2020-03-09, 08:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Eftersom både hennes trosor och ring var nersmetad med sperma så behöver du inte fundera på hur hon fick upp gubbarnas PILLEVIPP.
L var en sexmissbrukande pastor som med öppna ögon under lång tid lät sin åtrå förstöra hennes liv.

Hörru PorrJohan - är du full eller pårökt? Ditt språkbruk ger misstankar om det.

För ha läst FUP särdeles noggrant kan du inte ha gjort. Då det varken fanns sperma i hennes trosor eller på hennes ring. Det är bara i dina k@ta & våta drömmar om din lilla ”PorrPastor”...
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-09 kl. 08:20.
Citera
2020-03-09, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Efter att han mördade henne så åkte han hem och skickade sms till henne att det skulle bli försent. Det tycker inte jag är att visa ointresse och avvisa inbjudan.

Ok, själv ser jag ingen linguistiskt semantiskk motsättning mellan att avvisa/neka/ eller vara ointresserad av en träff pga av att skälet och syftet är tidsbrist. Att visa sig ointresserad av något eller avvisa förslag är ju inte nödvändigtvis en värderingsfråga. Det kan lika gärna vara en praktisk fråga.Det väsentliga i sammanhanget är ju att domstolen ser att en part bjuder in, den andra parten har inte tid med en träff. Så långt går det alltså inte bevisa att de två träffas under Lenas sista dag i livet.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-03-09 kl. 08:30.
Citera
2020-03-09, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Senare i chatten, när Lena antagligen redan är död, konstaterar han att det blev sent, så minns jag det.
Ja så var det tydligen. Och väldigt ovanligt eftersom de verkar chatta konstant annars. Han var nog inte upptagen med att svara på jobbmail i ett antal timmar innan han svarar på LW:s inbjudan och konstaterar att det blev sent.
Citera
2020-03-09, 08:23
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Tror snarare det är ett hot, att om hon inte slutar kommer hon behöva starta en rättsprocess, för misshandel kanske?

Hur länge skulle de vara i USA? Han skulle ju inte ha samma kontroll över henne från andra sidan Atlanten och förstod väl att LW högst sannolikt skulle tappa det under tiden och avslöja för alla.
14 dagar.
Citera
2020-03-09, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Btw. såg i na att Örebro börjat dras in alltmer i coronavirusspridningen (bl.a. en smittad gymnasieelev som besökte Öppet Hus på Universitetsdagarna). Undrar om rättegångsförhandlingarna kommer påverkas framöver? Med tanke på vittnesförhör där personal från universitetet, sjukhuset etc ingår.
Undrar om JG kan få vittna via telefon?
Kanske vore skönt för honom att slippa se SD i ögonen när han ska vittna.

Ps Är det någon som har koll på om han jobbar eller är sjukskriven?
Du som har koll på loggar via geo har Du sett något som pekar på sjukskrivning? Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-03-09 kl. 08:28.
Citera
2020-03-09, 08:32
Medlem
Citat:
Eftersom både hennes trosor och ring var nersmetad med sperma så behöver du inte fundera på hur hon fick upp gubbarnas PILLEVIPP.
L var en sexmissbrukande pastor som med öppna ögon under lång tid lät sin åtrå förstöra hennes liv.

...
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hörru PorrJohan - är du full eller pårökt? Ditt språkbruk ger misstankar om det.

För ha läst FUP särdeles noggrant kan du inte ha gjort. Då det varken fanns sperma i hennes trosor eller på hennes ring. Det är bara i dina k@ta & våta drömmar om din lilla ”PorrPastor”...

Där har du fel, T34Panzer.
Har läst i protokollet att sperma fanns på hennes kjol efter det döden inträtt.
Dock läste jag inte att det fanns på andra ställen.
Så helt fel har Snor -Johan inte!
Tyvärr kan jag inte visa källa pga svårigheter att öppen pdf-filen igen (Huvudprotokollet tror jag).
Citera
2020-03-09, 08:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:

...

Tyvärr kan jag inte visa källa pga svårigheter att öppen pdf-filen igen (Huvudprotokollet tror jag).

Det fanns varken sperma i hennes trosor eller på hennes ring när hon dog/dödades.
Citera
2020-03-09, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:

Sperman på kjolen kom troligen till i slutet av veckan innan när hon besökte psykopaten på jobbet. En kjol tvättar man inte varje dag direkt.
Citera
2020-03-09, 08:42
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Undrar om JG kan få vittna via telefon?
Kanske vore skönt för honom att slippa se SD i ögonen när han ska vittna.

Ps Är det någon som har koll på om han jobbar eller är sjukskriven?
Du som har koll på loggar via geo har Du sett något som pekar på sjukskrivning? Ds

JG senast inloggad igår men har inte tagit många cacher alls den senaste tiden.
Någon myst och någon multi den senaste veckan, typ.
Han har beskrivit i polisförhör att han tappat intresset för geocaching efter allt som hänt.
Citera
2020-03-09, 08:45
Medlem
SD säger till LW att han redan har valt sin stora kärlek.Det har jag gjort för länge sedan sa han till henne.
Tycker det talar sitt tydliga språk.

När LW till slut släpper taget om honom kan hon va till stånd till vad som helst.Som att berätta för HD och andra hotelser hon sa till SD.

Detta har hållit på så länge att SD är helt slutkörd(han med) och ser ingen annan utväg än att ta henne av daga.Det har funnits så många tillfällen och indikationer på att hon borde lämnat för länge sedan men hon envisats och lyssnade på inte signalerna han gav.
Han ville inte ha henne i bilen
Han sa att det inte var hållbart längre att träffas
Han ville inte äta hennes bakade bulle på födelsedagen.
Hon lyssnade inte på de signalerna utan tjatade hål i huvudet på honom.
Hon ville inte förlora.Han ville bara få va ifred med sin fru.
Citera
2020-03-09, 08:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Aktbilaga 164, s 1091.

