2020-03-09, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför skulle JG med en "plötslig minnesförlust" ödelägga Hidings indicier?
Det är väl tvärtom att hans minnesförlust skulle ödelägga hans egen trovärdighet och bekräfta Hidings teorier.
Vet inte om du med din fråga vill provocera eller bara visa dig dum, men av vad som hittills framgått vill väl åkl ÅH använda JG:s minskade "SD- kramande" för att illustrera att SD inte är att lita på?
Så om då JG i vittnesbåset råkar drabbas av total 'amnesia subuta', lär det väl dra undan mattan för åkl ÅH, tror du inte det?

Eller vilken "funktion" anser du åkl ÅH beslut med att öht dra in honom som vittne kan ha haft?

Du dillar om att JG vid "plötslig minnesförlust" skulle förlora i "trovärdighet".
JG är väl inte misstänkt för nåt?
JG är väl inte part i nåt skadeståndsmål?
Eller vet du bättre?
I så fall: Kom och berätta för tråden, tack!
Senast redigerad av Carinah78 2020-03-09 kl. 12:25.
Citera
2020-03-09, 12:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Intressant synpunkt. Lånade expertens bok om varför misshandlade kvinnor lämnar. Det är väldigt uppenbart att hon hör till den gren av feminismen som bygger på gamla strukturmarxistiska teser om världen. Det gör boken tung att läsa för mig. Jag hoppas ändå att hon kommer fram till något vettigt och att jag slipper alltför starka kräkkänslor när tankarna vandrar iväg till kommunismens solkiga historik av förtryck och massmord. Kan nog vara så att åklagaren valde ett vittne som hon trott har hög trovärdighet bland rådmännen. Återkommer om jag hittar något i boken som verkar relevant för fallet. Just nu tvivlar jag dock.

Åklagaren kan knappast ha som motiv att driva en politisk agenda med en motivbild för mordet där det handlar om feminism/marxism/kommunism och könsmaktsordning?

Den forskning som görs i ämnet skall väl precis som all annan forskning grundas utifrån en objektiv grund såsom forskning ska göras och vittnet är knappas utvald av någon annan anledning än att förklara hur destruktiva förhållanden kan utvecklas med kontroll, bindningar, hat, kärlek hot, våld och slutligen mord. Inte ur ett könsmakts-politiskt perspektiv.

Det är ändå ett faktum att det misshandlas och dödas flera människor varje år (även män). Det är ett problem att det finns människor som lever under hot och kränkningar och många vågar inte lämna sitt förhållande. Och några som vågar det råkar illa ut. Eller tycker du som någon i tråden att det är så få, att det är inget att bry sig om?

Jag kräks när man förminskar ett brutalt mord till att handla om feminism/könsmaktsordning/politik.

En människa har blivit mördad och typiskt ska det bli en politiskt plattform för människor som blandar in politik/könsmakt/religion/genetiskt ursprung och whatever i mordet.
Citera
2020-03-09, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vet inte om du med din fråga vill provocera eller bara visa dig dum, men av vad som hittills framgått vill väl åkl ÅH använda JG:s minskade "SD- kramande" för att illustrera att SD inte är att lita på?
Så om då JG i vittnesbåset råkar drabbas av total 'amnesia subuta', lär det väl dra undan mattan för åkl ÅH, tror du inte det?

Eller vilken "funktion" anser du åkl ÅH beslut med att öht dra in honom som vittne kan ha haft?

