2020-03-09, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
SD säger till LW att han redan har valt sin stora kärlek.Det har jag gjort för länge sedan sa han till henne.
Tycker det talar sitt tydliga språk.

När LW till slut släpper taget om honom kan hon va till stånd till vad som helst.Som att berätta för HD och andra hotelser hon sa till SD.

Detta har hållit på så länge att SD är helt slutkörd(han med) och ser ingen annan utväg än att ta henne av daga.Det har funnits så många tillfällen och indikationer på att hon borde lämnat för länge sedan men hon envisats och lyssnade på inte signalerna han gav.
Han ville inte ha henne i bilen
Han sa att det inte var hållbart längre att träffas
Han ville inte äta hennes bakade bulle på födelsedagen.
Hon lyssnade inte på de signalerna utan tjatade hål i huvudet på honom.
Hon ville inte förlora.Han ville bara få va ifred med sin fru.

Ja, fast varför träffade han henne ändå då?

Har funderat en del över ordet BACKA när jag läst FUP. Varje gång LW använder sig av ordet BACKA ("Så du backar nu då?") så verkar SD behöva säga att hans kärlek varit äkta, att det är hon (LW) som förstör osv.... Varför sa SD inte bara "Ja, jag BACKAR. Känner inte samma sak för dig längre. Var snäll och håll distans". Nej, han går igång på det magiska ordet "BACKA". Fattar inte psykologin där.
Citera
2020-03-09, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Ja, fast varför träffade han henne ändå då?

Har funderat en del över ordet BACKA när jag läst FUP. Varje gång LW använder sig av ordet BACKA ("Så du backar nu då?") så verkar SD behöva säga att hans kärlek varit äkta, att det är hon (LW) som förstör osv.... Varför sa SD inte bara "Ja, jag BACKAR. Känner inte samma sak för dig längre. Var snäll och håll distans". Nej, han går igång på det magiska ordet "BACKA". Fattar inte psykologin där.
Hur vet vi att det SD säger är äkta?
Hur vet vi att han inte säger de orden för att blidka henne?
Han vill inte ha bråk.
Han kunde nog erkänt att han backar(han ville backa!Ville dra sig ur!)men han var rädd för konsekvenserna från LW (hon hade avslöjat för hans fru då som ljuv hämnd)om han erkänt.
Citera
2020-03-09, 13:13
Medlem
notknapparens avatar
Bara för att få ner det innan jag tappar bort det:

Aktbil 163 B, sid 515/608
23:00:55- SD: Kom precis. Svarar på jobbmail
23:01:02- SD: Har lite måsten
23:01:13- LWs sista bild till SD; cache-loggremsa
23:22- Lena svarar plötsligt inte på olika chattar (fick klockslaget från NA )
23:33-ca, vittnet hör skrik
23.34- okänd kommunikation på SDs dator
00:00- SD Pdf öppnas
00:02:58 SD:Fint
00:03:08 SD:Blir för sent
00:03:14- Avslutar strax
00:23:07- SD svarar på T*obias mail från mobil, synkas med dator
00:29:36- Hepp, du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn
Osv----

Jag får en känsla av att allt som SD gör på kvällen, har han planerat för att få ihop tiden så att tiden för mordet är jätteslimmad.

Det blir ett snävt fönster att hinna både träffa LW, mörda henne och sedan sätta igång aktiviteter.
Hittills har jag inte sett att det finns mastuppkopplingar för SD för tiden för mordet.

Och på pricken 00:00 öppnar han en pdf.
Och bara tre minuter senare svarar han L*ena "Fint" och "Blir för sent"

Jag tycker också att samtliga sms som kommer därefter till L*ena utan svar är lite för klämkäcka med ord som Hepp, Morrn, och Heluuuuu.

När sedan Nora ringer på morgonen och undrar om han vet något om var L*ena är- säger han något till Noa om att L*ena inte svarade honom efter midnatt?
Han skickar ju ett sms till henne vid 00:29 där han skriver: Hepp du kom inte in mer. Hon hade ju inte bara bjudit in honom på kaka, utan cache-loggen hänger ju lite löst som en indikation om något som man kan tolka som att det handlar om något som de gemensamt har pratat om.
Citera
2020-03-09, 13:13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Och så skvätte blodet så mycket att det råkade hamna i skon på SD som var ute och testade sina växlar på cykeln?

Du vet alltså när blodet hamnade där?
Det kanske inträffade någon annan gång när de hade skosex.
Var det något mer du undrade över?
Citera
2020-03-09, 13:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Hur menar du att Lena nekades hjälp?

Hon sökte hjälp någonstans och blev nekad med den motiveringen. Minns inte var nu.
Det var inte hos sjukvården dock, där fick hon besked att hon "bara" behövde vänta ca ett år för att få hjälp.
Man blir så arg.
Citera
2020-03-09, 13:22
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Åklagaren kan knappast ha som motiv att driva en politisk agenda med en motivbild för mordet där det handlar om feminism/marxism/kommunism och könsmaktsordning?

Den forskning som görs i ämnet skall väl precis som all annan forskning grundas utifrån en objektiv grund såsom forskning ska göras och vittnet är knappas utvald av någon annan anledning än att förklara hur destruktiva förhållanden kan utvecklas med kontroll, bindningar, hat, kärlek hot, våld och slutligen mord. Inte ur ett könsmakts-politiskt perspektiv.