Ur inspelade samtal:

2017_06_17
Når röstbrevlåda, "hej du har kommit till Stefan Davidsson på Tyrens, lämna namn och
nummer och ärende så ringer jag upp"

2017_06_17
Lena: "Hallå? Hallå? Hallå? Hallå? Hallå? STEFAN? STEFAN?"

Aktbilaga 164, s 1107-1108.

Email från LW:

Datum: 2017-05-22 01:02
Till: "Davidsson, Stefan"

... Berätta om hur det kan vara när du "går emot henne ofta". Vad kan det handla om? Hur säger
du? Hur reagerar hon? Hur blir det? Är det nåt du faktiskt gjort som gått emot henne, eller är
det diskussion och hon får-höra du tycker/önskar/säger annorlunda, men sen blir det ändå som
hon vill till slut? För du har varit otrogen och kan aldrig mera kräva nåt på det området? Jag
vet ju inte. Märker ju bara när du släpper nästan allt som är vi - det offentliga totalt, men
numera även det mesta oss emellan
, i eftermiddags exacct allt, inklusive mitt fysiska liv. Har
bett dig ge exempel för att jag ska kunna tro nåt annat. Att bara säga att du inte gör så inger
INTE för troende så länge det bara syns motsatsen. Så berätta om du vill jag ska tro nåt annat.
Vore mycket fint att få höra.
Klart ni två kan prata, ni har ju samma mål: Hålla ihop ert äktenskap. Och då offras jag och
vår vänskap, du har backat från mer och mer vartefter hon kvicknat till. Det är ett år sen nu
som ni fylleknullade och du "berättade" om det på det vidrigaste sätt - och sedan anklagade
mig för att ha reagerat dåligt. Kärleken vi hade, den kastar du bort med hänvisning till att "jag
förstört den". Det har jag inte. Jag har reagerat på att du släpper allt hon begär och på hur du
backar, hur du behandlar mig - inte bara officiellt. Jag står kvar och älskar dig, det är du som lämnar och går när hon piggnade till och nu ställer krav. Och det är klatt du och jag har svårt att prata, vi har ju aldrig nån vettig chans. Hur kan du ens jämföra? Ni har ju alla möjligheter att prata i timmat· och åter timmar, behandla ALLT, om och om igen. I den akutaste krisen hade hon dig vatje dag, vatje natt, till frågor, att skälla på, att diskutera med, bli hållen om, få närhet hos., ha sex med
efter mindre än en vecka - och vad det kom an på dig hade hon fått det samma dag. Jag blev
avstängd, fick extremt begränsad chatt och några korta möten. Hon fick alla nya löften, allas
medlidande, alla krav tillgodosedda - äntligen.

...Vi behöver tid! God tid. Med god ingång. Du MÅSTE förstå att du krossat mig, att det får konsekvenser, att du måste ha tålamod.
...Kommer fortsätta tro tills inget mer finns att tro på. Du måste hjälpa mig se sånt som ger tro. För det är snart slut. Kapitalet är HÅRT åtgånget. Ligger back så det skriker om det. Krediten också övertrasserad. Nu är vi på nåd. Äventyra det inte som du gjorde idag. Fyll de faktiskt rätt fina
orden med sarming. Ingen av oss vill ha motsatsen.
...Det HAR blivit svårt. För båda, fast på totalt olika sätt. Nära till tjorv. Vi har båda gjort
vat·andra illa. Men du MÅSTE inte sälja mig. Ta dig nu samman och hjälp till här. Vi lagar.
Hemma har du en fru tills döden skiljer er åt. Hon går ingenstans, du behöver inte låtsas mera,
det är bara löjligt. "Mysdag i naturen med Stefan." "Han har gjort sitt val." "Jag följer mitt
hjärta, det brukar bli bra då." Det är mig du ska visa nu att du inte utnyttjat min kärlek och
goda vilja i sex år. Att jag var nåt annat än ersättning för nån som var tråkig.
Att det som
blivit dåligt nu är resultat av en extremt svår situation, ingens dåliga vilja. Nu styr vi upp. Det
är inte längre nybriserat, det har redan rättat till sig med er yta det gjorde det på ett par dagar.
Insidan putsar ni på för fullt nu. Nu återstår att du visat· att jag inte var reserv. Att du står upp
för vår vänskap och din vilja till relation
. Bötja med att sluta vara direkt elak med ord i vår
chatt. Fortsätt sedan med att ge fina, vanna ord som visar vilja även framåt. Fyll dem med
sarming. Visa omsorg och god vilja.

Upprepning av några få ord som hon kastar om till det oändliga sida upp och sida ner. Sitter fast som en fästing i sitt stora trauma att inte bli avvisad. Som vi skrivit från början att LW hade inte normala verktyg i sin sociala verktygslåda.
Frågan är varför i helsike la inte SD benen på ryggen att stack från henne. Hans galenskap stavas LW
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-09 kl. 08:53.
Citera
2020-03-09, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
JG senast inloggad igår men har inte tagit många cacher alls den senaste tiden.
Någon myst och någon multi den senaste veckan, typ.
Han har beskrivit i polisförhör att han tappat intresset för geocaching efter allt som hänt.
När i tid har han varit ute på geoäventyr?
Är det på normal arbetstid som kan tyda på att han är sjukskriven?
Tänker att isf har han tid på dagarna och sitta hemma och läsa här på FB och alla kommentarer efter att vi fått tillgång till FUP:en (inför hans kommande förhör).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in