2020-03-09, 14:15
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ändå mindre dåligt än jag fasade för. Jag hade, som värst, ränat med 800 fall i Sverige idag. Nu är det iof inte helt otroligt att vi kan toppa 1000 fall inom några veckor. Men låt oss anta att 10 procent av "Iran-resenärerna" är smittade. På, låt oss säga 2500 st, (jag utgår att ett antal redan kommit till Sverige och att några, ändå, väljer att stanna kvar), så får vi ca 250 fall därifrån, om nu inte t ex Norge ballar ur helt och det adderas därifrån.

Efter det tror jag att det lugnar ned sig, med ettf 20-tal nya fall varje dag under några månader.
Ja. Du som inte tror barn smittar vuxna så med den världsbilden skulle jag också få dina prognoser.
Citera
2020-03-09, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krilleboi
Jobbar inom finansbranschen i ett EU land med valdigt fa fall hittils, f.r.o.m Torsdag stangs kontoret och vi kommer jobba hemifran tillsvidare. Har liknande atgarder inforts i Sverige?

Det är många företag som infört restiktioner, tror mest det rör sig om resande, men säkert även en del kontor som begränsar antalet, om det går för verksamheten....
Citera
Bannlyst
1 jävla person frisk. Helt otroligt.

Person nummer 2-5 har ju haft det länge nu
Citera
Medlem
Bumblebeebees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Det var ju verkligen en bra källa.

not!

Varför är det inte en bra källa? Klippet visar väl klart och tydligt vad som hände där och då?
Citera
2020-03-09, 14:19
Medlem
Covids avatar
Spanska sjukan spreds mest effektivt under sommaren. Varje virus har sin egen karakteristisk, och vi vet ingenting om hur sars-cov-2 kommer att agera under sommaren.

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det här är inte en kemisk reaktion, t.ex. influensa sprids mest på vintern.
Citera
2020-03-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm

genomsnittstiden för sjukdomen är ca 30 dagar oavsett åldersgrupp.
Det är nog mer sannolikt att någon kommer förklaras allvarligt sjuk än bli friskskriven inom snar tid.
Citera
2020-03-09, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Om 2 timmar landar Easyjets direktflight från Milano på Arlanda.

https://www.swedavia.com/arlanda/arrivals/#/2020-03-09/EJU2501

Vad får resenärerna för mottagande? Ett visitkort med 1177!?

Ingen på plats som kan kolla...? ;-) (Terminal 2, Gate 62)
Citera
2020-03-09, 14:20
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krilleboi
Jobbar inom finansbranschen i ett EU land med valdigt fa fall hittils, f.r.o.m Torsdag stangs kontoret och vi kommer jobba hemifran tillsvidare. Har liknande atgarder inforts i Sverige?
Jobbar på ett stort multinationellt företag och vi har helt reseförbud och får inte ta emot utlandsbesök heller. De som jobbar med service/reparationer får dock resa om det är akut nödvändigt men får då inte vara på jobbet efter hemkomsten förens efter tre veckor. Detsamma gäller om man varit på semester utomlands.
Citera
2020-03-09, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm

Har läst tidigare i tråden att det krävs två virusfria prover med en viss tid mellan för att klassas som helt "frisk". Jag tror inte dom prioriterar att testa dessa just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Kanske finns det möjligheter att geografiska folkgrupper utifrån tidigare bekantskap med influensor har utvecklat skydd men jag har för mig att Spanska sjukan slog lika hårt mot alla.
Funderar bara på om människor av skandinaviskt ursprung är speciellt utsatta. Vi har jämförelsevis många smittade i Sverige, Norge och inte minst Island.Man skall också ha i minnet att folket i Lombardiet (Longobardernas land) i stor utsträckning har nordgermansk bakgrund och rent genetiskt är mer besläktade med skandinaver än människor söder om Rom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skithyvel
Idiot..

https://youtu.be/5-nv7j9HEgY

Du vet att källorna du hänvisar till är Falun gong. De behöver inte ha fel. Men de ligger i krig mer regimen i Kina. Det är ungefär som be Iran diskutera Israel eller det motsatta. Det finns risk för att deras trovärdighet blir väldigt låg.
Citera
Medlem
För några dagar sen var allting lungt. Nu går FHM ut och rekommenderar prepping på sin presskonferens. Samtidigt har Corona Bob flytt till Somalia tillsammans med korruptionsanklagade Sida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in