2020-03-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Living-in-Matrix
Har kört Grön Bali en tid och tycker den är kanon. Upplever inte alls det du beskriver. Jag blir snarare fokuserad och min stresshjärna kan tänka bättre. Ha räddat många dagar för mig. Dock har jag köpt på samotai.nu Grymt bra kvalitet och bra pris. Har handlat där säkert 10 ggr, och fått kanon kvalitet. Därför undrar jag om du fått något skräp?

Testade också handlade därifrån. Riktigt bra kvalitet faktiskt. Inte så att dom andra har dålig, men jag hade hemma från min tidigare leverantör och jämförde. En lite annan känsla som jag gillade. Inte så intensiv som den jag är van vid. Men allt ändrar sig, är ju växter det handlar om. Viktigast med bra kvalitet, som inte är utblandat. Kommer nog att köpa därifrån igen.
Citera
2020-03-07, 19:50
Medlem
På sidan jag beställde ifrån står det att man inte ska använda tunga maskiner då man plötsligt kan bli väldigt trött. Anser ni att det stämmer? Känns ju drygt att vara härligt stimulerad men bli avbruten mitt i allt av sömnighet.
Citera
2020-03-08, 02:02
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incognita85
Sorry, jag nös (kanske corona) och råkade trycka på skickaknappen.

Jag har testat Kratom i 2 månader nu och har inte behövt ta benzo en enda gång. Helt sjukt egentligen, men jag känner mig mer fokuserad i samband med ett inre lugn. Alla känslor blir mer begränsade, vilket jag uppskattar.

Green Bali funkar bäst för mig. Alla röda strainer verkar dock aktivera någon missbruksgen i mig och jag blir sugen på ytterligare lugnande, i mitt fall alkohol.

Grattis kan jag ju säga att du har hittat kratom. Det känns i alla fall något mer hälsosammare att ta kratom än att stoppa i sig en massa piller.
Citera
2020-03-08, 02:05
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
Jag har ganska grava sömnproblem, är det någon som vet vilken kratom man ska köpa för sömnen, har läst att det är bra för detta. Är den svenska shoppen tillräcklig för sömnen? Finns ju olika färger och gissar att dessa är för olika ändamål.

Har själv inga sömnproblem, snarare tvärtom. Men när jag tar kratom innan läggdags så "noddar" jag. Somnar för en kort stund sedan så vaknar jag till och håller på så hela natten. Det är rätt skönt, men tror inte att man blir tillräckligt utvilad på så vis.
Citera
2020-03-08, 05:41
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
Jag har ganska grava sömnproblem, är det någon som vet vilken kratom man ska köpa för sömnen, har läst att det är bra för detta. Är den svenska shoppen tillräcklig för sömnen? Finns ju olika färger och gissar att dessa är för olika ändamål.

Jag har vad dom flesta skulle kalla rätt extrema sömnproblem där jag vissa nätter inte sover alls. Och den strain jag nu senast har använt har varit "Red Borneo" dvs en så kallad röd sort, och röda sorter har jag uppfattat att de ska ha en mer sederande och avslappnande effekt jämfört med andra färger. Tycker att den ihop med min vanliga sömnmedicin som jag ändå inte sover så bra av annars funkade rätt så bra i doser runt ca 4 - 6g. In med det i munnen och så sköljer du snabbt ner det med någon fet mjölk. Chokladmjölk som någon annan tipsade mig om tycker jag funkade väldigt bra för att dölja den äckliga smaken också

Lycka till!

/Mvh
Citera
2020-03-08, 05:43
Medlem
'
Citera
2020-03-08, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Jag har vad dom flesta skulle kalla rätt extrema sömnproblem där jag vissa nätter inte sover alls. Och den strain jag nu senast har använt har varit "Red Borneo" dvs en så kallad röd sort, och röda sorter har jag uppfattat att de ska ha en mer sederande och avslappnande effekt jämfört med andra färger. Tycker att den ihop med min vanliga sömnmedicin som jag ändå inte sover så bra av annars funkade rätt så bra i doser runt ca 4 - 6g. In med det i munnen och så sköljer du snabbt ner det med någon fet mjölk. Chokladmjölk som någon annan tipsade mig om tycker jag funkade väldigt bra för att dölja den äckliga smaken också

Lycka till!

