2020-03-07, 11:40
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razoul
FA förbjuder nu handskakningarna innan match pga coronaviruset. Lagen ska helt enkelt gå förbi varandra.

Och sen 90 minuter kontaktsport...

Hahahahahahahaha! Sila mygg och svälja kameler i kubik!

Undrar om det blir en vanlig psykning att peta sig i nästan eller hosta i armen och sen söka kontakt med en motståndare?
Citera
2020-03-07, 13:31
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Har du citat på det? Jag som Liverpoolfan har inte hört Klopp prata om något av det där...

Jag gillade City som klubb när jag växte upp, men helvete så svårt Qatar-fansen gör det.

Det är väl inte så svårt att googla, men sök på detta och du kommer finna.

Citat:
First half was really difficult. Not sure if you felt it but the wind was really strange
Citat:
Then it started snowing and it made it not easier
Citat:
The pitch was really dry. We gave it all the water we had and after 15 minutes it was really dry
Citera
2020-03-07, 13:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Han har nämnt åtminstone några av de nämnda orsakerna som faktorer som gjort det svårspelat. Så alla kan vara sanna. "Klagandet" är egentligen inte så speciellt. Det som stör en del är Klopps rykte som en charmig snubbe som alltid är glad och positiv när han är precis som många andra. I övrigt, läs EnLitenFrys senaste inlägg.

Så är det absolut. Klopps karisma och glädje gör ofta att folk tror att han inte är som alla andra, han är speciell. Och visst, han är unik som tränare och verkar vara en riktigt kul kille - men han måste spela spelet han med, om han vill behålla jobbet. Och han spelar det, självklart.
Citera
2020-03-07, 20:32
Medlem
gato12s avatar
Tottenham och Arsenal får gå en hård match om vilka som blir sämst i norra London
Citera
2020-03-07, 21:43
Medlem
EnLitenFryss avatar
Ännu en dålig dag för VAR i PL.

Callum Wilson knuffar Gomez i ryggen, vinner boll och Bournemouth gör mål i efterföljande läge. VAR godkänner.

Sedan tar bollen på handen i uppbyggnaden till Burnleys 1-0 mot Spurs - VAR släpper det. Jag avskyr regeln, men jag avskyr ännu mer hur jäkla inkonsekvent det är. Hur kan det bli fel så ofta?
Citera
2020-03-07, 22:05
Medlem
Patrik2108s avatar
Till de som tror att Sheffield U skall ta en CL-plats. Glöm det. De har många svåra matcher kvar. De tar kanske 10p under återstående matcher och landar på max 55p. Det blir plats 9 eller 10 gissar jag.
Senast redigerad av Patrik2108 2020-03-07 kl. 22:07.
Citera
2020-03-07, 23:31
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ännu en dålig dag för VAR i PL.

Callum Wilson knuffar Gomez i ryggen, vinner boll och Bournemouth gör mål i efterföljande läge. VAR godkänner.

Sedan tar bollen på handen i uppbyggnaden till Burnleys 1-0 mot Spurs - VAR släpper det. Jag avskyr regeln, men jag avskyr ännu mer hur jäkla inkonsekvent det är. Hur kan det bli fel så ofta?

Det kan ju bero på hur man valt att implementera VAR i PL. Vad jag förstått så är det ordinarie matchdomare som roterar som ansvariga VAR-domare,det borgar för att det kommer vara inkonsekventa bedömningar eftersom bedömningsnivån och regeltolkningen kommer att variera från en match till en annan. Det innebär ju också att det kan bli kontroversiellt om en yngre domare i VAR-rummet skulle tala om för en senior matchdomare att denne missat en regelbrott.

Lägg därtill till att riktlinjerna i PL från början inte gjorde det möjligt för matchdomaren att själv kontrollera repriser på en skärm vid plan, så som det fungerar i andra länder som infört systemet och så som det fungerade under EM.