Det är ändå ett faktum att det misshandlas och dödas flera människor varje år (även män). Det är ett problem att det finns människor som lever under hot och kränkningar och många vågar inte lämna sitt förhållande. Och några som vågar det råkar illa ut. Eller tycker du som någon i tråden att det är så få, att det är inget att bry sig om?

Jag kräks när man förminskar ett brutalt mord till att handla om feminism/könsmaktsordning/politik.

En människa har blivit mördad och typiskt ska det bli en politiskt plattform för människor som blandar in politik/könsmakt/religion/genetiskt ursprung och whatever i mordet.

Vad vet du om åklagarens motiv, Hiding kan ju vara en övertygad feminist och tro blint på teorin om "könsmaktsordning"?

Den forskning som bedrivs sker med just den skygglappen och kan knappast kallas objektiv eller balanserad just för att den är ideologiskt driven.

Du får kräkas hur mycket du vill och orkar, jag kräks på människor som du som helt okritiskt köper en politisk agenda.

Vi som varit med ett tag vet hur djävla illa det kan gå när man låter ideologi styra istället för förnuft.
Citera
2020-03-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ja,verkligen.Jag har inte varit här i tråden för att moralisera och gotta mig över ett l tragiskt livsöde.
Det som man vill är ju att ta lärdom av någon annans olycka och tänka förebyggande.
Jag vet inte om Lena var en bekännande kristen då hon inledde dramat med Stefan.Hon var inte verksam som pastor i alla fall.
Jag har reagerat på fallet i stort naturligtvis efter som det har varit så uppseendeväckande för mig.
Jag kan inte heller kasta första stenen, då jag aldrig varit ofelbar själv.
Sensmmoralen är ju det verkligt intressanta.
Ang det fetade:
De här i tråden aktiva som har just den inställningen är nog tyvärr i minoritet.
Och när en fråga om t ex vad LW kunde gjort annorlunda i livet för att slippa möta detta sitt förfärliga öde, då betraktas vederbörande postare omgående som en "LW-hatare".

Hela tiden matas tråden med info om att det är SD som är mördaren och att allt fokus därför skall riktas mot honom.
Så frågor om vad som kunde ha gjorts för att få LW att lämna SD [ifred] går inte att ställa utan att bli kritiserad.
Jag vägrar acceptera att LW skall bli beskriven som ett raktigenom viljelöst mähä, genom SD:s hjärntvätt berövad all vettig beslutskapacitet.
Citera
2020-03-09, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hon sökte hjälp någonstans och blev nekad med den motiveringen. Minns inte var nu.
Det var inte hos sjukvården dock, där fick hon besked att hon "bara" behövde vänta ca ett år för att få hjälp.
Man blir så arg.

Tror det var här, men kan inte ta reda på det på grund av att jag sitter på tåg....

https://www.orebro.se/omsorg--stod/stod-till-barn-unga--familj/familj-foraldraskap--relationer/vald-i-nara-relationer.html
Citera
2020-03-09, 13:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vad vet du om åklagarens motiv, Hiding kan ju vara en övertygad feminist och tro blint på teorin om "könsmaktsordning"?

Den forskning som bedrivs sker med just den skygglappen och kan knappast kallas objektiv eller balanserad just för att den är ideologiskt driven.

Du får kräkas hur mycket du vill och orkar, jag kräks på människor som du som helt okritiskt köper en politisk agenda.

Vi som varit med ett tag vet hur djävla illa det kan gå när man låter ideologi styra istället för förnuft.

Kan bara hålla med. Blev rätt chockad själv när jag flyttade hit till Sverige och märkte av detta. Inget som är så vanligt i USA, där anses kvinnor minst lika starka och maktfulla som män. Det är därför jag inte gått på det här med att Lena ska ha varit ett svagt offer i affären.

Det var rätt tydligt från början att båda parter var starka egoistiska sjuka individer som försökte ta kontrollen och makten över varandra. Men ja, här ska ju inte kvinnan kunna ha den rollen så då fallerar det motivet.
Citera
2020-03-09, 13:36
Medlem
Citat:
Hur vet vi att det SD säger är äkta?
Hur vet vi att han inte säger de orden för att blidka henne?
Han vill inte ha bråk.
Han kunde nog erkänt att han backar(han ville backa!Ville dra sig ur!)men han var rädd för konsekvenserna från LW (hon hade avslöjat för hans fru då som ljuv hämnd)om han erkänt.

Så han har alltså fortsatt sex med henne enbart för att hon inte ska gå till HD och avslöja?
Citera
2020-03-09, 13:45
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du vet alltså när blodet hamnade där?
Det kanske inträffade någon annan gång när de hade skosex.
Var det något mer du undrade över?

Det där skosexet är bara ett tramsigt påhitt ... om inte du kan visa belägg för det?
Citera
2020-03-09, 13:49
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kan bara hålla med. Blev rätt chockad själv när jag flyttade hit till Sverige och märkte av detta. Inget som är så vanligt i USA, där anses kvinnor minst lika starka och maktfulla som män. Det är därför jag inte gått på det här med att Lena ska ha varit ett svagt offer i affären.

Tillåt mig att gapskratta.
https://www.globalis.se/Laender/USA?indicator=Jämställdhet%20-%20Index%20för%20skevfördelning%20mellan%20könen&i d=13865
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in