Du dillar om att JG vid "plötslig minnesförlust" skulle förlora i "trovärdighet".
JG är väl inte misstänkt för nåt?
JG är väl inte part i nåt skadeståndsmål?
Eller vet du bättre?
I så fall: Kom och berätta för tråden, tack!
Det är ju inte enkelt att minnas detaljer bakåt i tiden eller ens förbjudet att inte minnas.Det är mänskligt.
Citera
2020-03-09, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vem syftar du på var långt från BP trots nära i tid?
Svårt att se när du inte svarar på något inlägg.
Jag syftar naturligtvis på SD.
Han vill visa med sin selfie platsen vart han är och vilken tid.I ett försök att vilseleda utredarna.
Citera
2020-03-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Håller i stor del med: dock förstärker det väl snarare motivbilden än försvagar motivbilden?
Den förstärker motivbilden naturligtvis.
(Jag tror att man inte behöver vara speciellt sjuk för att dessa brott kan ske.Tror även helt vanliga människor i pressade situationer som denna kan begå grova brott.)
Citera
2020-03-09, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det förstärker motivbilden så jag förstår inte varför de ska fokusera på "våld i nära relation och döda när kvinnan lämnar". För tänk om försvaret lyckas visa för rätten att Lena inte var på väg att lämna? Det torde inte vara så svårt att ska rimligt tvivel i den frågan eftersom Lena in i det sista bjöd hem SD på fika på natten med hjärtan.

Jag anser att det gagnar åklagarsidan om de förstärker motivet. Men Hiding kanske anser att hon har tillräckligt med bevis som visar på destruktiviteten i relationen. Hon behövde ytterligare bevis att motiven även handlar om "våld i nära relation".

Det är komplicerat fall och tror inte vi har bara ett enda motiv här. Det kan trots allt stämma att Lena var på väg att lämna även om jag personligen inte tror på det. SD var fortfarande hennes förstahandsalternativ trots att hon dejtade andra. Detta hade hon själv uttryckt för vänner tidigare.
Hon ville aldrig förlora.Om hon hade tänkt att lämna honom så förstod SD att hon skulle hämnas för oförrätten.Därav mordet.
Citera
2020-03-09, 12:47
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det har du rätt i. Det var därför Lena nekades hjälp så länge hon valde att ha kvar SD i sitt liv. Man måste bryta och separera sig från psykopaten också om hjälpen ska ha någon effekt.
Nu har både JG och HD fått tid för sig själva och förhoppningsvis passat på att få hjälp också.

Hur menar du att Lena nekades hjälp?
Citera
2020-03-09, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Hur menar du att Lena nekades hjälp?
Lena ville inte lämna Stefan.
Det var deras råd till henne och krav för att kunna ta emot hjälp.
Citera
2020-03-09, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Det är ju inte enkelt att minnas detaljer bakåt i tiden eller ens förbjudet att inte minnas.Det är mänskligt.
Särskilt viktigt är det att inte minnas fel när man står under ed..
Därför är det alltid bra att när man är i vittnesbåset, uttala sig med reservation för att man kanske minns fel. Eller svara att man inte vågar svara, då givetvis med hänvisning till sitt samvete, att man inte vill uttala en [omedveten] lögn.

Fast tråden domineras f n av rätt mycket hätskhet och min gissning är att de hätske önskar få höra JG kasta SD under den där välkända bussen.
Men är JG verkligen kallad av åkl ÅH för att vara ett "anti-SD-karaktärsvittne", eller vad fyller han för funktion i detta kammarspel?
Citera
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Den enda personen som FUP konstaterat lider av psykisk sjukdom över lång tid (om inte livstid) är HD.

HD går på receptbelagd underhållsmedicin för bla bipolära depressioner (”Quetiapin”, atypiskt antipsykotika).

I förhören med HD nämns detta i flertalet förhör. Där framgår även att hon tidigare även haft tyngre medicinering.

Kan tillägga att jag misstänker att du har fel i din diagnostisering av att LW skulle lida av bipolaritet.

Det har ju bollats lite diagnoser här i tråden. Har du några tankar om vad det var L*na hade för besvär? Jag minns att hon själv var inne på borderline ibland. Själv vet jag inte annat än att hon mådde mycket dåligt i perioder. Vore intressant om det gick att veta mer om vad det egentligen var för besvär. Det kan kanske ha betydelse för hur vi förstår hennes beteende i vissa lägen.

