2020-03-01, 00:12
Medlem
Iamthemagicmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderQuetzalcoatl
Jag har ett heroin (missbruk?!) i bakgrunden.... älskar opiater men behöver ta en längre paus ett tag. Dock behöver jag NÅT åtminstone för jobbiga stunder, långa arbetsdagar whatever, ni förstår.
Jag vet själv att kratom kan va potent, har fått riktigt bra effekt några gånger, och ibland rent värdelöst. Just av scandinavian speciosa har jag aldrig fått något bra, rent av bortkastade pengar. Därför kratom etcetera med riktigt bra reviews verkar bra, tänkte köra enhenced/extract samt vietnamesisk och någon röd... Men om man har tunga opiater i bakgrunden... och söker nån sort som verkligen kan ge NÅN booster i bakgrunden, vad rekommenderas? Och om ja beställer inrieks sålänge, ingen lust att känna absolut 0 igen, någon som garanterat vet någon bra batch atm?!

Hitta du din "bättre" vendor?
Jag har köpt av SS förutom en 10g sample påse från Prylsho**en.
Söker såklart bästa. Så tips tas tacksamt emot
Citera
2020-03-02, 05:05
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Har under nattens gång intagit runt 2,5g Lyrica, vilket jag började med ca 20:30 och intog då runt 1,5g sen fortsatte jag upp till 2,5g tills ca klockan 02. Och jag känner fortfarande en del effekt av Lyrican.
Men jag satt vid datorn och tänkte att jag skulle gå och göra mig en macka eller nåt då man blir rätt hungrig av Lyrican.
Men då såg jag en påse Kratom av strainen Red Borneo i en hylla. Hade glömt att jag ens hade det.
Blev att jag tänkte varför inte slänga i sig några gram nu och se vad det ger.
Så jag vägde upp ca 10g och slängde i mig det genom toss and wash metoden. Smakade fruktansvärt äckligt men det gick ner ändå.
Och jag som aldrig gillat opiater och liknande preparat blev extremt förvånad.
En otroligt skön avslappnande kännsla smög sig på efter en stund, riktigt gott. Kom även en riktigt fin och speciell eufori som jag nog aldrig upplevt förut. Känner mig riktigt go, mysig och lullig på ett väldigt trevligt sätt.
Och denna gången mådde jag heller inte illa alls och blev inte tvungen kaskadspy som har hänt typ alla andra gånger när jag provat Kratom innan.
Var riktigt gott, och speciellt när man hade tagit några Lyrica innan
Är såpass att jag sitter och noddar och bara njuter av euforin nu.

Kommer definitivt att prova mer Kratom, kanske lite olika strainer också men då blir det enbart Kratom utan att blanda in något annat.

/Mvh
Citera
2020-03-04, 22:41
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Har under nattens gång intagit runt 2,5g Lyrica, vilket jag började med ca 20:30 och intog då runt 1,5g sen fortsatte jag upp till 2,5g tills ca klockan 02. Och jag känner fortfarande en del effekt av Lyrican.
Men jag satt vid datorn och tänkte att jag skulle gå och göra mig en macka eller nåt då man blir rätt hungrig av Lyrican.
Men då såg jag en påse Kratom av strainen Red Borneo i en hylla. Hade glömt att jag ens hade det.
Blev att jag tänkte varför inte slänga i sig några gram nu och se vad det ger.
Så jag vägde upp ca 10g och slängde i mig det genom toss and wash metoden. Smakade fruktansvärt äckligt men det gick ner ändå.
Och jag som aldrig gillat opiater och liknande preparat blev extremt förvånad.
En otroligt skön avslappnande kännsla smög sig på efter en stund, riktigt gott. Kom även en riktigt fin och speciell eufori som jag nog aldrig upplevt förut. Känner mig riktigt go, mysig och lullig på ett väldigt trevligt sätt.
Och denna gången mådde jag heller inte illa alls och blev inte tvungen kaskadspy som har hänt typ alla andra gånger när jag provat Kratom innan.
Var riktigt gott, och speciellt när man hade tagit några Lyrica innan
Är såpass att jag sitter och noddar och bara njuter av euforin nu.

Kommer definitivt att prova mer Kratom, kanske lite olika strainer också men då blir det enbart Kratom utan att blanda in något annat.

/Mvh

Provat några fler gånger nu i olika doser. Runt 2 - 7g per gång och jag tycker att ca 4 - 5g ger en lagom effekt för mig. Blir rätt skön och avslappnad i kroppen men inte sådär förbannat trött som jag blev när jag slängde i mig 10g direkt och sedan ytterligare 5.

Det största problemet jag upplever med Kratom är den där sjukt vidriga smaken när man ska svälja ner det. Något tips på hur man undviker den?

Samt vilka doser föredrar ni?

