Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Du funderar över inläggen hon gör. Att någon kanske inte vill bli omnämnd? I detta inlägg samt inlägget där hon lånat tomater nämner hon ju inte sina vänliga grannar vid namn, kanske av respekt för alla vill kanske inte synas på internet, eller av annan orsak.
Men det låter ganska jävla udda att dra ut grannen sen kväll eller natt för att utöva sin hobby. Skillnad vore kanske om man måste till en mörk parkering och hämta en viktig apotekskasse man glömt i bilen eller liknande. Möjligt är att det var en granne man visste hade samma hobby men varför då beskriva det så, som att denne bara var med som skyddssällskap?
Edit: jag såg inte först att det handlade om SD.
Njaao, jag menar väl att folk i alla tider har skött sånt där med viss diskretion, när det finns ett pris, som man inte kan beräkna. Man har ju sällan syftat till global täckning i alla fall. Om man inte tar betalt för sina tjänster.
Men det är ju ingen som tror att de är och letar cachar.
Nån nånstans får ju inte ihop det där budskapet att hon är rädd att gå utanför dörren men gör det ändå, men annonserar globalt om var hon bor, att hon är hemma, att hon bjuder på paj, och att hon gillar att krypa runt i buskar i mysbrallor med grannar på kvällen.
Nån är vrickad. Det kanske är jag, men det är inte jag som är försvunnen.
Har det inte vart andra fall av folk på fb som stalkats av okända?