/Mvh
Testa grön malay under dagen. Du somnar som ett litet lam till kvällen. Men ta inte för sent då blir det svårt att somna.
Citera
2020-03-08, 06:19
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freespinnare
Testa grön malay under dagen. Du somnar som ett litet lam till kvällen. Men ta inte för sent då blir det svårt att somna.

Tänkte faktiskt köpa nytt snart då det jag har håller på att ta slut, kanske blir att prova den då

/Mvh
Citera
2020-03-08, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Tänkte faktiskt köpa nytt snart då det jag har håller på att ta slut, kanske blir att prova den då

Gör så. Jag själv har liknande problem som dina, och jag testade under en tid flera olika röda strains. Tog dem 2-3 timmar innan jag skulle sova. Kände mig skönt sömnig, men vaknade under hela natten för att till slut sitta uppe och kolla tv:n. Var så under lång tid. Sedan fick jag tips om grön malay under dagen. Sedan dess har dessa problem försvunnit. Brukar bli rejält trött vid 10-11 på kvällen och somnar sedan på 10 min. Under dagen känner man sig pigg och glad på ett naturligt sätt. Stress är borta pga. för lite sömn. Märklig förändring faktiskt.

/Mvh
Gör så. Jag själv har liknande problem som dina, och jag testade under en tid flera olika röda strains. Tog dem 2-3 timmar innan jag skulle sova. Kände mig skönt sömnig, men vaknade under hela natten för att till slut sitta uppe och kolla tv:n. Var så under lång tid. Sedan fick jag tips om grön malay under dagen. Sedan dess har dessa problem försvunnit. Brukar bli rejält trött vid 10-11 på kvällen och somnar sedan på 10 min. Under dagen när jag tar kratom känner man sig pigg, fokuserad och glad på ett naturligt sätt. Stress är borta pga. för lite sömn. Märklig förändring faktiskt.
Senast redigerad av Freespinnare 2020-03-08 kl. 08:35.
Citera
2020-03-08, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incognita85
Tar Green Bali några gånger i veckan när arbetsbelastningen är som högst. Hjärnan blir så skarp och kollegorna hinner inte med alla mail som jag bombar ut. 😂

Jag går även ner i vikt då jag inte känner sug efter mat. Behöver egentligen inte tappa mer kilon men mår bara illa om jag käkar.

I det stora hela. Win/Win. 😁💪
Låter ju bra. Men var försiktig och ta inte varje dag helst. Jag tackar gudarna att Kratom finns själv då jag har haft stora problem med alkohol förr.
Men tänk på en sak, du är inne i en smekmånad period och det kommer alltid negativa konsekvenser också med tiden, även om de är relativt milda jämfört med alkohol och andra droger.
Citera
2020-03-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Låter ju bra. Men var försiktig och ta inte varje dag helst. Jag tackar gudarna att Kratom finns själv då jag har haft stora problem med alkohol förr.
Men tänk på en sak, du är inne i en smekmånad period och det kommer alltid negativa konsekvenser också med tiden, även om de är relativt milda jämfört med alkohol och andra droger.

Det är så sant det du säger. Men jag håller det i schack och känner såklart att jag hellre tar en tesked Kratom än en benzo. Känns sundare för kroppen eftersom less is more. Jag får inte bättre effekt av större mängder ändå.

Men jag uppskattar verkligen ditt svar, din omtanke värmer gott!
Citera
2020-03-08, 18:10
Medlem
imraduins avatar
Hej igen allesammans!

Vill bara snabbt och lätt rekommendera en sort för er som föredrar Grönt kratom.
Jag har tidigare föredragit Green Malay men köpte en påse Green Maeng Da på test och måste säga att det är det absolut bästa kratom jag har testat. Rekommenderas verkligen starkt!!

Edit: köpte min från SS om någon som är intresserad kanske vill få från samma batch (om den inte är slut)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in