förmodligen gjort också. Barnen tycks ju, av bilder i loggar att döma, umgås med sin mor. Intressant kan jag tycka att pappan tycks vara med på flera av dessa bilder. Kanske skapades ett handlingsprogram, ett slags föräldrastöd? Jag vet inte hur sådant går till. Jag tror inte att man mister vårdnaden om sina barn i första hand och på grund av våld om inte den andre föräldern ansöker om detta i Tingsrätt.
Om någon tillskansat LW ett blåögda lär sonen vara den sannolikaste blåklockautdelaren eftersom dom två till skillnad från SD/LW varit i handgemäng vid flera tillfällen.