2020-03-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja, Jerry är en harmlös påg. Lite obetänksamt, och kanske halvsnurrig men han är ingen elak typ, utan den snälla medkännande sorten, som Inter menar något ont.
Ja,Mirandamirrage.
Jag uppfattar JG som en väldigt harmlös man.
Han vill ingen något illa.
En stresskänslig känslig person som är lättlurad i all sin naivitet.
Han är oskyldig i brottet enligt mitt synsätt.
Citera
2020-03-07, 15:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det ska bli oerhört intressant att höra vad JG har att säga i rätten.
Ja, JG:s vittnesmål kan bli helt avgörande. Antingen kommer han att gå på åklagarens linje eller också inte.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-07 kl. 15:54.
Citera
2020-03-07, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Så lite så!

Det räcker alltså med att du laddar ner mappen som heter Sammanslagna bilagor (sökbara). Där har du allt sammanslaget och även möjlighet att söka i dokumenten samt att markera och kopiera.

Jag ligger 500 sidor efter så därav sen fråga,.

Jag ser inga mappar, bara huvudmappen Förundersökningsprotokoll
B 2705-18 Mord, mede undermappen Lena Wesström och filer därunder.

Har du någon förklaring tar jag tacksamt emot den!
Citera
2020-03-07, 15:51
Medlem
Man behöver inte ha en diagnos för att begå ett grovt brott.
Troligtvis är alla inblandade helt vanliga medborgare.
Citera
2020-03-07, 15:53
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, antingen kommer JG att gå på åklagarens linje eller också inte.

Exakt, jag bedömer hans vittnesmål som det mest intressanta. Till och med mer intressant än Hannas.
Citera
Medlem
Citat:
Det ska bli oerhört intressant att höra vad JG har att säga i rätten.
Ja,det ska bli intressant att följa.
Jag tycker att allt detta är så ledsamt och helt onödigt.Tycker synd om allihop faktiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Förmågan till samspel kan till viss del påverkas vid ADHD, även om det är långt vanligare vid autism och en av huvudkriterierna.
Grundorsakerna skiljer sig också här.

Diagnosen ADD hade nämnts av en arbetsledare (?) till honom, men i så fall borde det vara ADHD som avses. - Medicinering?

Vid en diagnosticerad funktionsnedsättning/variation som ADHD med frånvaro av medicin, borde han ha en mer eller mindre ojämn fysisk aktivitetsnivå, åtminstone periodvis. Något som hör till när hjärnan utsätts för fler intryck än den mäktar med att sortera och smälta för stunden. Inget i FUP´et tyder på det; lika kvälls- som morgonpigg, med en påtagligt hög och jämn mental aktivitetsnivå. Klarar av socialt umgänge och en ovanligt stor mängd inputs dygnet runt utan att kognitionen är synbart påverkad. Inget som jag kan utläsa av FUP åtminstone. Förutom att han uppger att han kan somna varsomhelst i huset, t.o.m på köksgolvet.
I vilket fall får han ihop vardagen med råge, betalar sina räkningar, kommer ihåg avtalade tider, slutför sina otaliga påbörjade projekt etc.

Ja, och vid sidan om det så är han uppe halva nätterna och sportar eller ligger, men ändå är han skötsam i vardagen. Men han har ju ett udda socialt beteende, lätt att få intrycket att han saknar en förståelse av hur han uppfattas. Vara mordmisstänkt, och leva loppan som om det regnar, istället för att hålla låg profil, bara en sådan sak? Själv skulle jag stänga ner all social media, tills saken är utredd och avklarad.
Citera
2020-03-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Men är det inte för osannolikt att skummisarna ska stryka omkring i området i flera dagar? bättre "bevis" väl om det händer samma dag? speciellt eftersom ingen annan skulle råka stöta på skummisarna under dessa dagar? Kan han ha tänkt mörda henne efter mötet med Polisen men sen blev han rädd och backade. Ett par dagar senare var han ännu mer "peppad" och motiverad, för att inte svika sig själv och HD från planerna...
Varför har hn uppgett falskt namn när han ringde in detta???
Citera
2020-03-07, 15:57
Medlem
Citat:
Ja, Jerry är en harmlös påg. Lite obetänksamt, och kanske halvsnurrig men han är ingen elak typ, utan den snälla medkännande sorten, som Inter menar något ont.
(Jag tänker: Jönssonligan och då är han den där nervösaste av dem.
Citera
2020-03-07, 15:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ja, de inblandade har någon sekteristisk kompetens och fallenhet: En kompott av tävling, fulspel, utfrysning, status och social kontroll.

Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Utan att du har berört personligheterna och samspelet, ur ett djupare psykologiskt eller beteendemässigt perspektiv:
Jag tror du har helt rätt. Det ÄR i mångt och mycket ganska simpla saker som ligger bakom.
Det som gör det så intressant är alla sidohistorier, personlighetsdrag, de Knutby-liknande stämningarna kring Geocaching. Men också lögnerna, fuskandet inom geocaching, självinsikt och brist på självinsikt hos inblandade personer.
Verkligheten överträffar dikten, flera gånger om.

Och lägg till att det varit såväl in inblandads/anhöriga till SD, och vänner till paret här inne och levt runt. Konton som dykt upp med desinformation, oftast när HD kommit på tal/ifrågasatts. Och rena hot via PM som gjort att några postare lämnat tråden helt. Och SDs kommunicerande till oss via sina geologgar.
Det hände ju flera ggr när det skrivits här om något att det ganska omgående ändrades eller tom försvann. Ett märkligt ”samspel”
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-07 kl. 16:03.
Citera
2020-03-07, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Varför har hn uppgett falskt namn när han ringde in detta???
Bättre hade varit att svarat med sitt riktiga namn för trovärdighetens skull.Men vem skulle våga vara så kall och våghalsig?
Citera
2020-03-07, 16:00
Medlem
Citat:
När det handlar om medhjälp till mord så krävs det ju en hel del bevis, lika som för Hanna och det verkar ju som att Hiding fokuserar på SD.

När det kommer till JG så litar jag inte på honom för fem öre vilket jag skrivit ett flertalet gånger i denna tråd.

Jag tror definitivt att han varit behjälplig, det finns för många frågetecken kring den karln. På vilket sätt vet jag inte men han dyker ju upp till höger och vänster överallt, som sagt, många frågetecken blir det.

Och vad skulle hans motiv vara till att hjälpa Stefan med brottet? Han lever själv i en seriös relation, har en anställning på Örebro universitet. Har en stor vänskapskrets och tyckte om Lena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in