/Mvh
Citera
2020-03-06, 19:42
Medlem
EDIT: strunt samma
Senast redigerad av FloRic 2020-03-06 kl. 20:35.
Citera
2020-03-06, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Provat några fler gånger nu i olika doser. Runt 2 - 7g per gång och jag tycker att ca 4 - 5g ger en lagom effekt för mig. Blir rätt skön och avslappnad i kroppen men inte sådär förbannat trött som jag blev när jag slängde i mig 10g direkt och sedan ytterligare 5.

Det största problemet jag upplever med Kratom är den där sjukt vidriga smaken när man ska svälja ner det. Något tips på hur man undviker den?

Samt vilka doser föredrar ni?

/Mvh

Skölj ner med chokladdryck eller apelsinjuice så är smaken knappt märkbar.

Tar 1 tesked
Citera
2020-03-06, 20:45
Medlem
Jag har ganska grava sömnproblem, är det någon som vet vilken kratom man ska köpa för sömnen, har läst att det är bra för detta. Är den svenska shoppen tillräcklig för sömnen? Finns ju olika färger och gissar att dessa är för olika ändamål.
Citera
2020-03-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
Jag har ganska grava sömnproblem, är det någon som vet vilken kratom man ska köpa för sömnen, har läst att det är bra för detta. Är den svenska shoppen tillräcklig för sömnen? Finns ju olika färger och gissar att dessa är för olika ändamål.
För det första skulle jag inte använda någon drog för att kunna sova, det leder bara till större problem i längden. Men vill du ändå prova så beställ vad som helst, alla "sorter" kommer från samma trädart och skillnaderna är mest placebo.
Citera
2020-03-07, 14:58
Medlem
Har testat olika sorters Kratom i 2 månader nu från SS och kan säga följande.

Jag är diagnostiserad med Asberger och har därmed blivit medicinerad rätt frikostigt med benzo för att klara av mitt krävande jobb.
Citera
2020-03-07, 15:03
Medlem
Sorry, jag nös (kanske corona) och råkade trycka på skickaknappen.

Jag har testat Kratom i 2 månader nu och har inte behövt ta benzo en enda gång. Helt sjukt egentligen, men jag känner mig mer fokuserad i samband med ett inre lugn. Alla känslor blir mer begränsade, vilket jag uppskattar.

Green Bali funkar bäst för mig. Alla röda strainer verkar dock aktivera någon missbruksgen i mig och jag blir sugen på ytterligare lugnande, i mitt fall alkohol.
Citera
2020-03-07, 15:11
Medlem
Tar Green Bali några gånger i veckan när arbetsbelastningen är som högst. Hjärnan blir så skarp och kollegorna hinner inte med alla mail som jag bombar ut. 😂

Jag går även ner i vikt då jag inte känner sug efter mat. Behöver egentligen inte tappa mer kilon men mår bara illa om jag käkar.

I det stora hela. Win/Win. 😁💪
Citera
2020-03-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heilery123
Någon som testat Green Bali? har Nästat testat alla strains på SS Men börjar bli orolig för denna!

Har fått en extrem tramadol liknande känsla av strainen med starka bi effekter som svårigheter urinera, skakighet samt mild noddning! Någon som har haft liknande effekt av denna? Tror ni det bara är en riktigt bra batch eller kan den innehålla nån RC kanske? är väldigt fundersam eftersom den även har nedsatt pris! 🤔

Har kört Grön Bali en tid och tycker den är kanon. Upplever inte alls det du beskriver. Jag blir snarare fokuserad och min stresshjärna kan tänka bättre. Ha räddat många dagar för mig. Dock har jag köpt på samotai.nu Grymt bra kvalitet och bra pris. Har handlat där säkert 10 ggr, och fått kanon kvalitet. Därför undrar jag om du fått något skräp?
Citera
2020-03-07, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimshaddy
Är det några fler här som är psykiskt beroende av kratom?

AT på kratom är inga större problem men det psykiska begäret är starkt när de gäller kratom för min del iaf. Kan vara utan 1 månad och sen börja ta de igen. Mår helt enkelt så bra när jag intar denna substans och får inte mycket nackdelar av det heller. Effekten avtar något men inte mycket. När man ej tagit på 1 månad och sen intar får man ett rus helt klart. Jag känner mig hög om jag tar GMD 10 gram.

Vet inte vad du menar med psykiskt beroende.
Jag själv fick testa kratom av en vän när jag gått rakt in i väggen efter att under lång tid kört över mig med för mycket arbete och minimal sömn. Började tappa minnet och hade svårt att få fram det jag ville ha sagt. Min hjärna ballade ur totalt. Har nu kört ett halvår på Grön Bali och jag skulle inte fungera utan den kan jag påstå. tar 3 dagar i veckan.
Hade jag inte tagit kratom skulle jag fått sluta mitt arbete och sjukskriva mig. Så jäkligt mådde jag.
Nu får jag ork att se om mig själv och sova ordentligt. Känner att hjärnan börjar få tillbaka sin funktion mer och mer de dagar jag inte tar kratom. Så på det viset är jag beroende av kratom, men absolut inte missbruk. Köper dessutom bara högsta kvalitet som jag vet är kanonbra kvalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in