Adderar man till detta den millimeterrättvisa som man försöker uppnå vid offside istället för att tillämpa riktlinjen som säger "Clear and obvious" så har man bäddat för hur det har blivit i PL
Citera
2020-03-08, 10:05
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Till de som tror att Sheffield U skall ta en CL-plats. Glöm det. De har många svåra matcher kvar. De tar kanske 10p under återstående matcher och landar på max 55p. Det blir plats 9 eller 10 gissar jag.

Nu tror jag också att Sheffield tappar något och inte slutar 5a men de har ju trots allt gjort det bra i 'svåra' matcher. Tycker ändå de spelar ganska bra fotboll, speciellt efter förutsättningarna. Ett bra exempel på att taktik + bra lagbygge (rätt spelare med rätt inställning på rätt position) resulterar i mer poäng än vissa av topplagen där man verkar tro att individuell skicklighet ska bära laget.
Citera
2020-03-08, 15:06
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Bara 4 månader in på jobbet har Mourinho redan lyckats identifiera sin scapegoat i spurs. Ndombele. Han har redan hunnit kasta stackarn under bussen 3-4 gånger. En spelare som haft skadeproblem. Ny liga. Nytt lag. Nya lagkamrater att lära känna. Fortfarande ung och ha enorm potential. Flera toppklubbar som var intresserade. Kostade runt 60 m pund. Hans man management är verkligen uselt. I real var det casillias. I chelsea var det Hazard, Fabregas, KDB för att nämna några och i United var det Pogba, Fred kanske även Martial. Seriöst finns det någon annan tränare som beter sig så jävligt mot sina egna spelare.

Det lustiga är att Mourinho i Inter och Chelsea var känd för det motsatta. Han skyddade spelarna. Skulle dö för dem. Med facit i hand kan vi konstatera att det aldrig var spelarna han skyddade, utan sitt eget rykte. När han vinner är han beredd att dö för sina spelare, för att skydda sin egen framgång. När det sedan går emot som det gjort i hans 3 (nu 4) senaste kubbar då skyddar han sitt eget rykte genom att istället skylla alla misslyckanden på andra. chelsea gick han så långt att skylla på läkarteamet. Han har även skyllt på ägare och transferledare både Chelsea och United. Och även om han kan ha en poäng där, framförallt hos de sistnämnda är mönstret tydligt.
Citera
2020-03-08, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Bara 4 månader in på jobbet har Mourinho redan lyckats identifiera sin scapegoat i spurs. Ndombele. Han har redan hunnit kasta stackarn under bussen 3-4 gånger. En spelare som haft skadeproblem. Ny liga. Nytt lag. Nya lagkamrater att lära känna. Fortfarande ung och ha enorm potential. Flera toppklubbar som var intresserade. Kostade runt 60 m pund. Hans man management är verkligen uselt. I real var det casillias. I chelsea var det Hazard, Fabregas, KDB för att nämna några och i United var det Pogba, Fred kanske även Martial. Seriöst finns det någon annan tränare som beter sig så jävligt mot sina egna spelare.

Det lustiga är att Mourinho i Inter och Chelsea var känd för det motsatta. Han skyddade spelarna. Skulle dö för dem. Med facit i hand kan vi konstatera att det aldrig var spelarna han skyddade, utan sitt eget rykte. När han vinner är han beredd att dö för sina spelare, för att skydda sin egen framgång. När det sedan går emot som det gjort i hans 3 (nu 4) senaste kubbar då skyddar han sitt eget rykte genom att istället skylla alla misslyckanden på andra. chelsea gick han så långt att skylla på läkarteamet. Han har även skyllt på ägare och transferledare både Chelsea och United. Och även om han kan ha en poäng där, framförallt hos de sistnämnda är mönstret tydligt.
Och varför tycker du Mourinho ska bära hela bördan av Spurs undermåliga prestationer?
Citera
2020-03-08, 16:11
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Och varför tycker du Mourinho ska bära hela bördan av Spurs undermåliga prestationer?
Vart skriver jag det? Jag pratar om att han än en gång hänger ut individuella spelare för att förklara lagets kräftgång.
Citera
2020-03-08, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vart skriver jag det? Jag pratar om att han än en gång hänger ut individuella spelare för att förklara lagets kräftgång.
Hur tycker du han ska förklara det då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in