Jag skulle kunna tänka mig att en kombination mellan vanlig depression, effekterna av att ha befunnit sig länge i en våldsam och destruktiv relation och en sida av hennes personlighet som präglades av jagtaringenskitattityd skulle kunna räcka ganska långt som förklaring till mycket av det som hände. (Obs, förklaring, inte ursäkt.)

Min kunskap om olika diagnoser är mycket ringa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Alltså, har jag missat något i tidskedjan här? Varför ska SD behöva ett alibi vid denna tid? Inget avgörande hände väl då?

Han kan väl heller inte, som någon föreslog, ha nallat något från gymmet och sedan lagt tillbaka detta något under mordkvällen? Vad skulle de vara för något, och varför?

Rimligare är kanske att han faktiskt var nervös och behövde något att ta sig för. Rafsade åt sig ett par badbyxor, shorts som shorts, liksom.
Han vill visa sitt tidsfönster.Han är inte nära BP men nära tiden för brottet.Är det rimligt att tro att SD är gärningsmannen då?....
Citera
2020-03-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Kontrollfreaket Lena förhör SD om han knullat sin fru. Denna gång inga frågor om vad HD har på sig Eller om hon sover naken. Vad i helsike är det för fel på karn som spelar med i hennes svartsjuka?

Hon fullkomligt skriker PROBLEM för helsike. ALLA vettiga män skulle fått kalla kårar och lagt på benen direkt. Förstår inte varför SD inte gjorde det. Hon var ju helknäpp.

Läs nerifrån och upp.
Aktbilaga 168 sid 419-422

Stefan Davidsson
Jag ogillar det här samtalet redan
28 jul 2017 00:59
Lena Wesström
Då ska såga som det är
28 jul 2017 00:58
Stefan Davldsson
Vi har inte haft sex ikväll
Stefan Davidsson
Vilket svar föredrar du?
Stefan Davldsson
Precis så är det. Inte din angelägenhet
Lena Wesström
Har ni haft sex i kväll?
Lena Wesström
Jo
Stefan Davldsson
Du har inte med det att göra
28 jul 2017 00:57
Lena Wesström
Du ska svara som det är
Lena Wesström
Har ni haft sex i kväll?
Stefan Davldsson
Rätt?
Stefan Davidsson
Antar du säger att du frågar henne. Sedan hotar du. Och jag väljer ett av de två möjliga svarwn

Lena Wesström
Har ni haft sex i kväll?
Stefan Davidsson
Du har inte med det att göra som du vet
28 jul 2017 00:56
Lena Wesström
Har ni haft sex i kväll?
Stefan Davldsson
Förstår det var hemskt för dig. Tänkte mig inte för
Lena Wesström
Har ni haft sex i kväll?
Stefan Davidsson
På riktigt
Stefan Davldsson
Förlåt
Stefan Davidsson
Jag har visst gjort något fel
Lena Wesström
Bekräftar det blir kul för dig at hon är nyduschad
28 jul 2017 00:53
Stefan Davidsson
Förlåt
Stefan Davidsson
Eller så berättade jag ändå
Stefan Davidsson
Tror du frågade hur jag kunde ha öppet
Stefan Davidsson
Ja?
Stefan Davidsson
?
Lena Wesström
Du berättar hon gått in för att duscha
Stefan Davldsson
Fattar ej
28 jul 2017 00:52
Lena Wesström
Du har med mig för att göra dig nyduschad for att ha kul med henne
Lena Wesström
Men du ville inte ta med mig? Bara om det kunde köpa dig nån fördel?
28 jul 2017 00:52
Lena Wesström
"älskat länge" nu? Nyduschade båda två?
28 jul 2017 00:51
Lena Wesström
Skulle jag följa med på ditt förspel?
28 jul 2017 00:50
Lena Wesström
Du bjöd in till att följa med dig när du skulle göra dig i ordning när du just berättat att hon får in for att duscha.

Och då tycker du de e ok att mörda någon? Frisk är nog inte ditt förnamn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in